anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Den rätta (och tyska) benämningen på typ tvåan är Kleinbus.
-
U = O.K. Tack för det.
Hendrik -
fredrik B rockar fett. Sätter loopar och blir ingen ank kotlett!
Häng hårt, i bommen -
schysst !!”
tack för tipset !häng löst
-
Ja, ni som missade lejet i Tisdags är bara att beklaga.
Ren syd och 12-14 m/s, kan nog inte bli så mycket bättre.CeBe
-
Ja jag har testat ordentligt även på is med bla en VX2-rigg. Det går verkligen fort och man måste se upp om det är flera på isen, speciellt barn för dom är oberäkneliga och har du väl fått upp farten ordentligt är det inte helt lätt att ändra kurs om man är nybörjare. Det går osannolikt fort och det är en verkligt häftig och riktigt hissande upplevelse, MEN
att dra fram i djupsnö, snett uppför ett “snällt” inte allför brant fjäll med ett Simmer FreeR 7.5 är i en helt annan liga tro mig. Men det måste blåsa småspik och du blir garanterat trött för i alla fall jag vågar inte använda hängsele OFF-piste..
Jag har provat att använda gamla K2 244 skidor K2 extreme skidor och avser att testa X-Scream i år och alla tre är grymma friåkningsskidor MEN man verkar inte få den där riktiga “surfkänslan” eller “puckel-pist i slash – känslan” som man vill åt. Det är litet för mycket “lok-känsla” för mig.
Jag har en “djupnsö-plan” istället som för en gångs skull verkar vara realistisk:
“Burton´s + Supersonic.” Tänk dig Uppsala-slättenOm du på en välkänd skidort plockar fram en Simmer-rigg och en sån här mojäng så blir du inte helt anonym om man säger så. Ett visst mått av Janne Långben mentalitet är inte helt fel i detta läge. Och framförallt, se upp för skidlärarna och lift-vajrarna. Jag lovar dig många kommer att ha åsikter.
Hälsningar
08:an -
Kan man inte bara bygga om en gammal, utrangerad surfbräda genom att fästa medar på undersidan? Detta borde fungera på is i alla fall.
-
Hejsan,
Tack ska du ha för dina synpunkter om Snowfer.
Undrar om du har testad den på is.
Jag är n.l. på jakt efter en bra fungerande Icesurfer.
Hendrik -
Alt1:Om du har tänkt dig att ha prylarna på taket:skaffa två takräck,ett högt(cheva har ett förlängt för högtak) och ett lågt.
Montera takbox(för segel)på översta paret och placera bommarna bredvid.
Brädorna på underräcket,och masterna på sidan av övre räcket.
Lämpligast är att placera en stege(flipp) på bom sidan så att det äer lätt att nå den.Sedan har du hur mycket plats i bilen för resten av utrustningen.
Alt2:Spänn upp brädorna i taket på förar sidan(då sidodörren oftast sitter på höger sida).
Hör av mig med mer ideer. -
Jag har testat under flera veckor i Härjedalen i verkligt hård vind, faktiskt sponsrad eftersom jag var den enda som testade. Det är grymt roligt men VERKLIGT FARLIGT.
Farligt därför man inte förstår hur farligt det igentligen är. Åker du fort i djupsnö och trillar och slår skallen i en sten är det kört. Åker du Snö-Skooter modell sanbb så vet du att det är farligt, det förstår man inte riktigt när man åker med denna.
Ett antal “innevånare” tyckte jag borde prova att segla ut på kalfjället i hård vind vilket jag gjorde. LÅNGT. När du sen trillar så står du i meterdjup snö och har svårt att komma hem. Så fixar man en 08:a
Fruktansvärt roligt, jag har också testat att segla nedför en slalombacke. SLAO har vissa synpunkter på detta men enormt roligt -
Grymt bra sida
Se till att “hålla ut,” de flesta brukar “droppa” efter ett tag. Du har ju uppenbarligen support från mångal -
Ciao!
Om ni gillar vågvindsurfing så köp Surface tension. Den är verkligen välgjord med bara bra seglare. -
Till IP som svarade den 16 e nov
Hej , Skulle du kunna skicka en teckning av den Is bräda som du använder
via fax till 040 261986 . Hälsningar Hendrik. -
SNOFER står för Snow Surfer och tillverkas i Kanada kan köras på isen.
Lycka Till.
-
De visade igår kväll lite från Aloha Classic.
Nik Baker (!?) slog ut Naish i finalen för de som inte visste