Forumsvar skapade

Sida 3687 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 21:37 som svar på: Glasfibermast

Lacka med golvlack (ej vattenbaserad).

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 21:34 som svar på: Kalla händer

När det är riktigt kallt brukar jag köra med vanliga diskhandskar under ett par neoprentumvantar med hål i handflatan. Då är ett par
    minusgrader inga problem.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 18:24 som svar på: Norköping 991103

Södra sidan,Djurön västra funkar från SV till NNV(riktigt fina vågor vid spotX
    över 16 m/s och NV.
    Djurön norra funkar från SO till NO.
    Sedan finns det ett par riktigt fina ställen utmed södra, lite beroende på
    vindriktning.
    Men slalom går i stort sett alltid bra.

Hoppas nu på att den riktiga vinden börjar dra på, så att man kan få ett värdigt
    avslut innan isen går till.

Ha det gött..

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 16:36 som svar på: 12 m/s Ons 28 okt

bäste -n-

här kan du få höra från någon som var på Torö (även om mina kollegor tror att jag var febersjuk och låg till sängs)

Morgonen bjöd på rätt mycket on-shore och feta vågor och troligtvis 4,0-4,7 segling. Var ej ute då men nån har berättat, jag kom senare. Vinden vred till väst och det blev REN side-shore med gubbhöga set, 1,5 – 2m. I och med vindvridningen minskade det något till 5,3 men det var så bra att jag skrek. Endast jag och en icke helt okänd filmare på plats (han filmade dock inte).
    Faktum är att TORÖ SPARKADE STJÄRT I TISDAGS!!! Inte speciellt bra hoppförhållanden men vågridningen var med svenska mått mätt gudabenådad. En av årets absolut bästa dagar och bara två seglare där… vad skall bli av den unga generationen??? skolkar ni inte nuförtiden?

Däremot var där en hel del nybörjarpaddelsurfare som körde i kortärmade våtdräkter???!!! Även om det inte var speciellt kallt i luften 12 grader och knallsol så måste de ha frusit nåt djävulskt i bryten.

Som alltid då vinden vrider till ren väst över större delen av östersjön så avtog vågorna senare och likaså vinden men jag pruttar av glädje när jag tänker på denna dag! JIIIIIIIIIHHHAAAAAAA!!!!!!!

Mer vind åt folket!! PS. Det kom en traktor som skulle gräva ännu djupare diken för att stoppa oss från att parkera vid allmänningen. så nu vet ni det!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 07:22 som svar på: bygga – färdigt byggkit ?

inte alls svårt, lite frigolit som du lindar in i en pressening och sen doppar allt i polyester, ,det går på ett kick.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 1999 vid 07:15 som svar på: 12 m/s Ons 28 okt

oooh, vad mysigt det låter, som en enda stor brädseglande familj.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 1999 vid 22:34 som svar på: Sveriges Bästa VågseglingsSpot?

Den våg du tar tillsammans med bästa polarna!

Det spelar ingen roll hur stort det är, seglar du med bästa kompisarna är alla vågor bäst.
    Ingen ide att försöka hävda att den ena platsen är bättre än någon annan. Nöj dig med
    att ha en bra seglingsdag och var glad för det!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 1999 vid 22:29 som svar på: 12 m/s Ons 28 okt

Some people do work for a living….

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 1999 vid 22:03 som svar på: Norköping 991103

Var kör man i Norrköping?
    Lindö? Glan?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 21:17 som svar på: 12 m/s Ons 28 okt

Fick en heldag idag, från 8:30-15:00 med blandad kompott, 5.0 och 6.0 under hela dagen på Dalarö, hörde även att man seglat 4.7
    på Torö och haft kanon hela dagen. Än är inte säsongen slut, idag var det ju sol och varmt i luften iofs, men även i drickat är det än så länge ingen fara.
    Tur att man kan vara ledig från jobbet en sådan här dag, lider med er som vill
    men inte kan…..
    /Krille

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 18:05 som svar på: Resultat Svenska Cupen

Tack

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 17:43 som svar på: vindåvatten

Och hur blir man medlem då? nån som har pris uppgifter ocg Pg konto?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 13:06 som svar på: vindåvatten

Om fler gick med i SBF så kanske de skulle ha råd att lägga lite mer pengar på tidningen.
    Om fler gick med i klubbar skulle kanske fler tävlingar, beachpartyn, volybollturneringar etc. kunna hållas.
    Om fler engagerade sig så kanske inte windsurfing skulle vara en krympande sport med en medelålder på höga 25

Tack alla er som gör en insats!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 13:04 som svar på: vindåvatten

jag missade 3’an, går det att få tag på den nu ?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 november, 1999 vid 11:58 som svar på: vindåvatten

lägger gärna ut en slant extra för att få tidningen. Man vill ju läsa och se bilder från wave classic och vvk-open osv!!

Sida 3687 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.