Forumsvar skapade

Sida 3661 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2000 vid 08:52 som svar på: Fuerteventura – Corralejo

Det finns två surfcenter, ett mitt i stan som (enligt min uppfattning) inriktar sig på nybörjare, och ett ca 2 km från stan på Flag Beach.
    Centret vid Flag Beach är mycket bra, de har Fanatic och Art. Det finns möjlighet till brädförvaring och ordnar nybörjarkurser i
    både vindsurfing och draksurfing. Vinden vid Flag Beach kommer från babord vid nordlig vind, vilket är det vanliga. Man har då cross-shore
    vind. På vintern är dock förhållandena lite osäkrare, och vinden kan komma från andra håll.
    För att hitta till Flag Beach är det bara att gå strandpromenaden söderut om du inte har bil, annars kör mot Puerta del Rosario tills du ser ett
    träskjul som det står “Windsurfing School” på.
    Home Grown är ett schysst uteställe, det finns även en surfshop med samma namn. Bägge ligger mitt i stan.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2000 vid 06:25 som svar på: Fuerteventura – Corralejo

Gå in på ÖWCS Hemsida dom har lagt ut bilder från Fuerte som är tagna för några veckor sen. Rocky Point är stället korten är tagna på. Gå till Corkys på kvällen så får du info var du skall segla dan efter.
    hemsida.owc.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2000 vid 22:26 som svar på: Mast…..

Vad händer om man har fel mast? Blir seglet rynkigt eller? 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2000 vid 22:18 som svar på: windsurfing Grekland

Hej

Både Paros och Naxos är vindsäkra, bäst i juli-sept.
    Jag kan egentligen bara uttala mig om Paros där jag varit årligen sedan 95. Det blåser mer än 80% av dagarna så mycket att man kan få fart på en 290 med 7,5 om man som jag väger 90 kg. Vanligatse segel är 5,5-6,5.
    Detaljerad vindstatistik kan du hitta i paros surf guide vilken du bör kunna finna på nätet om du söker på Windsurfing + greece.
    På Paros är det vindsäkrast på sydsidan, Golden beach och världscupsiten New golden beach.

Nu har jag ingen lust att så här på kvällskvisten göra någon större uppsats.

Åk dit, du kommer inte at bli besviken och om du vill ha mer information kan du maila mig på lpc_g@hotmail.com så berättar jag mer.

/Christian

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2000 vid 20:22 som svar på: Norrköping000130

De där är helt rätt, strongt
    Jag har två strycken gigantiska optiska linser hemma funderar att ta med dom imorgon och smälta isen så man åtmisnotne får en vak att rippa loss i.
    Var? Bråviken?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2000 vid 11:20 som svar på: Stora vågor på Östersjön

Varför 1/3 under vattnet?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2000 vid 16:23 som svar på: Fanatic 270 Wild?

Min lillebrorsa har en Wild 270. Den väger 9,9 kg och är av poly-material. Volymen är 93 liter. Brädan var en av de sista som gjordes med den gamla “icke-nonose”-formen. Wild togs fram som en budgetbräda, främst riktad till ungdomar med begränsade tillgångar. Den är mycket hållbar. Seglingskänslan kan beskrivas som mjuk och förlåtande. HSF i Växjö säljer dem nya för 495:- (utan fena och stroppar).

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2000 vid 15:56 som svar på: prylhysteri

Ett hett tips till Erra är att ta efter “Sanna” som var omnämnd på fredagsupplagan av Expressens löpsedel. “Jag säljer samlag på internet och lägger undan 25000 i månaden”, säger den numera välbärgade studentskan. Var kan man sälja? Vem ska man kontakta? Någon som vet?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 20:31 som svar på: Stora vågor på Östersjön

Mycket kloka ord.
    Men under den mörka perioden (is på vattnet) kan man ägna sig åt något som man inte har riktigt tid med under den mer hektiska surfperioden: Tänka ut nya personliga visioner för sin högst egna w-surfing.
    För tre år sedan tänkte jag högst personligt ut alternativet långfärdssegling både under och över planingsgränsen helt beroende på vinden (1 bräda + 1 segel) mao lite av rysk roulett. Det tog ett år innan jag experimenterat/testat fram “min” optimala bräda för just detta: ca 1/3 skall ligga under vattnet när man inte planar (inklusive ryggsäck med vatten och käk). Och i år har jag börjat att få ihop pengar till ett nytt större Diablo Freerace, hur stort måste jag fundera vidare på (6.7 är för litet). Vid mängder av tillfällen under 99 åkte jag ut med “fötterna under vattenytan” totalt ensam, för då surfar ju inga andra, för att ett antal timmar senare segla i verkligt hårda vindar tex framför annalkande fronter. Mao massor med helt oväntat bra w-surfing men i bland total mental avkoppling, timmar, i-krokad, med fötterna under vattnet i 2 knop, med en helt tyst omgivning och med blicken inställd på oändligheten. Efter en sån eftermiddag/kväll grejar man alla mail lätt som en plätt dagen därpå.

Har man nya visioner som man kan drömma fram och sen träna sig allt bättre på så blir den mörka perioden faktiskt riktigt intressant och is-tiden går grymt fort har jag märkt.
    Mvh B

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 16:16 som svar på: Monsterbrädor

…om vi säger såhär…

Starboard F1 “eller nå’t” 85 bred (som en enkelsäng),63 ofo SEXTIOTRE CENTIMETER!!!!
    Minst 54 fena, störst gissningsvis 65 cm.
    JAg vet inte men jag tror snart att centerbordsbrädornas centerbord kan användas till racingbrädorna!

…och jag lovar…DEN PLANAR TIDIGT!!!

/Rejsnisse…

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 12:46 som svar på: prylhysteri

Va skönt att veta att det finns andra som bedövar sina abstinensbesvär
    med att köpa nya prylan!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 11:24 som svar på: prylhysteri

Vad finns att tilllägga?!
    Mitt i prick!!
    /curly

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 10:12 som svar på: prylhysteri

Det är bara att hoppas att man klarar sig över PSD:n och hoppas
    att man inte får MICBLOW(Mental Insanity Caused By Lack Of Windsurfing)
    innan man glider in i MOSD läget.

Håll ut///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 10:03 som svar på: Den ultimata kombinationen?

Bara för att dra rekordet ett par varv till så måste jag
    fråga Doktorn vilken typ av segling som prioriteras.

Med mitt “slalom kit(S-kit(6.5,268))” så kommer jag upp i
    planing i 6-7m/s och klarar att hålla planing i ca4m/s.

268:an klarar sig bra upp till 15-16m/s där vågbrädan tar över.
    Seglelval beror på vad det är för förhållanden.

Så slutsatsen blir att jag ändå har prioriterat hårdvind,trots att
    det inte båser så ofta(tillräckligt ofta).

Anledning till min prioritering är(tro det eller ej)ekonomin.

Lycklig är den som hittar surfprylar som man kan ha roligt på
    för 300 spänn.

Ha det///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2000 vid 09:46 som svar på: Stora vågor på Östersjön

Personligen så tycker jag det är roligast när det är sådana
    förhållanden att man påminns om sin ringa betydelse, och hur
    lite man egentligen har att säga till om.

Jag tror att de flesta skulle må bra av att petas ned från sin känsla av oövervinnerlighet lite då och då.

Jag har seglat i 8meters vågor på Kanaha:s yttre rev och bara vrålat av
    skratt lyriskt mosat våg efter våg på sprecks i bara shorts och rashguard,

men när man sedan har kommit hem och säsongen har dragit igång
    så chockas man av att man skriker av skratt (nästan lika mycket)när det
    brakar på runt 20-25m/s och 5 grader i luften i 1,5-2meters vågor iförd
    endast neoväst och hurmycketgummisomhelst dräkten.

Det är lite svårt att beskriva i ord vad det är som är roligast,
    men jag tror att alla behöver ett sätt att lätta på det mentala trycket
    och W-surfing är med största säkerhet ett utav de allra roligaste sätten.

Surf abstinensen känns säkert svår hur man än upplever seglingen.

Bit ihop.

Ha det///J.S.

Sida 3661 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.