anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Vad är det för fördel resp nackdel med nonose?
-
Det låter som du menar nonose konceptet, och det kom 94. Det fanns säkert lite tidigare också men 94 hade i stort sett alla märken nonose design (inte Mistral dock).
Johan
-
vad behöver man för tjocklek på handskar/skor för att klara sig … ? det blir kanske jobbigt med för tjockt också ?
hur mycket behövs för att klara norrlandskustens kalla isvakar ? -
Hur mycket kostar ett kit med handskar, skor och huva?
Har lite snålt med peningar men jag tror att om jag tjatar lite kan jag få Anna att gå ut på stan och hänga in några hunker. -
Hej Doktorn´,
Grattis till att du nästan har bestämt dig. Men som du själv sa: Du hinner nog ändra dig flera gånger i vinter….
Själv tänkte jag mig en 3 brädors setup iår: Nu har jag en Mistral 303 som jag kör 8,8 till samt en vågis på ca 90l. Då jag väger ca 95 pannor så tycker jag att det är et lite stort hopp i volym (bor i Gävle och där är dt ganska byigt även när det blåser. Jag är ute efter en stor freestyle (110-115l) som mellan bräda.
Så har någon en F2 Air 265 el liknande till salu så hör av er (mac_ts@hotmail.com).
Nu får det bli vår snart..
Mac,TS
-
Finns den filmsnutten på internet? Det hade varit ruskigt coolt att se den.
-
ok !
Pro Limit verkar alltså vara att satsa på …
hur tjocka skor behöver man egentligen, för att kunna vara ute när det är riktigt kallt här på norrlandskusten ?
OCH, handskar ?, det kanske är större problem, svårt att hitta sköna va ?
några tips på det ? -
Jag har använt ProLimit och Okespor. Alla Okespor som jag har använt har gått sönder efter ca två säsonger genom att fogen mellan sulan och neoprenet har släppt. Det är väl inget att säga om det eftersom skorna blir riktigt sunkiga efter så pass lång användning. De kardborrband som sitter på framfoten ramlar dock av långt tidigare. Det gör att man kan få problem med värkande tår eftersom foten då inte hålls tillbaka i skon. ProLimitskorna har jag haft en säsong nu och de verkar vara mycket hållbara. Trots många dagars hård användning på stenstränder och annat vasst underlag är de fortfarande i nära nog nyskick. (förutom doften förstås).
-
ok
tack för tipset !
vilket märke håller då ? -
japp sön 12-13tiden i Björlanda.
jag hade med termos varmvatten och hällde i skorna fungerade perfekt!
frös inte bort fötterna en enda gång.Janne
-
köp ett segel omkring 8 m2 så får du många fina dar med sjöbris på vattnet
-
Var på Gran Canaria förra veckan och då blåste det mycket bra. Det finns väldigt billiga resor dit nu. Och på ön finns det många bra ställen att surfa på, mycket att välja på.
Ha det så kul på din resa.
MVH Annette -
nemo du har misat en kombination för oss som tycker att speed är ointressant
Alt 4: 2st brädor, 4st segelVästkusten = Vågbräda under 80l + freeride +100l segel 6.5,5.3,4.5,4.0(eller mindre)
Känn på den västkustbor är inte det den ultimata trickkombinationen så kalla mig Arne
-
ja jag kommer 12-13 tiden
Janne med 745:anps hade bra 7.6 segling i söndags i Hällsvik
-
NU är du PORRIG!
MVH
C.Elvsberg