Forumsvar skapade

Sida 3696 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 1999 vid 18:32 som svar på: SLE eller Vision?

Tjenixen Pher! Nu är väl inte jag något super proffs på vindsurfing då det oftast blåser något förjävligt ruttet här i Sthlm, men jag har två brädor en 290 CLS som fungerar rätt hyfsat då det inte båser något vidare sedan så har jag också en gamal Wave action 260 som är desto mysigare i kraftiga höst stormar. Själv så tycker jag faktist att jag har klarat mig ganska bra med dessa två brädor så om det är en relativt kort bräda du ska ha så rekomenderar jag nog en 295-280 ialla fall om du ska ha den i både storm och näst intill stiltje.

Hh: Freddan
    Hoppas du fick ut något av detta…?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 1999 vid 09:08 som svar på: ut och resa???

Tjenixen och tack för svaret. 40,000:- på 90 dar ah? Låter inte så pjåkigt, bättre än jag hade hoppats på faktiskt då jag själv räknade med en 1000:-/dag.
    Hur bodde du då egentligen om man får fråga, vandarhem, hyrstuga, hottel,tält…? Om det är så pass billigt som det verka vara att ev köpa surf prylar så kanske man borde överväga att ta med sig bräda och div tillbehör som t ex hängsele, mastfot mm och köpa resten på plats.
    Bodde du (ni) på samma ställe hela tiden? Själv så är jag sugen på att se bl a Geraldton och Margeret River, men då jag inte har något körkort så blir det väl till att ta tåget,(billigt?).

Jag vill gärna ha reda på så mycket användbart som möjligt, så om du har några tips eller bara vill berätta lite om vistelsen i Aussi så är du hjärtligt välkommen att göra så.

Freddan.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 1999 vid 07:31 som svar på: Höstrea
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 1999 vid 07:04 som svar på: Höstrea

Var finns ni ??

Läggut mail alt. telefonnummer !!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 21:55 som svar på: Våtslipad botten

Anledningen att fabriksbrädor är våtslipade i botten är att man döljer alla brister i lackningen. Det är mycket svårare att lacka perfekt, än att snabbt slipa av botten efter lackning. Döljer allt från dammkorn till stora felshapade partier;) Rent teoretiskt är en våtslipad botten snabbare, men det märks mest på farkoster som inte planar. Du märker mer skillnad på en liten miss i shapen (vilket man för övrigt har dolt med slipningen) än en nyslipad botten. Kolla hellre om din bräda har fått en svacka framför fenboxen. Händer garanterat med ALLA slalombrädor. Det gör stor skillnad, och går inte att reparera utan tonvis med spackel eller helt ny botten.

S-17

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 21:53 som svar på: Våtslipad botten

det fungerade jätte bra när jag tog min före detta tjej och satte i min volvo och körde ner henne i en insjö, hon såg allt på vägen ner på 10 meters djup tack vare rainex!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 18:17 som svar på: Våtslipad botten

Du kan väl prova med en bandslip och slippapper 80. Kör av ordentligt med material, annars känner du ingen skillnad. Jag slipade själv min RRD Goldstripe 301 med min Black´n Decker i förra veckan och det gör verkligen en enorm skillnad! Nu planar jag aldrig mer med den brädan! Den som vågar vinner…inte jämnt!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 18:06 som svar på: halksyddsepoxy

Det kan nog desvärre stämma. Jag lagade en gammal Bic vid stropparna. Den är grön och gul på översidan, så där syns det inte om det blir gult. Jag får väl ta och prova på en vit plastbit.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 18:01 som svar på: surfskor!!

Jag köpte skorna på Royal Sails i Västervik, dvs inte alls i närheten av Stockholm. Det är egentligen ett segelmakeri, men de har en hel del andra grejor också. Tyvärr tror jag att jag köpte det sista exet.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 1999 vid 14:32 som svar på: halksyddsepoxy

Du skall använda Crystal från International.
    Det är dyrt men det allra bästa. Brädfixarn använder det.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 1999 vid 16:56 som svar på: Vågbräda/ Freeride

Jag föreslår att du letar upp artikeln i våras i tyska Surf. Den visar i korta drag följande

Många freeridebrädor är ganska slalomorienterade, men det finns 2 som är bra vågbrädor och riktigt bra slalombrädor. Mistral Flow 266 och F2 Axxis 267 är riktiga allkonstnärer. Mistral Flow (freeride) är snabbare än en Mistral Score (freestyle), planar tidigare, tål mera sjö, går lugnare, men svänger inte lika lätt. F2 Air (freestyle) är lika bra som en freeride F2 på alla punkter utom snabbhet.

http://www.surf-magazin.de hittar du tester på alla freeride, freestyle och vågbrädor 1999.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 1999 vid 15:49 som svar på: halksyddsepoxy

Är det någon som har provat Biltemas Epoxy Superstark till halkskydd? Jag har lagat en del med det epoxyt och det blir verkligen hårt. Dessutom är det billigt ( 35 kr för ca 3 deciliter). Jag tror att en uppsättning räcker till att lägga om halkskyddet på en bräda.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 1999 vid 14:48 som svar på: Var är vinden???

På sydkusten blåser det nu 10 m/sec .. tack, tack.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 1999 vid 09:14 som svar på: Ny surfsite! Vem vill vara med?

Hmm om du skulle vilja så har jag ett par surf serier som jag ritat själv, lite Rudy känsla över den men det kanske uppskattas ändå? Om så önskas kan jag rita ytterligare några uppföljare då det inte råder någon större brist på ideér.

Svara gärna på: fizzy@hang-ten.com

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 1999 vid 17:23 som svar på: Vågbräda/ Freeride

Tack för alla bra svar. Vem har en freestylebräda att sälja till mig?
    /Peter
    maila: t95pma@student.tdb.uu.se
    eller ring: 018-511436

Sida 3696 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.