Forumsvar skapade

Sida 3676 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 1999 vid 13:27 som svar på: fredag storm GbG

Hej!

Kul att du tittade förbi! Som du såg själv var det lite väl heftigt!!!!!!
    Kanske !??? är det slut på surfsaisongen, vi får la se!
    Ha det, Ses till våren
    Jan.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 1999 vid 09:06 som svar på: Rhodos?

Hej, du kan läsa en artikel om windsurfing på Rhodos i Blå rummet Windsurfing, nr 2. Titta i “artikelarkivet”.

Hälsningar

Redaktionen
    Blå rummet Windsurfing
    http://www.surfblaskan.com

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 1999 vid 07:19 som svar på: Western Australia

Är det du Abbe?
    /FK

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 1999 vid 01:19 som svar på: Tenerife

vad innebär extremt bra vågor? masthögt och 10 bottomturns per ride? hur ofta och vid vilken tid på året kan detta inträffa?
    kan kanarieöarna vara ett fullgott alternativ till Maui eller Australien?
    cebe

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 1999 vid 19:39 som svar på: lite småfet bräda…

Ser ju häftigt ut med den kompakta breda looken. Får iaf mig att tänka på små kvicka gti busbilar.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 1999 vid 19:32 som svar på: Tenerife

Det blev Fuerteventura. Mest beroende på rese-bolagen. Sitter du med något bra tipps om den ön så skriv bara in det.

Micke

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 1999 vid 07:39 som svar på: Guincho?

Det blåser från rätt håll !!!
    Höger fot fram.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 1999 vid 19:07 som svar på: Guincho?

Spana in själv
    Varsågod Webb-camera Guincho
    http://www.beachcam.pt/praia_guincho.html
    Jag tycker i alla fall det ser bra ut, nästan bättre än Björkvik faktiskt

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 1999 vid 09:11 som svar på: Fet bild (torö), hoppas det funkar…

Jag ska fixa en bild från Kärrsvik, Öckerö. Där kan det bli stort, jag lovar…hehehe

• anonym-anvandare

Medlem
    15 december, 1999 vid 08:21 som svar på: Höghastighetswindsurfing!!

Jag är rörd till tårar över den hjälpsamma attityd som dessa inlägg ändå visar att det finns i vårt kyliga Sverige.
    Tack för ett gott garv…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 1999 vid 19:04 som svar på: Tenerife

El Medano är riktigt bra
    http://www.windsurfer.com/travel-tenerife.html

eller Rene Egli´s center på Fuerte

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 1999 vid 15:26 som svar på: Tenerife

Går det att hyra utrustning på Gran canaria och vad kostar det dyrt/billigt ?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 1999 vid 14:49 som svar på: Tenerife

Alternativt Fuerteventura,mycket bra segling och varmt.

Stundtals kan det faktiskt vara Xtremt bra vågor också.

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 1999 vid 12:35 som svar på: Tenerife

OM DU TVUNGET SK A ÅKA TILL KANARIEÖRARNA SKULLE JAG SATSA PÅ GRAN CANARIA INTE LIKA VACKET MEN OFTAST MER VIND …

MEN INNANA DU ÅKER KOLLA UPP EGYPTEN …..SAFAGA ELLER HURHGADA …BILLIGT ..VARMT ..OCH MYCET VIND

• anonym-anvandare

Medlem
    13 december, 1999 vid 15:20 som svar på: Diss

Visst går det att göra verkligt bra preferenstester men går du ett steg
    djupare så uppkommer frågan vad var det man egentligen såg och bedömde och vilka bedömde? då blir det garanterat knepigare och en rad olika kompetenser måste samverka

Inte pessimism tvärtom. Om man vet vad vi står idag och varifrån man kan få influenser så öppnar sig mängder med möjligheter för svensk windsurfing. Vem startar tex windsurfingens “Sälen” med massor av HiFly Maxx, Gecko 298 och barnriggar och uppåt… Vem sätter den första flatvattenvolten på Riddarfjärden? Vem har en radarpistol för speedtävlingar………. Trycker du på rätt knappar kommer W-surfing att explodera, jag har tex inte träffat nån som inte vill lära sig Windsurfa oavsett ålder. Och notera också avsaknaden av “stora fiskar”, jag har seglat ovanför en i varmare vatten och tro mig i det läget är man ruskigt liten och rädd och överlycklig att man står på en otippbar HiFly Maxx i lätt bris.

Självfallet får du låna Rush Randles otroliga instruktionsfilm, den filmen och Peter Hart´s Simmersponsrade Comfortable fast flyttade fram “nybörjaren” en hel säsong. Notera hur otroligt avslappnat Rush seglar.
    Speciellt den långa sekvensen med kameran monterad bakåt på brädan i hög fart. Bildkvaliteten är högsta tänkbara.
    Fast jag tror nog att du har mer behållning av Peter Harts film om hur man seglar i >40 knop verkligt kontrollerat. Förklarat i molekyler med engelsk humor. Notera att Herr Hart varit elitgymnast. Den filmen är ljusår över min nivå men jag köpte den för att kunna segla ifrån grannens (data konsultens) Flipper. Jag har 7 knop kvar.
    Du kan ha filmerna ett tag “tre stycken” för jag har fullt upp med att glo på mina “wasserstart och carve-videor” dvs nästa steg till våren.

Gör så här: På konferensen gå till: Instruktionsfilm – fråga till “anonymous “Anonymous 0 Sat Dec 11 12:47:23 1999 där hittar du ett mail. Ni få komma överens hur ni fixar med videorna mellan er.
    Det gör inget om dom går ut på en turne, det är bara bra för jag tänker tom på tyska nu när jag försöker lära mig “orm-segla” som dom lär ut på Tyska videon.
    photac@telia.com

Sida 3676 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.