anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Köp en stor fet bräda, grejen är att plana så tidigt som möjligt, och köp ett segel på cirka 10 m2, det kommer att behövas, själv funderar jag på ett 10,9 (81 kg)eftersom vindgränsen är på 7 knop. Sen beror det på hur duktig du är ,om du kan hålla ner brädan i vattnet osv. Det man ska satsa på är lättvindsgrejor, det är det enda som gäller. Köp en bräda som är minst 72cm bred..
Erik… -
Måste tyvärr köpa julklappar
-
Håller med dig!
Det behövs dock fler pionjärer för att det ska bli något av. Det går inte att leva på Surfers Paradise i Varberg och Kenneth på Haga i all evighet. Det behövs fler som frivilligt tar tag och ordnar saker. Visst, SBF borde vakna upp och tydligare uppmuntra egna initiativ men samtidigt är det nog även upp till alla klubbar att försöka få lite liv i sin verksamhet. Det är klart att det inte kommer några nya windsurfare om det enda man gör är att annonsera i den egna klubbtidningen som kommer ut med två ex. per år och endast når fram till dem som redan är medlemmar.Nu ska man väl inte kasta sten i glashus och jag kan inte direkt påstå att jag dragit så många strån till stacken…
Vill därför avsluta med att TACKA alla er som har gjort 1999 till ett trevligt surf år, fortsätt med det!!!God Jul och gott nytt år / Anders
-
Ar det uppmarksamhet, publik och media man ar ute efter sa ordna en freestyle tavling i Riddarfjarden!!!
-
“SBF har för avsikt att fortsätta och utöka satsningen
på Svenska Cupen i Freestyle, vid sidan om Svenska
Cupen i Racing.”Sen är ju frågan vad som menas med det…
-
Tack för hjälpen GOD JUL på dej själv.
-
Har fått en tysk katalog över sailworks och blev förvånad över att se ON TOP Windsurfing visste inte att dom fanns
Dom håller till på Winstrupgatan 7 222 22 Lund Där stod tele nr (46) 4614-6383
till dom så det blir väl 046-46 14 63 83 men är osäker på om dom har 8 siffror i Lund
Annars God Jul och Gott Nytt År på dig
Kenneth -
Tack så mycket för faktan, kan nog komma väl till pass, när resan blir av vet jag dock inte riktigt men inte för än tidigast till höst skulle jag tippa. Största problemet tycks vara att hitta någon/några medresinärer. En fråga vad menade du med:
8000 skr till Honolulu, 1200 skr Honolulu/Maui t/r.
Jag förmodar att du syftade på flyg t/r på 8000:- till Honolulu men med
1200:- Honolulu/Maui t/r fattade jag inte riktigt vad du menade.
Hur bodde du själv när du var på Maui och vilket vore bästa sättet att bo på ur ekonomisk och praktisk synpunkt tror du?
Är själv jävligt sugen på att komma iväg så snart som möjligt men har en värnplikt att ta del av först så jag får allt vänta ett tag till men den som väntar på någe gott… heter det ju.
Om du har flera tips så är det bara att berätta för du lär ju veta om en del saker som jag inte ens har tänkt på att fråga om.Freddan
-
Hej “Aspen”,
Vi vill gärna ha kontakt med dig. Har du lust att skicka ett mail till:
redaktionen@surfblaskan.comHälsningar
Redaktionen
Blå rummet Windsurfing
http://www.surfblaskan.com -
Jag är väldigt nöjd med mina Nils Rosenblad. Bra tryck planar skapligt tidigt
och ett brett register. har hållt bra i ett par år/tvättmaskiner. Förutom att
de är lite dyrare får man ju den tüska känslan, samt att man lättare blir du med
fritz och heinz på beachen…
Nästa linje blir dock nog av annat märke, mer för att jag inte tror att det
är så stor skillnad på de schyssta märkena längre utan man får se mer till vad
man vill göra med seglet och välja segel därefter./Mac
-
Nisses seglingsegenskaper ar overlagsna prova sjalv tex NR 1999.
-
Kan bli Askim på juldagen om det inte har blivit drivis!!