Forumsvar skapade

Sida 113 av 122
  • bicless

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:31 som svar på: Våtdräkt eller torrdräkt?

Du får mer flexibilitet om du kör en våtdräkt och förstärkningsplagg under. Sen när det blir varmare är det bara skippa förstärkningsplagget. Har du mycket stålar så satsa på torrdräkt + våtdräkt (dvs en vinterdräkt och en sommardräkt). Du kommer inte vilja använda torris i sommar.

Bicless

• bicless

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:27 som svar på: Värdera Min Vindsurfing utrustning!!!

Tycker 5000 låter rimligt för hela packen. Som du säkert förstått är inte grejerna från 2006. Snarare spridda skurar från 2001-2004.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:58 som svar på: Våtdräkt för vår/försommar

Om du vill börja säsongen tidigt tycker jag du skall ha 5/4/3 dräkt med mjuk och varm neopren. Exempelvis Ascan Polar som vi säljer på http://www.surfspot.se. Den kan dock bli lite varm soliga sommardagar så ett alternativ är Ascan Convertible. Grymt hållbar och smidig och går att komplettera med underställ eller extra armar kallare dagar. Kolla in http://www.surspot.se om du vill veta mer eller maila info@surfspot.se

• bicless

Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:00 som svar på: Yänke-boards

Tull och moms och frakt tillkommer om du importerar till sverige och skickar med någon av de stora vanliga fraktbolagen. Momsen lägs på slutet vilken blir mycket högt. Jag har aldrigt lyckats få det att gå ihop att beställa surfgrejer från USA. Kalkylen brukar sluta på betydligt högre pris än de svenska.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:24 som svar på: Da kine cold water mittens handskar

Du har ascans tunna handske som ett alternativ bland många. Vi har både dakinen och ascan på lager. Kolla in http://www.surfspot.se

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    17 februari, 2008 vid 20:21 som svar på: Windsurfing butik i GBG

Ja tar man 11.000 för brädan så finns det säkert marginal. De festa brädor vi säljer kostar dock mellan 5000-8500.

Kolla gärna med oss innan du köper av keppler nästa gång. Vi har lite specialkanaler på inköpssidan och hoppas kunna konkurrera även med honom i framtiden.

Eller om du öppnar surfspotfilial i GBG kan du köpa av dig själv 🙂

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    15 februari, 2008 vid 13:40 som svar på: Windsurfing butik i GBG

Vi öppnar gärna filial i GBG om det finns någon som är intresserad av att driva ruljansen. Så om någon vindsurfingprick är intresserad av att sälja surfprylar i GBG i sommar så hör av er på info@surfspot.se. Obs, det är inga jättemarginaler i sporten så räkna inte med att bli krösusrik, men kul är det.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    27 januari, 2008 vid 15:27 som svar på: Några neoprenfrågor?

Hej

Ascan Extreme och Ascan Titan är ganska lika. Titanen innehåller titanbelagd neopren som ger bra värme och hållbarhet och skall därför vara något varmare än Extreme. Vi på Surfspot som säljer dem har provat båda och tycker titanen är något varmare, speciellt om du har breda vrister. Har du smala vrister så välj extreme, den stramar åt lite mer kring vristen. Båda modellerna klarar året runt surfing förutsatt att du köper rätt storlek (14 dagars öppet köp) och inte är väldigt kallfotad.

Atan Polar 7mm har en annan konstruktion än Ascan skorna. Denna sko är helt inriktad på värma och ej lika smidig som Ascan skorna men väldigt varm. Känns nästan som en stövel med luddig och varm mockasin på insidan när man kliver ner i dem. Prioriterar du absolum mest värme så välj denna. Prioriterar du lite mer känsla så är de ovan bättre ur min synvinkel.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    23 januari, 2008 vid 15:01 som svar på: North Sails Drive light, segel val?

Vill du ha mer freeride orinterat har jag ett Sailloft Cross 5,5 2007.
    Har ett nytt oseglat utställningsex som du kan få för 2690:-

Cross har som rekommenderat normalpris 549 Euro och fick kalasbetyg i Novembernumret av tyska Surf.

Du har garanti på segelet då du köper det av oss som butik. Maila info@surfspot.se om intresse finns.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    22 januari, 2008 vid 20:07 som svar på: Gratis frakt på tamp?

Fatburs kvarngata är den korrekta stavning

Vi har ej fysisk butik där bara kontor och lager på södermalm. Vi planerar att öppna en butik i stockholm i April och ett utlämningställe/butik i Göteborg.

Bicless

• bicless

Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:46 som svar på: North Sails Drive light, segel val?

Seglet funkar säkert bra för dig.
    Du bör dock tänka på att med tiden kommer du vilja byta detta segel snabbare än ett mer påkostat segel.
    Drive och liknande nybörjarsegel seglet klarar inte lika brett register som North ordinarie segel modeller och tappar formen i starkare vindar.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:34 som svar på: Gratis frakt på tamp?

Det är inga problem att skicka i kuvert med vanligt porto för den som så önskar.

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    19 januari, 2008 vid 11:19 som svar på: Footpads

Vi, dvs http://www.surfspot.se säljer fotpads material.

En bit EVA 6mm tjock på 60x70cm kostar 349:-
    Finns också 10mm tjock med självhäftande klister på undersidan den kostar 489:-

Tyvärr är de slut hos producenten men om du mailar oss kan vi bevaka när de komme in igen (info@surfspot.se)

Mvh

Bicless

• bicless

Medlem
    19 januari, 2008 vid 11:12 som svar på: Huva eller handskar, köpråd

Dakine handskarna är de varmaste jag provat, körde med biltemas uppklippta öppna handskar 2 säsonger sen och de är klart bättre än utan handske men dakines vante cold water är mycket varmare. Jag har inte frysit med denna, aldrig heller fått kramp då den har så tunt grepp (i kombination med tunn bom då förstås). Kvalitet på Dakine handsken är medelmåttig men värmen bättre än alla andra jag provat.

Bicless

• bicless

Medlem
    28 december, 2007 vid 11:39 som svar på: Mistal – inte coolt?

Hej

Mistral har jag mycket bra erfarenheter av. I stort sätt alltid väldigt lättseglade med bra balans även om jag inte testat Joker. Jag tror som ni andra här ovan att varumärkets tillfälligt bristfälliga status i sverige beror på att de största butikerna satsat på andra varumärken senaste åren. Tror Mistral kommer igen storstilat, grym tradition och generellt grymt sköna, brädor som inte krånglar till det för mycket.

Tushingham är möjligen stora i UK men totalt i världen är det 8-9 varumärken som är större på segel. Neilpryde klart störst följt av Gaastra och sen Northsails om jag minns rätt.
    Sailloft är störst om några år 🙂
    (ja vi är återförsäljare för dem)

Mvh

Bicless

Sida 113 av 122
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums bicless

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.