anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Jovisst har du rätt det ställs högre krav på ett x-jobb på en högskola men de går faktiskt att använda samma mall för ett x-jobb på ett gymnasium.
Men anta att du först gör ett specialarbete på ett gymnasium och sen ett x-jobb på en högskola. Vilken hit.Vi är inte bra på det här med “strikta x-jobb” i Sverige men spana in “Web-cam och väder” på annan plats så ser du en annan tradition vad gäller data och tabeller.
Spana också tex in Tyska instruktionsvideos som i slow-motion med tex Josh Stone i molekyler lär ut Speed-loops och diverse manövrar. Såna video´s gör inte vi eller hur trots att vi har grymt duktiga svenskar som surfar och som skulle kunna ställa upp?
Gissa vilket motiv på T-shirts som smäller högst i Tyskland…….W-surfing och i ett nummer Surf använde man IR-kamera när man undersökte vilken våtdräkt som var bäst. Vi har nått att lära helt klart.Summerat
Kan man blanda “strikta x-jobb” på gymnasiet eller/och på en högskola med grymt kul w-surfing PÅ STUDIETID då har man lyckats rätt bra med sina gymnasie- eller högskolestudier eller hur?
Men som alltid krävs det mod för att dra igång ett sånt här x-jobb. “Tänk vad ska alla andra säga som är duktigare än jag – syndromet” Jag tror faktiskt att det är där skor klämmer för många svenskar. Det är bara det att koncentrerar du dig på en grej så blir du den “svenska experten” på denna w-surfinggrej snabbare än vad man anar. Och gör du ett riktigt bra x-jobb så kommer mängder av w-surf-experter att kontakta dig om det och du får p.s.s mängder med information som du kan använda dig av. Och förmodligen bör man skriva sitt x-jobb på engelska och tex skicka det till Surf.. och Fanatic, ….och skulle nån nappa då har du grunden till ett total-Bingo
Det gäller att ha kul visioner men framförallt att våga eller hur?
Mvh//Bosse -
Jag surfade i lördags med en torrdräkt (som iofs inte är torr) med en t-shirt under.
Och jag frös arslet av mig.
Närrå jag skämtar bara.
Det funkar faktiskt ganska bra så länge luft temperaturen ligger runt 5 grader och uppåt.Johan
-
Helt klart kan du det!!! jag har surfat nästan hela vintern a jag har inte ens torris. tycker inte att man fryser så mycket om kroppen!händerna e det största problemet. men detta året så behövdes det bara diskvantar har varit jävligt milt.Men klart jag surfar i skåne där har inte varit så jävla kalt!!
Nej tycker gott att du kan dra ut å surfa.. Hang loose -
Men då så kanske du vet om man kan hyra prylar och om det blåseri Kos stad.. eller måste man åka ut till det där andra ställt???
/Lotta -
säljer sina kroppstjänster till välbärgade damer jorden, runt hamnar som 1
-
Finns inget värre än f2. never to be trust!!!!???
Får se en genom skärning här i sverige och en annan i tyskland, samma bräda, år men helt annan konstruktion.
Finns det någon som har sett alu förstärkningarna dom lovar.. i en bruten bräda??Eller den dubbla sandwish dom lovar…tror inte det. Plastskal några lager väv, kanske en carbon string som dom nästan tappat dit.
varför tror ni dom satte luftskruv på vågbrädorna, för att det skulle va dubbel sandwish..no no.
men okey priset har ju sjunkit på dom senaste åren…. men men
dont go for f2 please….
kan inte klaga på formen***hmmm…men ändå!! -
Tackar för alla tips, och framför allt länkarna!
Bra bild och text!! -
Klicka sen i tabellen uppe till höger “Windvorhersagen” och du får veta vilka vindar som förväntas vid olika klockslag några dagar framåt.
Varsågod.
-
Njae. Det man ser fran E6 ar varvet i Kolla, Kungsbackaan. Vindsurfar gor man vid Torkelstorp. Svang av motorvagen vid avfart 58:a Kungsbacka/Asa, kor ett par hundra meter i riktning Kungsbacka och ta vanster mot Torkelstorp efter Shell-macken och kor ner till hamnen. Torkelstorp ar ett trevligt stalle att trana manovrar pa. Det ar langgrunt och plattvatten. Vinden ar byig, men ofta hardare an pa de ovriga stallena runt Kungsbacka. Dar kan bli ganska manga vindsurfare och stamningen ar alltid trevlig. Inte det mest radikala vindsurfet men utmarkt sa har pa varen nar man helst inte ligger och simmar i onodan. Ha det gott, Jonas
-
Om du inte har bomen lågt som någon skrev tidigare eller om du har en kort bräda tänk då på att försöka börja långt upp på masten när du skall få seglet ur vattnet, när detta är gjort flytta dig till den riktiga positionen med ena handen på masten. När du sedan skall upp på brädan försök lägg vikten mot mastfoten så du inte sänker aktern.
-
Man tackar, för tipset!
-
Har du bommen rätt lågt så är ett tips att lägga den på tailen så seglet kommer
upp ovanför vattenytan.
Ha sedan masten i bredd mot vinden, dvs inte masttoppen mot vinden.
Och glöm inte att slappna av, det är lätt hänt att man andas
så att det går gäss…
Surf’s up!