Forumsvar skapade

Sida 3700 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 21:37 som svar på: Bomlängd?

Tumstock är ett hett tips!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 16:32 som svar på: Bic Veloce/Vivace

Vivace 2.75? Vad är det för en bräda? Är du säker på att du inte menar 2.70 eller möjligtvis 2.79?.
    Vivace 2.70 ingick i den ursprungliga Vivace-serien från -94, men döptes väl 1996 om till Veloce tror jag. 2.79:an är en av årets race-brädor.
    Var kommer 2.75:an in i bilden? En ersättare för 2.70:an som konverterade, eller vaddå?

Det ska sägas att Vivace 2.70 också är en mycket vettig bräda. 96 liter, runda kanter. Freeride så det svämmar över och gippar hur lätt som helst.
    Mycket prisvärd på begmarknaden också, eftersom de flesta anser att det är en brädstorlek som ligger lite fel. Mitt emellan 2.78-103l-endabräda-size och lite större våggrejor. Väger man under de sjuttio är det dock ett alternativ att se över…

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 15:02 som svar på: Donikanska Republiken

Det är nog Cabarete som gäller, Jag hyrde på Surfpool och på Mistral, Mistral tyckte jag var det bättre av de två ställena.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 09:42 som svar på: Bygga Bräda?…

blocket är ett “vanligt” frigolit block jag fick från en lärare som tänkte bygga bräda men som inte orkade…Vikten ska helst vara under 6,5 kilo , sandwich är sådär…jag vill bygga lätt,enkelt och halvbilligt, allt(med boxar mm) ca 2500:- …
    Fredrik B

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 08:45 som svar på: Bic Veloce/Vivace

har själv haft en veloce 278 och den var underbar. skillnaden är att veloce är en freeride bräda med mjuka kanter vilket innebär att den är väldigt lätt jippad och rolig att segla. vivacen är en slalom bräda med vassa kanter som vilket gör den snabbare än velocen men är mycket svårare att jippa med.
    hade jag varit dig hade jag köpt en veloce 278, den är modernare i formen och roligare att segla ( och roligare är väl det vi vill ha 🙂
    de ska ligga runt 2500 _ 3000:-………. ha de’ peter

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 07:30 som svar på: Vilken bräda i Stockholm

Jag har en kanonfin F2 Sunset Slalom bräda. Den är 272 lång 60 bred och har 105 liter.
    Sprillans ny Slalom fena,Trimbox.+ Stroppar och Mastfot.
    Kanonpris 2500:-

Maila eller ring På tel:08-715 12 10

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 1999 vid 06:30 som svar på: Hjälp med val av stor bräda

Gör som i senaste numret av windsurf! När du beachstartar, rikta brädans för in mot land, kliv upp på fören, segla en liten bit tills fenan går fri från botten, tryck runt brädan med fötterna på “freestylevis” och kör vidare som vanligt.

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 21:03 som svar på: Bic Veloce/Vivace

hej.

har en vivace 275 som jag kört på 5-7 ggr endast då den för mig har för lite volym. den finns i linköping för 3000 kr.

hm.. fast du kanske bara ville få skildnaden förklarad :/ veloce är bredare akter med allt det innebär.

/Klas

klaan@hem2.passagen.se

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 18:15 som svar på: Hjälp med val av stor bräda

Egentligen en förlängning av ämnet, sorry…. Jag har också en Bee 289 som jag är jättenöjd med (och kan rekommendera) – förutom att jag inte får till några planande gippar då jag tappar all fart “i svängen”. (jag har en 48-fena och 8.5)
    Du säger att den är lättgippad, har du några knep att dela med dig av ?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 17:10 som svar på: Hjälp med val av stor bräda

Jag köpte en ny Tiga free X som är en av dom nya brädtyperna dvs bred kort (283) och mycket volym 150 liter. Fenan är ganska lång eller vad sägs om 480 cm. Denna kombination borde ge dig precis de egenskaper som du söker. Alternativet är en Bic med identiska mått förutom fenan som är 460 cm.
    Dessa båda brädor är mycket lättplanande och dessutom billigare än många andra märken.
    Hälsningar Göran

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 17:01 som svar på: Surfprylar säljes billigt!

Jag är eventuellt intresserad av att köpa ditt North 9,0.
    Frågan är var du bor ? själv bor jag i Göteborg
    Du kan svara mig på följande adress: gpellmyr@hotmail.com
    Hur lång mast behövs det och har du eventuellt en som passar ?
    Hälsningar Göran

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 16:03 som svar på: Cabarete

Jag var på Cabarete i vintras (v.9&10), fick segla ca 4 bra dagar. Som de ofta så brukar det vara bättre…

men skönt klimat billigt käk. Bra vågsurfing på morgonen, vågsurfing bräda ingick i brädhyran på Mistralcentret, (Annars kan du få köpa en bräda av mig ps@car24.com)

Vi åkte med Always och det var bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 1999 vid 15:49 som svar på: Cabarete

Jag var där för en vecka sedan. Seglade 6 av 7 dagar med 5.3 och 6.0. Fina vågor ute på revet, plattvatten närmast Cabarete. Passadvinden kommer på eftermiddagen. På förmiddagarna och när det inte blåser finns det fin vågsurfing. Jag åkte restresa med Royal Tours men de flesta bolagen kör charter dit. Info om Cabarete finns på http://www.hispaniola.com

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 1999 vid 07:53 som svar på: Tips sökes!!

När du krokat i så ställer du bakfoten precis framför bakre stroppen. Därefter sätter du framfoten i främre stroppen utan att trycka ner kanten av brädan dvs håll trycket på bakre foten. Försök att falla av lite och sätt sedan in bakre foten i bakstroppen, detta återigen utan att lägga för mkt vikt på framfoten, du kan nästan lyfta lite med framfoten istället. Hoppas det hjälper.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 1999 vid 16:15 som svar på: Kossa-race i Varberg

Alex var väl inte ens med i finalen??!!

Sida 3700 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums anonym-anvandare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.