

benke-2
Forumsvar skapade
-
AA (anonyma alkolisten) verkar haft gpsen på auto. men det syns ju efter hans åk att det inte stog 50 på displayen
-
The ray är väl en pir på typ 3 miles ut i havet, 7 mil öster om Themsens utlopp och verkar vara utan ström.
Man kör bakom minst 2 sandbankar som går i dagen pga tidvattnet och skapar en plan övergång mellan vattnet och sandbanken, som borde vara helt utan turbulens till skillnad emot st marie kanalen. Det känns som att det borde blåsa oftare där än på kanalen också. -
Det vore najs om dom skulle komma med en karbon-speedspecial, som x2 modellen med 7-5 % tjocklek i 20-26 längderna så som Martin vm verkar köra dom.
-
Knatte;433189 wrote:Va alla snackar Formula och Antone ?? Han har ju vunnit tävlingar inom freestyle/Wave i PWA väl?? Är ju bland de bästa i Super-X och fullständigt dominerar i slalom 42 och är bland de snabbast av alla i Speed!
Han är ju utan tvekan den mest allsidiga vindsurfaren i världen nu.
Då känns det konstig att alla pratar om Formula 🙂 :tongue:Jo det har du ju rätt i, på Formula vm var det ju bara han själv som var var topp fem racer. På slalom 42 var ju alla bra med. Formula verkar inte så kul med alla 9 kgs brädor
-
benke-2
Medlem22 november, 2007 vid 16:41 som svar på: MOS,(Master of Speed) Nu börjar det snart igen..500 000 kanske är lite väl saftigt, 50- 100 lopper kanske är mer troligt
Kollade lite på Dunkerbecks worldspeedsailing-sida där dom skulle haft race i jan 07, för att slå rekordet 46,5 från 93 (vilket dom fortfarande verkar tro att overallrekordet fortfarande är) -
benke-2
Medlem22 november, 2007 vid 06:05 som svar på: MOS,(Master of Speed) Nu börjar det snart igen..Bra film, ser ju ut att vara betydligt lugnare förhållanden och sämre vinkel (105-110) än på filmen där FM kör 46,8 knop, och han fick 46,3 igår.
Så materialet borde ju vara bättre-
Han verkar föredra att kunna gå ner på lilla brädan 35 cm,framför att ta på sig viktväst.
Undrar om Dunkerbeck ska köra sina egna utmaningar som aldrig blir av, eller om han också ska vara med. -
30 miljoner utan att kunna stycka av verkar lite väl dyrt. Det verkar som att man går ut högt och minskar på sjöställen, på senaste tiden.
eller han kanske säljer till taxeringsvärdet till komunen och jobbar av skulden resten av livet. -
benke-2
Medlem19 november, 2007 vid 14:48 som svar på: MOS,(Master of Speed) Nu börjar det snart igen..Ser bra ut, verkar vara bästa vindriktningen. Blir det 45-50 knops vind nån timme eller 2 så kan det inte bli mycket bättre
-
Såg på runnsurf-bilderna, om du riggar saberseglet med nedhalslängden som det står på seglet (fattas 5-10 cm) och sedan kontrolerar kraften med uthalet så funkar seglet mycket bättre.
-
Åså är ju produktionsbrädorna tyngre än nånsin (senaste 5 åren iaf), nån måste ju vara typ full på Cobra lr nån annan stans
-
benke-2
Medlem1 november, 2007 vid 20:30 som svar på: What you see it what you get! -JPs nya marknadsföring av 2008års brädorSvaret är ju att JPs slalom 3 89 väger 5,2 kg på min våg eftersom den har mer kolfiber och låter kolig i resonansen, medans resterande märkens slalom ca 90 liter väger 5,8 till 6,2 kg
-
Jorå hade ju bra tryck i 7,8an på vsv för 8 år sen, har inte sett någon plana sen dess. Men nu har dom ju speedvågbrytare längs in emot gamla stan. kan bli bra på en västlig storm kanske.
vsv och ost funkar resten kan man glömma. -
Dra på trisser söndag å måndag ser ju bra ut, såg ju ut å vara helt vacum ut igår på prognoserna.
-
Senaste sessionen skriver ju vm Martin att han kör 26 fenan i 20-30 knop (enligt andras session) fast man måste ju kompletera 26 fenan med en smal bräda så funkar det bra.
Lite synd att fenan är i g10 så att tjockleken blir 9% istället för 5-7% som prototyperna verkar vara. fast dom verkar ju funka fint ändå -
Rasmus_W;420282 wrote:Det finns ett väldigt stort spann mellan ”funkar inte alls” och ”går att sätta i händerna på en genomsnittlig helgseglare”. Proffsen tillbringar oerhört mycket tid på vattnet och är väldigt vältränade och mycket som är lättseglat för dem kan vara rätt svårseglat för vanligt folk.
Å du!!!!jag vet ju att en custombräda är ju som en F1 bil, det står det ju i tidningen blabla..