dr-masse
Forumsvar skapade
-
dr-masse
Medlem12 juli, 2005 vid 14:50 som svar på: Någon som har Båtvädret + som kan kolla sthlm onsVrider mot nord på kvällen, verkar det som.
Surfa På! (ja, ja, snart i alla fall hoppas jag)
-
Med tanke på soppapriset och milkostnad i bil så kanske det kan vara värt att spana på flyg istället, ah?
För säker vind är det nog en bit söderut som gäller (läs: Medelhavet). Visst, Gardasjön å så finns ju, men man vill ju ha lite riktig segling om man väl åker ut i Europa.
Några exempel – Lissabon 3000:- (Guincho), Nice eller Marseille – 2700 (hela franska sydkusten), Malaga typ 3000, eller varför inte en charterresa till Rhodos för 3700:-?
(kollat på travelstart.se, flynordic.se samt några andra)
Utan hela familje- och jobbpaketet hade jag lätt flugit någonstans för de pengarna, hyrt grejor på plats i värsta fall. Garanterat mer vindsäkert än att plöja runt i bil och jaga vind i norra europa så här års. Fast det är ju najs att bila, det håller jag med om annars.
Bila På!
-
kolla windguru, men det är ju inte det säkraste. Stämde dock bra när vi var i DK i våras.
Danmark På!
-
dr-masse
Medlem11 juli, 2005 vid 09:21 som svar på: Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul!och NU kommer den – VÅGEN!!
-
dr-masse
Medlem11 juli, 2005 vid 09:09 som svar på: Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul! -
Jag får in min freestyleplanka in en Seat Ibiza…
-
dr-masse
Medlem11 juli, 2005 vid 08:57 som svar på: Tortyr att behöva vara på jobbet, skriv något kul!om du har tråkigt på jobbet, gå in på high.tv och kolla in “Day of Days” med Laird Hamilton som går NU istället…
-
Nej. För liten för en komplett nybörjare.
Läs nybörjartråden, som sagt.
Surfa På!
-
Streamlined har förlängt justeringen på bommarna något, så båda måtten stämmer. Det är ju bra att de förlänger lite mer!
Bara för att stöka till det… TecnoLimits kolbom har jag själv, och det som jag tycker kunde förbättras på bommen, ledat frontbeslag, lär nu vara det. Är nog inte marknadens allra styvaste kolbom (typ X9), men jag gillar att den funkar till alla mina segel (150-210). Men då får man “ta” att den över 190-195 inte är superstabil.
Gulftech ser också sjyssta ut. Och Chinook har många fans, helt klart…
Kol På!
-
-
Ja, hade han fotat mig i Guincho veckorna efter PWA så hade bad och kraschfrekvensen varit mycket, mycket högre. Och hoppen mycket, mycket lägre.
Min kanske främsta bedrift var när jag kom upp och snackade med localsen efter att en ganska redigt simtur (oavsett hur bra jag seglar, med mina mått mätt, så lägger jag ALLTID in ett rejält strulsimspass i mina sessions). “Pretty nice conditions today” säger jag lite sådär nonchalant, varpå lokalsvaret direkt blir, “Yes, shame that there are no waves today, though”. Inte precis vad jag tyckte, ähum.
Men kul var det och jag gillar Guincho, trots att det är s-ans styrboardshopp…
Guincho På!
-
Att TT06 kommer att skilja sig rätt tydligt utseendemässigt från TT05 är väl ganska givet efter årets säsong…
Hittade en bild på F2s justerbara cut-out. Kommer det verkligen att tillåtas, tror ni? Kul idé annars.
-
Oahhh! Köpsug!
Oj, vad jag vill ha en zoom nu. Och en kamera som går att fota med. Vår familjekamera är ofattbart dålig, inser jag nu.
Tack!
-
Ah, och här kommer petimeterteoretikern in i handlingen sådär lagom oväntat (och jobbigt).
Var F2 verkligen först med kort och brett?
Naish Flygande Gris, 239 lång 2002?
Mistral Score och Twister (framförallt Twister)?
AHD Maxxride 64, 250 lång 2001?Jag tycker att F2 blev korta, under 250, först 2004? Visst, 248 fanns 2003, men då fanns det ett gäng fresstyleplankor i samma längd eller kortare, väl? (AHD = 250, Flygande Gris = 240, Fanatic Skate 100 = 249, Skate 90 = 245, Mistral Joker 249 resp 251, Starboard = 249 och 250 etc…)
Ah, se det som lite “inget att göra på jobbet och roar mig med att petimetra lite i tråden” tyck.
Att sedan F2 2003, mer 2004 och än mer uppenbart 2005 tillhört kategorin klart dedikerade freestylebrädor är väl inte mycket att orda om.
Kort På!