Forumsvar skapade

Sida 3653 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 15:46 som svar på: CAP VERDE

hur lång tid tar båtturen?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 13:35 som svar på: segel tips

Mitt Gun sails mega X2-98 ersätter mitt gamla North prisma 7,3 från
    början av (seklet) -90 talet.

Tror att Tex. Simmers freeride segel årets och förra årets funkar ypperligt
    på vilket vatten som helst.

Har dessvärre prioriterat hårdare vind så jag har ej testat freeride seglen
    så mycket.

Det är helt klart lättare att hantera ett nytt segel av samma storlek
    som det du har och hur det beter sig i byig vind har säkert lika mycket att göra med masten som seglet.

///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 13:23 som svar på: Style och Voodoo

lägg dig inte i Bohman.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 12:58 som svar på: Style och Voodoo

Ni verkar rörande överrens om att mastvalet är viktigt. Ekonomin sätter dock gränser så vad tror ni om en st50 till 4,5 Voodoo och en xc60 till
    5,0 och 5,8 Style?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 12:14 som svar på: Maui och Augusti

självklart är klittan kanon om man lyckas pricka in dom rätta dagarna, jag tyckte bara lite synd om initiativtagaren till denna diskussion som funderar på Maui-resa och får tips om strandsurfing i Danmark, när allt kommer omkring så är det väl ändå höst och vinter som lågtrycken rullar in här uppe i norr och så länge inte passadvindarna tar sig hit upp så kanske man får inse fakta om det nu är surfingen som är det primära…….

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 11:44 som svar på: Maui och Augusti

Klitmöller rules!
    Jag var där i slutet av Juli förra året fick fem av fem dagar och knypplade inte en enda gång ang kommentaren från föregående talare . Här hemma på v-kusten fick de en av de dagarna och den var inte sideshore. Ligg lågt i Juli när de lovar vind dra till Klittan och segla längre ner eller ovanför tyskarna så får du bra valuta för pengarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 11:39 som svar på: SURF-BUSS

Jag är ingen expert inom området, men jag gav 8000 kr för min vw buss -74. Den är kampinginredd och har endast gått 9300 mil! Undersidan är nästan fri från rost, och lacken är bra. Då jag tror att bussen var undervärderad, kan jag tänka mig att man bör kunna få en liknande buss för runt 10000 kr.
    Se dock till att ta med någon som kan denna typen av bussar, så undviker du problem i framtiden.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 11:10 som svar på: Maui och Augusti

sälj brädan och köp en knyppeldyna, tänk vad enkelt att ha med sig på stranden och det blir ju like mycket surf, dvs nada.
    Danmark kan nog funka i September men Juli, Aug vill vi höra bättre förslag på.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:59 som svar på: Ge mig tips om kläder!

testa underställ, så länge man håller sig ovanför vattenytan är det rent av svettigt

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:55 som svar på: Ge mig tips om kläder!

Craft-underställ under våtdräkten, ullsockar i skorna, slithandskar plus tumvante med öppen handflata också huva naturligtvis. Sedan kan du köra året runt. Vågridningen blir naturligtvis lite lidande med tjocka handskar men med domnade händer kan man inte göra så mycket heller.
    Vågsegling i Sverige är mer vinter- än sommarsport om man nu inte nöjer sig med två dagar per år.

cebe

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:50 som svar på: Ge mig tips om kläder!

Hej jag kan ju berätta vad jag kör med och det funkar väl okay.
    NP-eclipse den utan dragkedja med en tunn shorty under sedan har jag en väst med huva över detta på händerna sitter ett par handskar med hål för handflatan, där tejpar jag mellan dräkten och handsken, på fötterna är det ett par vanliga v-skor med ett par strumpor under. Många polare kör med typ craft underställ under t-dräkten alt en tunn fleece. Det är en balansgång mellan värme och rörelsefrihet.
    Nära till bilen och en thermos med något varmt är också bra. Korta pass på vattnet och korta pauser är att rekommendera.
    /Anton

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:46 som svar på: Ge mig tips om kläder!

Jag som skrev “Ge mig tips om kläder” bor i Varbergs trakterna, och brukar surfa där.

..nu kanske jag kan få lite tips?…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:37 som svar på: SURF-BUSS

Min buss kräver viss mekinig oljebyten, t-stift osv bytes årligen det vinner man på i längden. Den är med f-motor från 85.
    Den dricker 1.0 vid landsväg , 1.1 landsväg med t-räcke med packning, ca 1.3 vis stadskörning.
    Fel som jag haft är Hål i avgassystemet, hål på gummistrumpan vid drivknutarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:32 som svar på: Lördag15-20 syd

Jag var ute bra drag helt ensam i viken exkusive mina två polare, det blåste cirka 12 M/s i Läget.
    Lite kallt om tassarna men helt okay för att vara februari. Så alla konf deltagare gör som jag bär ner brädan från vinden och sätt på er shortyn under den vanliga dräkten samt ge er ut för VÅREN är HÄR.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2000 vid 10:14 som svar på: Ge mig tips om kläder!

Kanske bra om du skriver var du bor…

Sida 3653 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.