anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Johan.B.Lund har väl alltid haft en hand vilandes över SBF.
-
Jag seglade vid Djurön dvs på andra sidan Esterön.
Men jag körde ett par repor bort mot Lindö,å andra sidan så
var jag ute mellan 14:00 och Ca:16:00!?Körde du vid NWC beachen(?)
MVH///J.S.
-
Vilken ursäkt lättare att sälja!
Säg som det är Voodo du är en riktig prylbög och skall man segla skall grejerna vara helt rätt inkl. rätt färger eller hur.
//void -
helt rätt, o blir det sprickor så kan allt hända ganska snabbt.men man kan ju laga, men är det då inte bättre att köpa en bräda som håller “bättre” från början
-
låter helrätt – var ligger Jonstorp?
/johan_g
-
Det är inga problem att putsa och fila lite! Hällsningar Henrik Augustsson s-117
Köp inte ihjäl dig första säsongen i Sv-cup. Om du är ny ska du satsa långsiktigt. Du behöver mycket rutin för att bli bra. Inte material i första hand. Materialet är viktigt men det har också fått många tävlande att lägga av när det blir för dyrt. Min adress i6auhe@hotmail.com -
Att man testar att byta ut klistermärkena på brädan från Y till K. Precis så som vi på det stället som jag jobbar/hänger på gjorde innan årskiftet. I alla applikationer som vi har har vi bytt ut bokstäver enligt order från chef.
Våra engelska månader heter bla…
Januark
Mak
Julk osvVet inte varför, man bara gör som man blir tillsagd…
\P
-
Hänger man med med en nionolla och och nån typ av widestyle bräda?
-
Det blir väl lätt sprickor, eftersom den inte är “plastad”.?
-
det ända man kan säga är att det finns väl bättre brädor. seatrend är ju kända eller ökända för sin usla kvalite………
-
Svaret blev att Widestyles kommer att slå ut traditionella freeridebrädor totalt eftersom dom:
Gör att du lär dig fortare
Planar tidigare
Planar lättare (perfekt för nybörjaren)
Klarar stora segel lättare
Är förlåtande om du “trampar fel” på brädan
Mao dom är snällare och “fler kommer att känna sig bättre till mods” när dom surfar widestyles dvs marknaden kan förväntas öka. “Fett bringt fun”
Mao summerar man alla positiva egenskaper så kan man slänga sin “smala bräda.”
Men testerna visar att brädorna är mycket olika till sin karaktär. Man måste testa flera definitivt innan man köper så brädan passar just din åkstil.
Några widestyles har också grymt smalt windregister och andra är något mer raciga tex Vision.
Och notera den massiva reklamen just för widestyles i dessa tre tidningar. Kan det påverka testerna kanske?
Vissa tillverkare säger sig inte komma att fortsätta tillverka vanliga freeridebrädor längre i vissa volymer (liter).
AHD 310 var tidig och som exempel (ScreamerII 275 55cm -> Bee 274 57 cm Flow 58 cm). Trenden är tydlig.Men, men, men, från samtliga tester (även tyska Surf Maj 99), om man läser det finstilta” så verkar de inte vara helt lyckade i chop och verkligt hög hastighet. Det grunkas också en hel del om carve-förmågan fast det anses inte kritiskt eller också tonas det ned. “They are considerably more difficult to gybe fluidly than a smaller board” Boards Juli 99….det räcker faktiskt för mig”
(Notera att det här är inte Race-brädor.)
De sägs i testerna inte samma “lose feeling” som föregångarna, fast det där skriver man “i skymundan.”
Och så fort det är mycket vind så kommer en del brasklappar i samtliga tre tidningar.
Det jag tycker är viktigt är tidig planing, riktigt snabb i “unterem Windberiech,” loose feeling,” lätt att svänga och verkligt säker i chop i hög hastighet
Jag har själv provat en widestyle ordentligt (säger inte vilken) och mina erfarenheter stämmer faktiskt exakt med vad dessa tre tidningar skriver.
Alltså jag kommer också att köpa den mest perfekta freeridebrädan (om man får tro testerna de sista åren) Xantos 295II och har då två perfekta freeridebrädor FÖR MIN VIKT och även för längre dagsturer i hård vind som är det verkliga lyftet. Alltså både Xantos 295II och Explosion 295- “Frugleiter mit hohem speed” och det bästa av allt: Nu kommer dom här två att bli allt riktigt billiga (dom är ju inte inne längre) tills dom tar slut. Vilken höjdare då kanske man också har råd med ett stort DIABLO Freerace som måste vara det perfekta seglet till dessa två brädor.
Några som ha fler synpunkter??? -
Någon av de senare förlagda tävlingarna blir det nog. Så länge det inte blivit för seriöst!
-
aloha,
vi tänkte dra till Fuerte om en, två veckor …
vad tror du om det ?, funkar det med väder och vind så här års ?
det är väl rätt kallt ändå nu … och hur ofta blåser det och hur mycket ungefär ‘?
har fått för mig att om det blåser nu så blåser det 25+ eller så … inga mellanting ? stämmer det ?
kan jag inte få din mailadress, eller kan du maila mig på:
forza98@yahoo.com
skulle vara kul med lite info !
tack !
/Forza -
Ajj viddråå döö kvästiön
Svaret fanns rakt upp och ned i Windsurf Juli 99, Boards Juli 99 och Surf 7. 98 så nu får man trots allt kanske råd att åka till Europas Top våg spot Capo Mannu i sommar som också finns på bild just i Surf 7, 98.Tack Eva för lånen
???? Spana tex in “Chop + speed” så blir valet lätt mellan “smal och bred.”