anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Tack! Jag behöver även hjälp med bil och bostad en månad över jul/nyår. Hyra bil eller köpa? Var är bäst att bo?
-
Det är lättare att lära sig segla på lite äldre brädor. Jag har själv en gammal Mistral Screamer från -89 (277, 103 l.). Nu seglar jag på
en Screamer II från -97. De gånger jag tar den gamla brädan känner man hur mycket stadigare den går. Man behöver inte vara så noga
med fotplacering, fenval o dyl. Det är mycket lättare att segla på den gamla även om den nyare är betydligt roligare och snabbare.
Mitt råd är att satsa på en lite äldre bräda och istället lägga pengarna på en bra rigg. Köp inget segel äldre än -95. -
Jag vill bara upplysa om att Vivace 270 som har nämnts tidigare heter Veloce 270 fr o m -96. Det är exakt samma bräda, men Bic
tyckte att egenskaperna hos 270 gjorde att den passade bättre i Veloce-linjen. En Vivace 270 är dock oftast billigare begagnad. -
GC!!!!!!!!!!!!!!!!
-
ingen aning, hart du lust att hitta på nåt??
-
Kan bara instämma ang Neil Pryde. Hyggligt sköna men dålig kvalité. Dessutom odugliga när vattentemperaturen sjunker…
-
Tjena!
Du kan t ex surfa vid roddklubben som ligger nedanför statoil-macken vid bymarken, om du kommer från stan och kör mot Bankeryd så tar du av till höger under en bro där järnvägen går, rätt över gatan när statoilmacken kommer.
Se´n kan du surfa vid vätterstranden i stan, uppåt rosenlundsbadet. Det blir ju inga cleana vågor i vättern, choppigt, men kan vara bra för hopp, det bästa är nordligt förståss.
Se´s där ute!!
/Johan -
Som sagt, det verkar vara bra imorgon. Frågan är bara, blir det Torö?
-
Klart man fortfarande surfar! Annars kan det vara många bra dagar man missar. T ex var annandag jul 1998 en av de bättre under -98 och -99, med strålande sol och riktigt fina vågor i Apelviken. Och med VVKs hitech klubbstuga håller man lätt värmen på land.
-
Kommer det en solig dag med juste vind kan man nog inte stanna hemma….
Men om det är nordan som stormar och regnet hänger i luften med en lufttemp på nedåt 5 graderså får det nog va. -
Jag har en 270 Vivace till salu skitbilligt, även en del segel
Krille 070 9562010 Sthlm
-
Jag har en Seatrend ACC 271 för 2500:-
kolla under säljes.Johan
-
73:a säger du.
Om jag inte minns fel, så var väl det 73:orna som hade problem med färd-datorn
om man samtidigt valde disc nr 10 i cd-växlaren. Fast hur har du det med lås-kretsen i larm boxen ?? Jag hörde om en kille som hade liknande problem, och det visade sig uppstå när han hade mer än 12 nycklar till bilen.
Fast vad vet jag, det kan även va servon eller ABS’en som ställer till det./J
-
Du vet ingen som vill sälja en sådan?
eller en veloce kring 275