Forumsvar skapade

Sida 3677 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 december, 1999 vid 14:24 som svar på: deviatorn 399 kr

Nu lägger du ner dina reklam trick annars kommer jag och slår min sjögräsfena i solaplexus på dig.
    Mvh A. Bringdal, lightblue transit mfl

• anonym-anvandare

Medlem
    12 december, 1999 vid 18:30 som svar på: Bra surfspots på Vänern

Hammarö sydspets på väst, Getingberget det finn en länk på westboud windsurfing till fredriks hemsida där har du allt om spots runt karlstad.
    Ha det!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 december, 1999 vid 14:03 som svar på: Diss

Ett verkligt stort problem är att det är ytterst få som kan koppla läsbarhet, visuell komfort och visuell prestation till begrepp som, radians, luminans kantskärpa, fill-factor, färgojämnhet, lysfärger, ytfärger, …………….. etc. vid bedömning av bild och text på bildskärmar
    Och det måste man om man skall göra stora perceptuella studier på läsbarhetsförståelse, visuell komfort eller visuell prestation.
    Blå färger!! vilket färgsystem då? NCS, Munsell, CIE La*b*, CIE u´,v´?
    Vet ni hur beslutet om bankomaterna till syvende och sist togs och vilka som låg bakom?
    En matematik där 1+1 ibland är 2 men ibland är 3.37 fungerar ju inte eller hur. Det blir ju som att bedöma musik utan att veta vilka instrumenten är som spelar.

Men utseendet på konferensen är inget stort problem alls, den fungerar ju uppenbarligen, det verkligt stora problemet är: Varför rippar ingen Riddarfjärden i hård vind nuförtiden. Varför kan svenskar inte göra lika bra instruktionsvideor som Tyskarna? Varför finns det ingen “Åka Windsurfing” när det finns “Åka skidor.” Varför finns det så få svenskdrivna Windsurfingstationer i Medelhavet etc. Varför har inte vi innomhustävlingar i tex Globen? Vilka är de svenska surfbrädorna och seglen?
    Enkelt Sverige har många duktiga Windsurfare men ligger ljusår efter tex Tyskland vad gäller W-surfing som sport. TV-serien Gegen dem Wind är ett exempel.

W-surfing som företeelse i Sverige ligger ca 20-30år efter skidor/snowboards och det märks mest på den totala prylhysterin. Så var det med skidor också för länge sen men lyckligtvis har det mesta gått över.
    Är du riktigt duktig så räcker det med ett äldre VX Ltd eller hur?
    Det finns inga långsiktiga visioner för Windsurfing i Sverige det märks rätt så tydligt faktiskt vore det så, så skulle ju SBF blomstra och alla vara beredda att pröjsa 100:- för Marcus Trapps helt suveräna Vind & Vatten.

Det är bara att inse vi ligger grymt efter, men ett ljus i det här halvmörkret är faktiskt Konferensen. Därför till du/ni som fixar Konferensen: Vågen.

PS
    När få vi se den första svenska Windsurfaren som seglar grymt avslappnat? Spana in den Tyska instruktionsvideon för “nybörjare” med Rush Randle så förstår du direkt. Ett tips till nästa Wave Classic??

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 20:21 som svar på: Diss

Ähh….sluta nu din nypluggade figur. Den blå färgen är inte till för att lugna folk. Om du kan din färglära vet du att blått står för trygg, konservativ och pålitligt (därav blått till BANKomater). Färg som har lugnande inverkan är milt gröna och beiga färger….samtliga örlogsfartyg (krigsbåtar) är invändigt målade i dessa färger för att motverka stress som uppstår i krigssituationer.

dr. GRÄNSSNITT/GRAFISK DESIGN

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 14:57 som svar på: Äkta tysk duschpåse

Det där var fan ingen dum ide. Då kan ju den där deutschlandsäcken hänga o bli varm när man är ute och surfar. Gutt med en varm dusch när man har rippat en hel dag. Fast just nu fungerar den nog inte så bra…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 14:51 som svar på: Diss

Nä nu kan jag inte hålla mig. Detta är en TYPISK synpunkt från en introvert hackerhjärna. “jag har arbetat med design av dataprogram i 10 år”. JASSÅ? Låt mig då ställa en fråga. När du utvecklar GRÄNSNITTET för dina dataprogram, sitter du då och bygger in “IQ spärrar” för användarna?? Det var det dummaste jag hört. En av de mest GRUNDLÄGGANDE regler för att bygga funktionella gränssnitt är att “ANVÄNDAREN HAR ALDRIG FEL ELLER ÄR DUM”. Det här är bara ett sätt för designern att skylla ifrån sig! Bygg för katten dina program/applikationer så att användaren begriper hur det skall användas. Behöver man lägga onödig energi på att förstå hur konstruktören har tänkt sig, ja då är det inte mycket till program. Det är ju “NYTTAN” man vill åt.

Vaddå “nyttan”?

Jag skall ta ett exempel. Man köper en bil för att på något sätt transportera sig från en punkt till en annan (sportigt eller praktiskt spelar ingen roll). När man sätter sig i bilen vill man inte behöva leta efter tändningslåset, ratten eller växelspaken. Skall man enligt ditt sätt att tänka då bygga in en “IQ spärr” genom att sätta tändningslåset under stolen, så att “idioter som inte fattar detta kan starta bilen”. Eller, “är man så dum skall man ändå inte ut på vägarna”.

“Nyttan” med konfen är ju faktiskt att man snabbt och enkelt vill dela med sig av sina synpunkter, läsa andras åsikter och ha möjlighet att svara och föra disskussionen vidare. Faktum är att den gamla konfen var både snabbare och mer överskådlig och krävde inte samma “inlärningskurva” som denna. Visserligen var den inte lika snygga att se på men det är en helt annan fråga, då pratar vi formgivning.

Mitt förslag är att man behåller strukturen och gränssnittet för den gamla konfen och istället lägger lite tid på att formge den så den ser mer tilltalande ut.

Jag skulle kunna hålla på i evigheter och gå in på alla detaljer som gör den gamla konfen bättre än denna, men det skall jag bespara er.

I vrede

dr. GRÄNSSNITT

“Ja, den här har en IQ spärr – för att stoppa inlägg från aphjärnestadiet – ;o)

fattar inte vad du gnäller på – precisera kritiken!

har jobbat med design av datorprogram i säkert tio år. Den här konfen är hästlängder bättre än den gamla vad gäller funktionalitet, design osv.

Den gamla var ju ett helt sanslöst hemmahack???”

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 14:47 som svar på: Diss

Jag hittar bara en störande detalj. Det är att inläggen hamnar i “fel” ordning, både som direkta svar och som underrepliker. Det är ju ett jädra pyssel att ta sig genom en diskussion i rätt kronologisk ordning. På den gamla konfen hamnade väl de nyaste inläggen längst ner. Det tyckte i alla fall jag var bättre. När det gäller hastigheten tycker jag inte det är några som helst problem, trots att jag sitter och kör med ett 33.6-modem. Mitt råd till de som tycker det går för sakta med modem är att prova en annan pool eller testa något annat abbonemang. Exempelvis vissa Tele2-pooler är ju hopplöst överbelastade.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 12:36 som svar på: Diss

Japp,

Jag håller med.
    Vill inte direkt säga att den suger, men det var roligare att följa den gamla konfen.
    Lättare att överblicka.
    Den var inte direkt cool, men den var clean och klockren helt enkelt.

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 12:05 som svar på: Diss

Dork…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 08:57 som svar på: Äkta tysk duschpåse

Ja ja ich bin ein berliner…
    Ich möchte ein sehr grosses deutcher wohnmobil imitieren¨

ha ha ha

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 1999 vid 06:40 som svar på: Äkta tysk duschpåse

Båtaffärer typ Watski.
    Vad ska du med en sådan till skall du bli tysk eller är du
    allmänt kinky?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 1999 vid 18:16 som svar på: Diss

Ja, den här har en IQ spärr – för att stoppa inlägg från aphjärnestadiet – ;o)

fattar inte vad du gnäller på – precisera kritiken!

har jobbat med design av datorprogram i säkert tio år. Den här konfen är hästlängder bättre än den gamla vad gäller funktionalitet, design osv.

Den gamla var ju ett helt sanslöst hemmahack???

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 1999 vid 17:47 som svar på: Äkta tysk duschpåse

Sparköp Postorder (om det finns kvar…)

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 1999 vid 16:42 som svar på: Diss

det är vinter…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 1999 vid 11:31 som svar på: Höghastighetswindsurfing!!

Skall texten stå på både fram och baksidan??

Sida 3677 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.