anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Ska du bara kapa 10-15 cm är det inga problem. För säkerhets skull kan man förstärka med några varv glasfiberväv och epoxy. Tänk på att inte ta av för mycket. Då är det inte säkert att förlängaren går i.
-
Kul
Det märkliga är att det är en 08:a som pushar för det här helt otroliga Windsurfingområdet inte 011 – 0121… som vanligt kanske det måste vara utsocknes som inser möjligheterna. Arkösund öster om Norrköping är en portalerna ut. Sedan hela vägen mellan fyrarna N.Fällbådan och Sandsänkan utanför Harstena (=kiosker och restauranger) (Läs samma tidning om just Harstena) Vågpuckelpistområdet är ca 1.5 mil långt och ca 4 km brett. Men, jag har dragit en axel ur led därute = 1 mil skumpig båt + 4 mil till akuten, mao det är ett ovanligt rått och grymt område när det blåser NO som man också funderat att göra nationalpark av. Man ska inte överdriva det finns säkert mängder av områden som matchar detta men tom Surf har pekat ut den här pärlan så det är bara att gratulera er som bor i Östergötland. Igen spana in en djupkarta över Östersjön så förstår ni säkert direkt vad det är ni egentligen sitter på.
Det är inte många som surfar därute men det kommer garanterat att bli det i framtiden. -
Skär ivägen nä tvärtom. NO -> ca 60 mil från Helsingfors över ett av Östersjöns största djupområden och just skären/skärgården är själva trixet. Östersjöbotten grundar upp dramatiskt just vid den här kuststräckan pga av skärgården och skapar ett osannolikt stort vågområde djupt och brett utanför hela denna sträcka. Allt fler i östra östergötland/Norrköping inser att dom faktiskt sitter på ett osannolikt Surf-Chamonix trots att det inte finns några strandkafeér, beundrare och dyl där ute. Riktigt kul är att några i Norrköping nu som aldrig stått på en bräda inser att just vågW-surfing utanför deras egen ytterskärgård är något klart speciellt. Men det är förståss långt till akuten
-
Tex ta 10 ggr vågens höjd så får du det djup där vågen börjar påverkas…karakteristisk våghöjd….”tusende vågen”… (Lage Larsson) artikeln är riktigt bra, läs den.
Nu börjar jag förstå varför grym “nordost” från Helsingfors” gör östgötska W-surfare till klara vinnare, studera bottenprofilen “rakt över Östersjön,” gratulerar. Och jag som trodde området vid Tjurpannan på Västkusten var klart värst. -
jag instämmer helt med “voodoo” att har man fler segel så är det ju alltid bäst om dom är likadana annars så är det som att köpa fälgar till bilen varav bara 3 st är lika !!
-
Vad står det i båtnytt?
-
Mistral revolutionerade racing-marknaden för 3 år sen med televerkarna….
-
Jobbigt? brist på annat att göra??
-
Det kommer ut en ny video som är inspelad på Maui och där medverkar en hel del av Simmerseglarna – även en del svenskar. Den premiärvisas nere i Dusseldorf den 26/2 och lär innehålla mycket häftig segling och musik.
Videon kommer ut i februari men du kan förhandsbeställa den på SP:s sida redan nu för 199:- -
Skit samma vilka färger man har det är på vattnet det gäller grabbar.
Skärp er mindre antal grejer ger mindre huvudbry vad man skall välja.
Håller ni inte med om detta kan ni åka till tyskland istället där finns det bara
PRYLBÖGAR!!!!!! “nej jag har inga fördomar”. -
Det finns en rad olika sorters diviny… H och HD.. Hd är bättre till ovansidan för den är lättare att böja och forma.. typ 4mm brukar vara lagom använd helst densitet 100kg/m2 till botten brukar jag använda H-80.. typ3-8 mm beroende vilke typ aav bräda man bygger
Sandwich till en bräda brukar kosta runt 600-700:- beroende på vart man handlar.. men kolla med nån lokal Plast-grossist..
Tänk till fem gånger innan du blandar epoxin så brukar det gå bra…
Lycka till….. -
Kan inte den där gnigler sluta shapa brädor så folk slipper åka på skräpet…
Har personligen inte sett en vettig bräda som han har shapat… Inte för att de kanske är direkt dåliga , utan bara brist på nytänkade..
Annars kan man ju köra den där hippa roberto stilen , som säljer,, men hur bra är den?
Allmänn fråga?????? vem är den bästa produktions shapern??? -
Näe du Masse!
Jag bor i Norrköping, med om möjligt ännu uslare förhållanden än S-holm.
Å andra sidan så skulle jag inte hålla på om jag inte tyckte det var
apskojj.MVH///J.S.
-
För nåra veckor sedan skulle jag stanna och tanka på en mack. Jag lät ebern stå på under tiden. När jag betalat och gick ut från macken ser jag att det är värsta Lutzendimman i bilen och min kompis sitter och hostar därinne. Men här kommer det konstiga: När vi kör ut på vägen märker jag att nåt har hänt med bromssystemet. Bromsen tar mycket högre upp men man får trycka mycket hårdare för att något ska hända. Kan ebern ha bränt hål på en bromsledning eller fått bromsvätskan att koka eller dyl? Sedan märker jag också att motorn dör när den går på tomgång. Båda grejerna började alltså hända precis efter tillbudet med värmaren. Vad har hänt? Någon som vet?
/Fredde
-
Det hoppas jag inte det hörs ju på namnet att det är två olika discipliner.
Fast jag har inte en aning