anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Har läst följande om stället: det ska tydligen vara ruggigt vindsäkert året om. Vinter =vågor och vind, Sommar=vind. Halvbökigt och rätt dyrt att ta sig dit. Rätt låg bekvämlighetsstandard på allting. Myckel lite växtlighet och mest sand överallt! Trevliga människor som inte gör många knop på dagarna men rockar loss bra på nätterna. Tyska äventyrsresebolag har flygresor dit så det kanske går att ordna den vägen.
-
Kanske dock kunde funka som träningsläger för Everestbestigare?!
/Fredde
-
Tillåt mig skratta! Visst är mysfaktorn viktig i en buss men det finns ju gränser…
-
Blir man inte hög som ett höghus av ångorna från en sån? Fast det är klart, är de ok at ha i en båt (=litet utrymme) så borde det ju funka för en buss.
/Fredde
-
Åk till Gran Canaria först och sedan båt till Verde för en tusing.
-
Varför lämna Sverige under sommaren???
Sverige är ju världsbäst på sommar!!!!
Solen går sakta ner. Det har blåst hela dagen (eller inte…)
En gök koko:ar på avstånd och svalorna flyger högt i skyn….
Sill, färskpotatis, ett 6-pack folkis och bara njuta av livet i en VW buss…
Oj vad jag längtar efter sommaren!!!!!Det kunde ju dock få blåsa lite mer…
och gå lite större vågor….
och lite oftare sideshore….Maui….. Hawaii….
OK jag tror jag kanske förstår…. -
Kul
Men det här är definitivt inte gjort i en handvändning, men håll med om att det skulle vara på tiden. Man bör nog börja i verkligt liten skala fast också lägga till en helt ny mätmetod som kompletterar det som olika surfare bedömer. Acceleration, kontrollerbarhet, hastighet, osv går faktiskt också att mäta/studera på ett helt nytt sätt.Man har ju givetvis inte resurser som vissa att dra till Dahab i veckor och testa eller låta mängder av olika surfare testa. Men ju fler som deltar desto bättre.
Ibland så är testarna i tex “två tidningar” överens och då är det lätt att köpa, MPR, Supersonic, IQ, Flow, Nalu,,, men ibland är de inte alls överens. Så nått klickar uppenbarligen totalt i dessa tester, så det finns en öppning.
Men gör man tester även i liten skala så måste det ju vara klart seriöst för man kommer ju faktiskt att rangordna produkter direkt eller indirekt och fundera över genomslaget, det kan bli grymt.
Tar man för olika segel tex hastighet + videofilm av seglen under segling + en rad olika bedömningar i parallella tester, så är det givetvis bra mycket bättre än att ett antal personer tycker till, speciellt om just dom segel dom själva har köpt, och tänk vilka vilda protester det skulle bli, bara dom är värda hela testen.
Camberfria ca. 9.0 freeride/race är klart grymma segel så det är möjligtvis där man ska börja.Ett trix är som sagt att plocka fram helt nya mätmetoder, speciellt för brädor. Ett mindre seriöst inlägg om detta kommer snart på konf. (men läs mellan raderna för de tekniska prylarna finns faktiskt redan tack vare en osannolik sponsor).
Som sagt det här är lite mer än vilda ideer i mörkret.
Jag återkommer när jag vet lite mer om man ska ta hastigheten på surfaren med laser eller video.
Mvh//B -
På blå rummet finns det grymma film clipp både från MAUI och Sverige.
http://www.surfblaskan.com : å så får du gå in på FILMTAJM -
Passa dig jävligt noga för fotogenkaminer.
Ebern förbränner utanför bussen. Kaminen inuti.
Resultat INGE SYRE KVAR I BUSSEN.Se till att inte använda någon mojäng som förbränner luften som finns i bussen.
/Pelle Ösund
-
Surf är en drog!
Alla som börjat med surfing och kommit över det värsta tepåse-stadiet vet att surfsuget är som ett gift i kroppen.
Anfallen kommer dels under vintermånaderna (ofta, men av lite mindre styrka) och dels under de blåsiga sommardagarna då man av någon anledning inte kan ge sig ut (MYCKET STARK ABSTINENS).Jag har hört om dom som gått ner sig extra djupt. Under sina värsta anfall har dom gått ner i källaren, riggat seglet, lagt fram brädan på golvet (utan fena), hoppat i stropparna och rippat hejdlöst framför en surfrulle.
För det var väl det här du menade, eller????
/// Hasse
-
Sant! men kom inte z1 -98 och vx3-97?
-
Ja!!!!!!!!!!!
Nu ska vi till Askim!
Jan. -
Jag tycker att det verkar som om de som sysslar med sådant inte
får ut tillräcklig upplevelse utav surfingen utan måste trigga
lite extra, antagligen så gör dom inte rätt från början och får
därför inte ut så mycket som dom tror att det skall ge(surfingen alltså).Har själv provat combon beachparty(alkohol) och windsurfing och detta
är inte någon bra blandning, jag tyckte det var hel radikal surfing
och jag höll på att slå ihjäl mig havererade fenan och fick simma in
och fick halvdragen köra en gåkryss på 3km.
Kunde inte surfa dagen efter då jag idkade toalett spaning.Har inte gjort det sedan dess (15 år sedan)och det var inte värt det.
Kicken är bra mycket starkare och bättre utan droger.
Vet ej om den naturliga kicken kommer av rädsla eller aktivitet
men det är fethäftigt när det händer.MVH///J.S.
-
Den nya Simmerfilmen rockar hårt. Kolla in Seegers enhands-spock eller Rachids vulcan-forward (vad heter det tricket egentligen?)..
Sen att Bringdal är en riktig tomte är ju en annan femma. Segla kan han ju i alla fall. -
Granada 2.0 kombi rockar hårt. Har en 85:a som är kanon, dricker inte mer än en liter på motorvägen å rymmer grejer så det står härliga till. Klockers!