Forumsvar skapade

Sida 3699 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 17:03 som svar på: Balansproblem

Ok, jag har iaf tagit min skateboard, lossat hjulparen och sedan satt ett av dom 90 grader mitt under brädbiten för att stå och vicka lite på
    den framför TV:n. Dj-vligt svårt, får se om det gett något nästa gång man kommer ut i vattnet…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 13:38 som svar på: Vågbräda/ Freeride

Aha freeride-våg..
    Freeride e mer åt slalom hållet, går fort och inte lika kul att svänga o hoppa med.
    Fr ger mer tid i planing.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 13:35 som svar på: Vågbräda/ Freeride

Jag tror att freestyle planar tidigare och kanske svänger lite sämre än våg, de har oftast mer volym, framförallt i nosen(för transitions å sånt).
    Köp frestyle om den ska va någurlunda stor å du ska köra i svedala.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 13:31 som svar på: Balansproblem

Nä, det tycker inte jag ialla fall. Jag plumsar hela tiden när det är dålig vind, då finns det liksom inget som håller en uppe, men det finns heller ingen anledning att ge sig ut då…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 13:30 som svar på: Blå rummet?

Nej!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 12:26 som svar på: Bygga Bräda?…

Jag igen (anonymus för jag är på skolan) , Så kan man bygga med endast väv?…och lägga lager på lager…det borde vara enklast och billigast, eller?
    ska man bygga i polyester, hur ska man göra då?…tacksam för svar…
    Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 12:08 som svar på: Bästa ost stället i GTBG

Fiskebäck är ALLTID BÄST!!!!

STÖRST SEGEL Å LÄNST FENA VINNER!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 09:24 som svar på: Bästa ost stället i GTBG

Tjuvkils huvud på vägen mot Marstrand funkar bra på ren östlig vind. Andra bra riktningar är allt från väst via nord till öst.

Skall man åka på syd i närheten så är det bra att åka till Nordöns hamn och köra så långt “in” i den som möjligt, så att man har utsikt över Tjuvkils huvud, där är det rättså fritt från syd. Annars är nog Stenungsund bra på syd också.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 1999 vid 06:33 som svar på: Cabarete

Hej, jag funderar också åka till Cabarete v.9 och undrar om det var helt kass de dagar du inte körde? Är det plattvatten/vågor? Går det vågsurfa om vinden är dålig? Hur mycket kostar käk? Jag har hört att det är lätt att bli magsjuk, stämmer det?

Tacksam för svar
    /Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 21:15 som svar på: Bomlängd?

sånt här måttband som man kan köpa i tygaffärer är heller inte dumt alls

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 17:02 som svar på: Bygga Bräda?…

Det ar bara att kasta pengarn i sjon att bygga brada.
    Epoxy kostar mycket, materialkostnad minst 3000 kr.
    Arbete minst en vecka.
    Da ar man uppe i en brada som faktiskt skulle kunna kosta 7000 kr, ny.
    Dessutom sa ar det inget andrahands värde på hemmabyggen.
    Nuförtiden är det inte motiverat att bygga själv eftersom det finns så otroligt mycket
    bra billigt begagnat.
    Att ha en bräda man gjort själv är naturligtvis roligt, men att skapa en bräda som fungerar
    bättre än fabriksbrädor eller bättre än en proffessionell shapers brädor vid första försöket
    är ytterst minimal.
    Dessutom är Epoxy väldigt allergiframkallande.
    Själv har jag byggt fyra brädor i epoxy, E,S-glas, den senaste byggde jag -91.
    Är nöjd med 3st av dem, den senaste är kanonbra.
    Dock skulle jag inte bygga igen, kanske dock i polyester som både är billigare
    och inte är lika farligt som epoxy.
    welcome.to/windsurfing
    // Per

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 16:11 som svar på: Cabarete

Har inte varit i Cabarete men väl på Isla Margarita.
    Maila till Eddie på Carlson Wagonlit så kan han hitta billigast möjliga resa.
    Har använt honom ett par gånger med mycket lyckat resultat.
    eddie.ellman@cwtravel.se

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 10:23 som svar på: Donikanska Republiken

Du bör nog hamna i Cabarete annars får du pendla varje dag…Billigt med så kallad guagua kostar alltid ca 5-10 pesos. Banana Boat(motel) i Cabarete är annars ett billigt alternativ.
    Gör så att du går till första stället och frågar vad de kan ge dig för deal sen går du längs stranden till den andra ställena och förhandlar dig till en schysst deal. Men det kostar en del att hyra som du kanske vet. Räkna med minst 2400kr. Vill du ta med eget kostar det 40 dollars per vecka att förvara dem. El Enquentro är ett bra surfställe på mornarna innan det börja blåsa (vid 13-14 tiden förhoppningsvis).
    Efter vindsurfingen kan du roa dig med att spela volleyboll, dricka ron och hänga på barerna(Omo’s, Tiki bar el New Wave) längs stranden. Passa dig för lössläppt kvinnfolk!
    Spara utrymme till Ron på vägen hem…billigt!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 10:19 som svar på: mistral wave263 i stockholm?

Har själv en CHS Mistral Electron 263 cm och kör med 6,2 m2 till 4,7 m2 slalomsegel. Utmärkt !!! Även på platt vatten.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 1999 vid 08:26 som svar på: Vilken bräda i Stockholm

Hej, jag har själv en Tiga 275ACR från 92 och bor i Sthlms området. Jag har den har säsongen investerat i en Techno (150 l) och ett 8m2 segel och måste säga att antalet dagar på vattnet har ökat kanske 300%. Kan man bara surfa på helger och semester så anser jag att man behöver något större än en 100 liters bräda för att kunna utnyttja de få dagarna då det blåser. Ny bräda, segel, mast och bom(?) kostar ju på en hel del men det är det värt.
    /Fredrik

Sida 3699 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.