anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
En lite viktigare fråga angående surfbussar. Du verkar ju vara en individ som vet en hel del om surfbussar, frågan är hur får man bäst plats med både surfprylarna och slynorna som man ska ägna sig åt efter averkad surf.
Tacksam för ett ingående svar…
Hälsningar numera HBG -
Jag vet inte vad det är, men det är något speciellt med ´70-talarna. Tyvärr är det så att de kan vara rejält rostiga, har själv haft en ´73:a aut, manuell låda är dock att föredra enl min mening. Om man ska se till funktion kan det nog löna sig att köpa en ´80-talare. However, kolla på http://www.algonet.se/~linkan/1Marknaden/bilarsaljes.html
/Per -
Det var ju glädjande nyheter!
Lycka till,Jan GbG. -
Stämmer nästan…….gick ej att få tag på Carve 78:an innan vi åkte så vissa fick ta Maxx 58:an i stället.
Nu är dock Star brädorna på G till Sverige, därför säljer vi våra AHD.
Det var ganska roligt att se skillnaden på materialet…………… -
…vad jag har hört så är det Surfman teamet som inte fick tag på sina
Starboards i tid innan deras vinterresa så det fick bli AHD istället.
Nu kan de tydligen få tag på Starboard igen…
/Surfs up! -
Den är igång… Men den finns hemma i lägenheten hos Amatör Riksmästaren i Wave – Mauser! Den tar närbilder i hans vardagsrum och väderstationen visar hur många grader han har i rummet…
Vi har haft programkonflikt, två program från samma tillverkare fungerar inte ihop. Men vi har bytt program nu så målet är att allt skall vara klart till VVK:s årsmöte den 4:e mars.
Kolla in då!
http://www.turist.varberg.se/vvkRock on! Staffan
-
Och vad har du fått det med kontrakt från??? De ägde ju sin egen fabrik förut
så det låter minst sagt konstigt.
Redogör din källa. -
Det är inte så att du jobbar eller har jobbat på “gamla” T12?
känner dem som jobbar där väl? Släkting kanske? -
Då kunde du inte vara ute så länge då,med tanke på att du bara hade
en mast med dig…..Illa…När jag var där så hade jag (för säkerhets skull) alltid med mig hela surven med prylar,bara för att jag allt som oftast lyckades med det du beskrev.
ville inte missa en sekunds segling……Det gjorde jag inte heller….
-
Tjenare. Jag kommer att ha med min gamla Mistral Equipe II på tävlingarna för att segla den om det är extremlättvind.
mvh Mattias SWE 496
-
Tyvärr inte så roligt som det låter.
Brädorna kommer att heta MAUI EDITION och se ut som dom gamla fast med vit botten.
Tyvärr är det inte ens någon ny form utan 252, 256 och 261:an som bara kommer i nytt material utan skarv.
Så så var det med dom “nya” brädorna.
ZZZZZZZNARK……….. -
Hej
Det spelar faktiskt ingen roll om det är gymnasium eller högskola.
Om man följer x-mallen ovan så brukar det fungera bra hur som.Men igen det gäller att våga och det man ofta inte inser är att man snabbare blir expert än man anar om man börjar testa nått metodiskt under längre tid.
Håll med om att det vore rätt kul -
Hej
1) Fixa med fenorna på olika sätt som du kommer på. Efter ett tag av tester är du mer expert än du anar.
1b) Segla och känn efter om det är någon uppenbar skillnad i hastighet (låt även kompisar testa, du kanske inte är helt objektiv)
2) Lägg ut två bojar på ett givet avstånd.
3) Segla med de olika fenorna mellan bojarna och videofilma samtliga försök. Eller ta bara tiden, En kompis kan filma. Ta tiden för varje åk.
4) Mät vindhastighet för varje åk (Silva vindmätare kom riktigt bra i Surf´s test)
5) För in alla data i en riktigt noggrann (typ Tysk) tabell. Låt kompisar också köra. Olika brädor olika riggar etc……
6) Låt kompisarna fälla omdömen om de olika fenorna.
Stämmer det dom säger med det som din tabell visar?Var grymt noggrann med layouten för ditt x-jobb.
Rubriker X-jobb: 0) Kort sammanfattning 1) Sammanfattning 2) Introduktion, 3a) Metod/Apparatur..fenor, brädor segel, vindmätare, segalre, vikt seglare etc.rubbet (Tysk precision), 3b) Metod/Procedur (här skriver du i grym detalj EXAKT hur försöken gick till), 4) Resultat (här visar du bara tabeller och omdömen, inga kommentarer), 5) Diskussion Här skriver du hur du tolkar resultaten alla om och men och om du hade mer pengar vad du skulle göra etc., 5) Tack till, här tackar du alla som var med, 6) Referenser ju fler desto bättre. 7) Appendix Bilder, etc.
Lägg ned grymt arbete på layout och kom ihåg ett resultat kan faktiskt vara att det inte spelade så stor roll.
Leta upp en tidskrift på nån fin bibbla som heter Vision Research och spana bara in hur de arbetat med layouten marginaler etc, hur de skriver referenser etc. kopiera detta hejdlöst och strunta i vad som står i den.
Du har nu en mall för ett verkligt häftigt windsurfingx-jobb, sånt kan man söka w-surfing-jobb på, Lycka till
//BPS Säg inget men prylarna finns redan
-
Är diagrammen tilläckligt fina och tabellerna tillräckligt stora (mao Tyskt stuk) och antalet test-surfare >50 så är bestämmarna inga bestämmare mer.
Det är mer tryck i ett x-jobb än man anar ibland
Mvh//B -
sorry känner ingen ove är han gammal?