anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Härligt!
Du har rätt,ni är mer priviligierade nere i söder ;-).
Har våren/sommaren kommit långt där nere???Ha det///J.S.
-
Tack för tipset
Mvh//B -
Du har helt rätt, dom har varit en smärre katastrof med sin site, liksom färger på segel m.m. Dock är stora delar av Gaastra folket utbytt mot “gammalt” Pryde folk som följt med Barry och The Team till Gaastra.
Angående seglena så vet ju dom flesta vad Barry kan och den 15:de feb så kommer “Nya Gaastras” hemsida får väl hoppas att den håller Barry klass……
Mvh:
Jonas-Surfman GBG -
Har ni några nyheter om XXL? Hur många liter är den på? Bredd?
-
Jag håller helt med om Naish dom får alltid högsta betyg för “verarbeitung”
Så nu är mitt läge detta:
– Noa IV 9.0
– Diablo 9.2
– GTR 9.2
och helt avgörande blir:
Var i Sverige säljs dessa segel, i vår, inkluderande matchande riggar och verkligt bra personlig service.
S.P./Varberg. och Bromma S./Sthlm är suveräna både vad gäller NP prylar, Simmer mfl och bemötande. Men trots att NP håller bra kvalitet har jag fått stå med sandpapper för att få ihop en helt sprillans NP490 99-Freeride mast som inte var helt OK och som fastnat radikalt tidigare. För det priset skall man inte behöva det. Så lättillgänglig service är A & O i dom här sammanhangen
Mao var hittar man en bra w-shop i Sverige som säljer NOA iV och GTR inklusive bra riggar i vår?
Mvh//B -
Kommer racingseglet i stora storlekar? Typ 10.6?
-
Barry Spanier tillsammans med Phil McGain och The Team ansvarar för alla segellinjer på Gaastra.
Kvalitén på ett Gaastra segel är av högsta klass, de flesta mylar material i seglet är kraftigare än på ett NP. -
Hjärtligt tack Surfman GBG för testen.
Jag hade 100% bestämt mig för NP Diablo i år vilket framgått av ett tidigare inlägg om diverse vågor, men kanske måste man nu göra helt om.
Är det Bary Spanier som designar denna segelserie också? Den verkar ju grym av det jag hört hittills från flera håll. Ett supersegel helt enkelt (GTR)
Jag har hittills bara seglat NP och Simmer under många år, så jag är tacksam för ett ärligt svar:
Håller Gaastra samma kvalitet i utförandet som NP generellt?
För i så fall får jag klara problem nu. -
Hej, vi skall sälja vår buss. En VW LT35:a från -85 som gått 15000 mil. Den är grymt fin med stor plattform på taket som lätt rymmer 10 brädor med kringutrustning, maströr, wildbar, Ebersprächer. Två längsgående soffor som förvandlas till 5 sängplatser, löst gasolkök mm mm.
Är du interesserad så maila mig på kristian.wiberg@innovation.se så kan jag skicka över lite bilder på den. Bussen finns i Stockholm. -
Blir det inte kallt om fötterna när man seglar om man slänger dojjorna???
MVH///J.S.
-
Prova Loctite 410(för plast och gummi), kolla bara att plasten inte
tenderar att släppa under padsen.Limmet drar ganska hårt så passa fingrarna vid limmning,annars
får du svårt att få ner handen i byxfickan (om du inte har fickor stora
som boardbags).MVH///J.S.
-
Har provat knöldjupet strax norr om västervik 22-25 m/s och Xtremt brant
dyning.Hel fräckt, med många lååånga åk.I vanlig ordning mysig relaxad vågridning i 3-4 meters dyning med grisöverriggat och clockshore.*
* Klockren onshore
Underbart!
Gjorde idag ett patetiskt försök att segla,nästan all is har nu släppt land och är på väg ut.
Så efter att ha bonkat i fenan i 2dm tjocka is flak två gånger så styrde jag
isbrytaren inåt.Tyckte inte att det var värt att riskera brädan så här tidigt på säsongen,
men det ser bättre ut inför morgondagen.Ha det gött///J.S.
-
kontaktlim+ lägg en tun kant med silikon runt framkanten på padsen
-
Jag har en som är till salu
Fabrikat : VW transporter 1980 inredd och klar med tonade rutor, grön och vit
Status: Varken skattad eller beskiktigad
Pris 5000:-
Intresserad?
Kontakta mig på följande e-post: nils.m@mail.bip.net -
Hur är dom Japanska och andra “Asien” bussarna i kvalité och pris och framför allt utrymme?
MVH Micke