Forumsvar skapade

Sida 3689 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 1999 vid 12:38 som svar på: KOLLA HÄR

GO ÖWC………skulle slå Wave classic med hästlängder

• anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 1999 vid 11:20 som svar på: mauireport

Satan va gott! Skriv mera!!

Johan Gunnarsson

• anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 1999 vid 10:52 som svar på: Surfspots i Thailand?

Hej Markus

Jag har varit runt en del i Thailand och det enda stället jag varit på där det funnits moderna grejer att hyra är i Pattaya sydost om Bangkok. Jag kommer inte ihåg vad stället hette men jag hittade det på nätet. Jag kommer inte ihåg vad sidan hette men där kunde man läsa lite om säsonger också. Jag har bara varit i Thailand på vårar och då har det aldrig varit några blåsväder.

Hursomhelst om du åker till Pattaya så fanns där två ställen. Åk längs södra delen av stranden så ser du stället jag var på, och längre norrut, mera mitt i stan på en udde finns ett större hotell med uthyrning.

Jag vill inte rekommendera Pattaya av någon annan anledning än att där går att hyra vindsurfinggrejor. Horor och ryssar är allt som finns där i min mening ( inte ens tyskarna åker dit…)

Ha det så trevligt i Thailand

Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 1999 vid 20:40 som svar på: KOLLA HÄR

Hallå Kenneth … hugg i!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 1999 vid 19:51 som svar på: NP Supersonic ????

Supersonic är ett suveränt segel
    Har provat 6.7 under hela 99. Man bör nog ha NPs freeride rigg.
    6.7 klara riktigt hårda vindar och är verkligt lätt manövrerbart och vinner de flesta tester klart
    Med tillhörande NP rigg har man en optimal segel/rigg kombination
    Men seglet saknar något av bottendrag av just denna anledning
    letar jag vidare efter ett bra camber segel. NP har ju kommit precis med ett sånt.
    Finns på Surf P. Men i hård vind. Perfekt

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 1999 vid 19:41 som svar på: Östgötakusten

S:t Anna skärgård i kuling är ett paradis. Extremt vackert och mil av segling helt ensam. ca 2 mil * 1.5 mil är absolut bästa området i skärgården runt en stor fjärd
    Utanför skärgården finns ett uppgrundningsområde som är ca 2DM*500 meter
    50/60 meter till 3 meter på ca 20 meter
    Surf har pekat ut denna plats som en av det bästa i Östersjön, ca 60 mil från finska viken, NO-vind. En av de bästa vågpuckelpisterna (utan hajar) men man ska inte dra axeln ur led 6 mil till akuten (1 mil med båt). Windfsurfingten Verbier. Gissa hur många som seglade aktivt här sommaren 99??
    Det finns en klart vrickad hemsida om detta fullkomligt otroliga ställe
    Säg inget men se upp om du seglar på höste för du är klart ensam och konstigt nog även mitt i sommaren
    Tröttnar du kan du raca båtar på E4:an
    Pardiset

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 1999 vid 16:11 som svar på: Seatrend 271

2400:- skulle han ha för den …
    vad tror du ?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 1999 vid 22:05 som svar på: Seatrend 271

Hej.

Jag har en 271 ACC och är väldigt nöjd med brädan.
    Jag tycker inte att det är en ren race bräda utan mer åt freeride hållet.

Köp den om det är ett bra pris.
    Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 1999 vid 16:54 som svar på: Jönköping

Spots i Hallelujatown:
    “Oset” Vättern vid Huskvarnaåns mynning. Kör mot Vättersnäs och sväng ordentligt. Bra vid nord, nordväst. Ta dig ut så att vinden kommer fri från Rosenlundsbankarna vid väst så är det OK då också. Gott om parkeringsplats och inte alltför mycket idiiter som pillar på dina grejer på beachen.
    “Windsurfingklubben” mitt på östra Vätterstranden vid dykarklubben. Den ljusa byggnaden är Windsurfingklubbens gamla hus. Ungefär samma förhållanden som ovan men lite bättre vid väst. Fett med idiiter på beachen som äter dina prylar när du tittar åt fel håll.
    “Kanotklubben” Vättern vid Dunkehallaåns mynning. Kör ner under järnvägen ungefär vid lokstallarna, ta vänster (ja du får köra där även om det ser ut som en cykelväg) akta fenan i viadukten (om du har en fet fena :). Bra vid nord, nordost, ost. Stenig och jävlig botten, använd skor, akta fenan (om du har en fet fena 🙂
    “Ragges” Landsjön vid Drättinge. Kör mot Kaxholmen från Huskvarna och vidare mot Skärstad, Drättinge ligger i slutet av allén när du kör längs med Landsjön. Ragge hade en windsurfingbutik här en gång. Folk kommer fortfarande hit och lägger i brädorna. Lite gyttjig botten men OK. Om jag minns rätt brukar det vara bra vid väst, nordväst, nord, nordost.

Generellt råd för Jönköping, skaffa fet fena, löjligt stort segel och glöm bort windsurfing vid sydlig vind.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 1999 vid 16:30 som svar på: Ny bräda?

Om du bara vill ha en bräda och känner att vattenstarterna börjar sitta så titta lite på Bic veloce 278…En störtskön bräda!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 1999 vid 10:48 som svar på: mauireport

Hej hopp!
    Gött att höra att ni plockar fin fina vågor. Glöm inte att lära dig kitesurfing bara. För till våren vill jag lära mig det.
    Segla lugnt och ägna en tanke åt oss som svenska småkulna mornar måste pallra sig till universitetet för att plugga……

Kör hårt!
    Jonas Andersson

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 1999 vid 16:53 som svar på: Ny bräda?

Köp dig Mistral Flow den brädan rular fett!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 1999 vid 11:43 som svar på: vilken bräda?

Fanatic Gecko 278 är en bra bräda till bra pris, kolla alla tester som är gjorda på den det är 4:or ocg 5:or rakt i genom.
    Men mitt råd är köp en kortare bräda med lite mer volym, för Geckon är schysst så länge vågorna inte blir högre än knäna.
    Lycka till

Christian

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 1999 vid 06:51 som svar på: mauireport

Jaha och vem fan ska vi maila till om vi vill något då tomten?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 1999 vid 13:04 som svar på: Tiptroniclåda

Har du provat att…att…att fylla på tändstiften?

Sida 3689 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.