anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Verkar inte diamond race 78 vara en shysstare bräda..
-
Du kommer inte ha en chans, Blickard! /Robby N
-
STADIG PASSADVIND …………BRA VÅGOR NÄR DOM VÄL KOMMER ……
OUTFORSKAT -
Är den för lång kommer den delen av masten som ligger i mastfickan att vara tjockare än annars => seglet får fel böjkurva. För kort mast = du får krypa in i mastfickan själv och utgöra mastförlängare. Glöm inte att knipa åt med tårna ordentligt om mastfoten. Sen får du be en kompis att surfa åbäket!
/Fredde
-
Det ligger söderut och är varmare än det är här!
-
JAJEMEN
…..filialen, skälsnäs och segeltuna …
…..ligger ut mot öhr….riksväg 30 jönköping …(skälsnäs vidare mot åby) -
Du som skickade den, vet du om de skall skicka efter segel?
-
Jag har en -99 Air & Style 260. Jag har varit i Tarifa, där vindarna ibland låg runt 20 m/s . Då kändes den något bred. Vinden tog tag i den och lyfte mig. Men annars, under “normala” förhållanden är den extramt härlig. Jag är förvånad över att den är så snabb som den är. Lätt att jippa och ruskigt snabb planing. Den bästa bräda jag har kört. Körde även små vågor i Marocco, där den fungerade alldeles utmärkt!!! Köp den!
Jag vet inte vad det finns för utbud, men räkna med en 6000 :- (semi) -
anonym-anvandare
Medlem2 februari, 2000 vid 09:09 som svar på: Point break surf film 21.00 TV3 tisdag..laer den vara ocksoe…
-
OK ! Ni har övertygat mig 😉
Beg. marknaden verkar vara ganska begränsad, vilken prisklass ligger den i?
Air (99)+ Air&Style (98)är väl exakt samma bräda förutom namnet om jag har fattat det rätt?
/Pontus -
Fituna har allt: bra kommunikationer, brudar, långgrund sandstrand och grymma vågor. Åk söderut på E20, sväng av mot Tumba, kör sedan mot Nynäshamn, sväng av mot Fituna (Totalt ca 45 km från Söder). Stället ligger ungefär mitt i följande karta: “http://www.gulasidorna.se/main/search/hits.asp?MapChanged=Yes&R=0.7088728831120881”. Till våren blir det fin-fin sjöbris.
-
Skitbra!!!
på tiden att en viss surfshop får lite konkurans i Malmö…
/vilsen -
Jag har hört så mkt snack om fituna. Hur tar man sig dit (från söder)?
-
Det här är info från mitt huvud som fått det från mina ögon som gluttade i en tysk surftidning från -96 nån gång i julas:
Naxos är scheissebra! Vindstatistiken är väl ungefär som Paros men Naxos har gott om snygga stränder och flera bra spots längs västkusten. Bilden från det södraste spottet Pyrgaki visar en ohyggligt tjusig strand med långgrunt azurblått vatten(tungan hänger utanför) och sned frånlandsvind. Andra ställen: Mikri Viglia, Naxos Stad (stådjup lagun med bra vind), ett wavespot jag inte minns namnet på, Alyko (Snyggt ställe med grönt vatten och camping med tyskar och WoMo-s förstås och ev. en och annan naken stjärt. Tror det fanns två surfcenter på ön eller så. Inte mycket till nattliv på ön tillskillnad mot Paros! En mycket bevuxen ö och så fanns det visst nåt ställe man kunde köpa smaskig citronlikör på harjagförmig!
/Fredde
-
Hör med HSF. Åke Sjöberg har dödskoll på det mesta.
(Helgasjöns Segel och Fritid)