anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
anonym-anvandare
Medlem26 september, 1999 vid 16:49 som svar på: Finns det surfspots runt Uddevalla?Åk ut till Fiskebäcksvik vid Lysekil i vindar från syd till nordväst, där får Du segla i öppet hav ( England nästa ) stora dyningar
vid västliga vindar över 10 m/sek, dessutom finns det en vindsurfingklubb som håller till där så du träffar likasinnade. -
Tjena! Ok skidor är inte exakt samma sak men….. Principen är den samma som nämnts tidigare. Där struktureras belaget med borstar i olika omgångar för att få små längsgående repor. Detta gör att det blir vatten mot vatten som glider mot varann för minskad friktion.
Våtslipa för sjutton gubbar!
Mvh Strömstad-jonte -
lycka till säger jag.
Lyckas du sa kan du soka jobb hos Copello. -
anonym-anvandare
Medlem26 september, 1999 vid 13:28 som svar på: Dj-vla Töntsnack om att konfen är dålig???Vilket j-vla töntinlägg detta är då.
-
har en till salu, 3000:- POK p.
-
har inte märkt någon skillnad förutom att med slipad botten blir brädan snabbare skitig. och skulle det vara någon skillnad så är det nog bara inbildning
i allafall på den nivån jag seglar på ( med andra ord inte i world cup). är det fart som du är efter så är det bättre att prova olika fenstorlekar och position av mastfoten. MVH Nes -
anonym-anvandare
Medlem25 september, 1999 vid 20:08 som svar på: Dj-vla Töntsnack om att konfen är dålig???Har du inte märkt nån skillnad är det ju bara att beklaga!
-
skall du bara segla runt i sverige och ha kul så kvittar det vad för botten du har. Den skillnad som en slipad eller en vaxad yta gör kommer du aldrig att känna mer än om du seglade i World cup nivå. Men en vaxad yta håller bättre rent mot skit och oljor och annat smuts…….MVH, Nes
-
Min Mistral Electron CHS 263 cm – 1996 är till salu för 4 200.-
Jag kan ta med den till Stockholm. Ring Hendrik 040 – 261998. -
Du ska inte våt slipa. Vatten molekyler har svårare att slita isär varandra än en blank yta under har att glida mot vattnet.
-
Använd våtslippapper grovlek 400
-
slipad yta gör så att ett väldigt tunnt lager vatten sitter/sugs kvar på brädytan, på det viset har du två ytor av samma molekyl uppyggnad vilket gör friktionen (motståndet) mindre, med andra ord vatten mot vatten glider bäst. ett 600 vatten slips papper gör susen bäst, MVH Nes
-
Ja Ola, det där var en bra beskrivning förutom att det sista med nedhals
krafterna som påverkar sheartippen.
Det gör dom inte, däremot kan ju tillverkaren vinkla sheartippen som dom vill.
Sheartipp vs blockhead så är blockheaden bättre eftersom den inte ger någon
friktion som ST gör eftersom två plastbitar snurrar emot varandra.
Surf på hej och hå! -
Visst, skit inläggen är borta, men skall man behöva ha en seg konf för att få bort idioterna ??
Jag gillar den nya, men får jag välja mellan cool+seg eller snik+snabb så väljer jag helt klart snik+snabb (gamla konfen). -
Jag håller med den nya är alldeles för seg, visst är det bra att skräpinläggen har försvunnit men den nya är trots allt sämre, den saknar den fart som var på den förra.