bicless
Forumsvar skapade
-
Tack för tipset, skall försöke, minns dock att de typ va inställda på största från början men kanske går att klämma ur nån mm till
-
Jo men tror inte det går att hitta 148 liters för så låga priser. Begagnade tora brädor är ofta dyrare än små då de är mer eftertraktade av nybörjare. Hade själv ett h-vete att hitta en stor billig bräda som var lite bredare. Bjud 2900 och slå till
Bicless
-
Det är nog ungeför vad de brukar kosta, man brukar i och för sig kunna få ner några hundringar nu på hösten när säsongen börjar ebba ut och det inte är så många köpare. bjud 2900 . Mvh Bicless
-
Kaffesumpen har funkat för mig hela sommaren så rekommenderar den varmt.
Bicless
-
Hej, vet inte om dessa hål är för stropparna men det blir ju lite halkeff om du tränar på att ha stropparna aldeles för långt fram när det endå inte funkar att surfa så i framtiden. Vad står du på brädan när den planar? man brukar automatiskt hamna längre bak när det blåser tillräckligt för att plana och där ska ju även stropparna sitta. Sufra i stroppar utan att plana är inge bra.
Bicless
-
Denna funkar perfa att plana med i de vindarna
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=4520&sort=1&cat=12&page=1
-
Det gick hyfsat…. gjorde misstaget att använda super epoxy istället för flytade epoxy soå jag hade bara typ 30sekunder på att lägga kolfiberväven rätt och linda med tejp… blev inte värdsmästarsnyggt precis, nu får vi se om det håller, ser i alla fall starkt ut.
Tack för tipsen
Bicless
-
Tyckte Bic Rock and Roll va superskön när jag köpte den… men när jag bytte till en AHD Free Diamond 65 blev surfingen ännu roligar… Bicen var lite svårsvängd och tung.. men rätt snabb och lagom bred om man är lite grön.. har för mig att den var typ 62 cm vilket ju är ovanligt modern shape för freeride
-
Hej
Utan å vara nån form av expert kan jag väl i alla fall ge dig nått grundtips. Ja, nyare segel klarar större vindregister än gamla. Hur stort vindregister beror på din vikt, bräda, teknik men generellt tycker jag de är grymt vindtåliga.. Jag seglar på Neil Pryde, Gaastra och Challenger… känner ingen större skillnad, det vilktigaste är att du väljer nyare prylar, förslagsvis fom 2001 och nyare och att de är i bra skick och någolunda känt märke.
Tänk på attVågsegel är små och lägga att manuvrera, dock mycket förstärkning som gör de rätt tunga
Freeridesegel är bra alround, vare sig tokförstärkta och tunga eller superklena.
Freestylesegel funkar i stort sätt lika bra som freeride enligt min erfarenhet
Freerace är som freeride något lättare och mindre förstärkta.
Formula är ofta stora och otympliga ej bra för nybörjare.
Lycka till
Bicless
-
Shysst… låter som du vet hur det funkar…. Jag skall jaga väv och sen göra ett försök på egen hand, hör av mig till dig om jag det går åt h-vete
-
Tackar och bockar …. vad är det för väv du använder, hur får man tag i det?
-
Hej
Jag har en Free Diamond 65:a och den är jäkligt skön. Lättsvängd, stabil, lätt att komma ner i stripparna. Funkar nog inte som ren nybörjarbräda, du måste seglat ett tag på en pråm eller liknande.Mvh
Bicless
-
Hm… ja ryktas om att en utav orginalstropparna ligger nån stans på sjöbotten i Haga. Det är ett gammalt typ av fotstroppsfäste (inga skruvar) så man måste mecka ihop nått själv eller ta från en gammal typ av bräda som skall skrotas.
Bicless