Forumsvar skapade

Sida 3690 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 1999 vid 10:48 som svar på: Sydafrika

Tack! Jag behöver även hjälp med bil och bostad en månad över jul/nyår. Hyra bil eller köpa? Var är bäst att bo?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 1999 vid 20:46 som svar på: vilken bräda?

Det är lättare att lära sig segla på lite äldre brädor. Jag har själv en gammal Mistral Screamer från -89 (277, 103 l.). Nu seglar jag på
    en Screamer II från -97. De gånger jag tar den gamla brädan känner man hur mycket stadigare den går. Man behöver inte vara så noga
    med fotplacering, fenval o dyl. Det är mycket lättare att segla på den gamla även om den nyare är betydligt roligare och snabbare.
    Mitt råd är att satsa på en lite äldre bräda och istället lägga pengarna på en bra rigg. Köp inget segel äldre än -95.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 1999 vid 20:35 som svar på: vilken bräda?

Jag vill bara upplysa om att Vivace 270 som har nämnts tidigare heter Veloce 270 fr o m -96. Det är exakt samma bräda, men Bic
    tyckte att egenskaperna hos 270 gjorde att den passade bättre i Veloce-linjen. En Vivace 270 är dock oftast billigare begagnad.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 1999 vid 20:23 som svar på: Hur ska DU fira milleniet?

GC!!!!!!!!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 1999 vid 20:09 som svar på: Hur ska DU fira milleniet?

ingen aning, hart du lust att hitta på nåt??

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 1999 vid 19:46 som svar på: Bra våtskor?

Kan bara instämma ang Neil Pryde. Hyggligt sköna men dålig kvalité. Dessutom odugliga när vattentemperaturen sjunker…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 1999 vid 15:44 som svar på: Undrar?

VEM FAAN BRYR SIG!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 1999 vid 22:43 som svar på: Jönköping

Tjena!
    Du kan t ex surfa vid roddklubben som ligger nedanför statoil-macken vid bymarken, om du kommer från stan och kör mot Bankeryd så tar du av till höger under en bro där järnvägen går, rätt över gatan när statoilmacken kommer.
    Se´n kan du surfa vid vätterstranden i stan, uppåt rosenlundsbadet. Det blir ju inga cleana vågor i vättern, choppigt, men kan vara bra för hopp, det bästa är nordligt förståss.
    Se´s där ute!!
    /Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 1999 vid 21:52 som svar på: Vind

Som sagt, det verkar vara bra imorgon. Frågan är bara, blir det Torö?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 1999 vid 12:49 som svar på: Många som fortfarande surfar?

Klart man fortfarande surfar! Annars kan det vara många bra dagar man missar. T ex var annandag jul 1998 en av de bättre under -98 och -99, med strålande sol och riktigt fina vågor i Apelviken. Och med VVKs hitech klubbstuga håller man lätt värmen på land.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 1999 vid 11:04 som svar på: Många som fortfarande surfar?

Kommer det en solig dag med juste vind kan man nog inte stanna hemma….
    Men om det är nordan som stormar och regnet hänger i luften med en lufttemp på nedåt 5 graderså får det nog va.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 oktober, 1999 vid 06:44 som svar på: vilken bräda?

Jag har en 270 Vivace till salu skitbilligt, även en del segel

Krille 070 9562010 Sthlm

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 1999 vid 18:23 som svar på: vilken bräda?

Jag har en Seatrend ACC 271 för 2500:-
    kolla under säljes.

Johan
    smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 1999 vid 18:18 som svar på: Tiptroniclåda

73:a säger du.
    Om jag inte minns fel, så var väl det 73:orna som hade problem med färd-datorn
    om man samtidigt valde disc nr 10 i cd-växlaren. Fast hur har du det med lås-kretsen i larm boxen ?? Jag hörde om en kille som hade liknande problem, och det visade sig uppstå när han hade mer än 12 nycklar till bilen.
    Fast vad vet jag, det kan även va servon eller ABS’en som ställer till det.

/J

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 1999 vid 18:05 som svar på: vilken bräda?

Du vet ingen som vill sälja en sådan?
    eller en veloce kring 275

Sida 3690 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.