anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Kring 8000.- med Air Portugal senast jag kollade.
-
En 245:a med fällt baksäte och bortmonterad alternativt framfälld passagerarstol tror jag är ett bra alternativt. Kostar inget i inköp årsmodell runt 80 och behöver inte dra mer än 0.9 med rätt inställning. Att sova bak är direkt komfortabelt, då golvet är helt plant och längden mer än tillräcklig. Går att skicka in ett tiotal segel, bommar och ett par brädor utan problem.
-
Toppen, då är detta nu en helt öppen fråga för mig.
Nu blir det många sömnlösa nätter med Kvinnofängelset och VHS-repriser på Bingolotto från 98( Loket) framöver.Själv tycker jag att det finns en gräns vid ca 6.5 för rolig surfing, men 9.0:orna gör ju att man får otroligt många fler surfdagar/år och pallar man med i hårdare vindar så får man den där underbara X2000/Kompressor känslan med en race eller raceliknande bräda.
I det här läget inväntar man som vanligt en väl genomarbetad test i tyska Surf och den blir rätt så styrande. Så har det varit för mig länge ->(NP & Simmer)
Jag är säker på att North, Simmer, Tushingham, Ezzy, Arrows, Aerotech, Sailworks mfl kommer att eller har camberfria 9.0 segel som matchar.Men håll med om att det vore rätt roligt att för en gångs skull göra en stor svensk segeltest motsvarande de tester som görs i tyska Surf.
En stor tabell med ett större antal tex 9.0-segel/kolumn och mängder av rader med olika värderingar där sen var och en får summera efter egna önskemål och värderingar. Det skulle ju faktisk räcka med de tre 9.0 segel som är aktuella nu.
Vilken genomslagskraft en sån test skulle få och vilka grymma protester det skulle bli.Det här är faktiskt lite mer än vilda ideer, för bakom hörnet finns bla “en känd pryl för hastighetsövervakning” på gång. I alla fall en första rad i den svenska windsurfingtabellen (som inte finns i Surfs tabeller ; ännu.)
Håll tummarna
Mvh//B -
Underbart!
Det väntas ju vind så jag
Kommer ner till helgen.///J.S.
-
Har under åren kommit fram till att Chinook ger mest för pengarna(P.Å.).
Vilken storlek körde du sönder din chinook bom på,jag körde halv radikalt
och lyckades göra en Z-bom på ena sidan utav min slalom Chinook men då
var den skapligt långt ut.Har sedan provat Wave bommen och det verkar som om den håller för det mesta
och det är super skönt att köra “tight” vilket är möjligt med 120 graders
fronten.
Vill minnas att wave bommen är 136-157cm.Har sedan igår 2st sådana,och är överlycklig.
På dessa bommar gäller även 2års på vattnet garanti,som finns på de flesta märken.
Körde Nautix och North innan, problemet med dessa bommar är att de får en
väldigt vass kant vid brottet när de går av, som sedan rappar genom
handflatan med illa resultat.
Eller ännu värre, genom seglet(har hänt 2ggr,ursch).Kort sagt bättre böjj än brott.
MVH///J.S.
-
Självklart skall du körta på SAAB’en. Är inne på min andra 900Turbo och den är helrätt. Jag har skinninredning på denna men va’fasen…det gör övernattningarna skönare och dessutom är det lätt att torka av. Du borde kunna få en tidig 80-talare. Plus om turbon är bytt. Lätt bästa surfkärran i personbilsformat.
/L -
Köpte en VW 82:a för 2000 som tagit mig mig ner till sydeuropa och runt halva sverige. Har visserligen råkat ut för vissa mindre missöden men har nog inte lagt ner mycket mer än 2-3000 på den. För 5 borde du kunna hitta en buss, ingen snygg men en fungerande…
Ska du ha en personbil välj en hederlig 245:a, bättre surf bill finns inte!!!
-
Finns bara “All carbon” nu.
-
Ciao!
Se till att inte köpa Fibrespar carbon i budgetformat med alu bakdel och alu i frontbeslagsinfästningen. Den gick sönder efter 2 säsongers användning för både mig och min kompis. Ska du ha kolfiber köp “helkolfiber” i sådana fall. Detta eftersom aluminiumet stressas sönder pga de styva kolrören.Snart är det vår!!
//Strömstad-Jonte -
-
Jag har en saab 900.. köp inte en sån.. köp en Ford grenada kombi med manuell låda och tvålitersmotorn, en volvo kombi .. eller en buss!!!!!!!
-
Vad sägs om Mellby 36 m/s och mellan 7&8 meters sväll,seglade 6,5 timmar emd
en alldeles för stor 250:a och 2,7 kvm:s segel dyngöverriggad.Äre apskojj eller??
MVH///J.s.
-
Sorry!
Jag var tvungen att åka hem och kolla,det var Loctite 406.
Hoppas detta inte har ställt till med problem för den som åkte och
köpte 410:an innan detta kom in.Inte roligt att försöka limma padsen med gängsäkring!!!!!Ursäkta.
Jag tror det går bort med isopropylalkohol.MVH///J.S.