Forumsvar skapade

Sida 312 av 427
  • dr-masse

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:13 som svar på: Freestyle som freeride..och freestyle?

och här är det ju som upplagt för att skriva något raljerande i stil med “det är ingen som läser dina inlägg” eller “vem bryr sig vad folk med sloganizers tycker?” eller “adde – we try harder” eller… 🙂

Men sånt gör inte jag. Jag är snäll, minsann.

Lite att göra på jobbet, moi? Nejdå. Jag säger som Bob Hund – jag stänger av min mobiltelefon, det är ändå ingen som ringer till mäijjjjj.

Surra På!

(och snart kommer nästa inlägg – “Adde – the revenge of the sith”)

“the mean lean forum lurking machine”

• dr-masse

Medlem
    5 juli, 2005 vid 07:53 som svar på: Freestyle som freeride..och freestyle?

Jag har kört en del på den där. Den har bra fart (utan att vara någon raket) och funkar fint för att ligga och bränna med. Svänger riktigt bra, men det kan man ju vänta sig. När jag körde Skate 112 med 6.2 var det riktigt kul. Även Skate 64 kan vara värd att kolla efter (föregångaren).

Några “freestyle” brädor som även de är väldigt freeride-vänliga är JP, även om de blivit mer freestyle-orienterade efter 2004. Har själv haft en JP Freestyle 115 och den funkade utmärkt för cruising. Möjlighet till dubbelstropp bak, främre stropparna hade både yttre och inre fästen. Tyckte faktiskt att den hade riktigt bra fart, väldigt lättplanad var den oxå för sin storlek.

Stajla På!

• dr-masse

Medlem
    5 juli, 2005 vid 07:12 som svar på: Åland??

Sök här på konfen, det har skrivits om det förut.

Degersand har klar potential och seglas av såväl ålänningar som svenskar, ej seglat där själv men sett helt sjyssta vågor på SV, lite cross-on (det var i februari och några minus i luften, därav valet att ej segla).

Det knepiga med Åland är att avsaknad av allemansrätt gör att det i många fall är mycket svårt att komma ner till vattnet på rätt ställe.

Åland På!

• dr-masse

Medlem
    4 juli, 2005 vid 14:24 som svar på: långsegling

Stridsbåt 90 är inte roliga på öppen sjö de heller…

Ett alternativ är att ta en mer “normal” följebåt som får gå ut först, lägga sig mot mitten och invänta surfarna. Med GPS och mobiler i vattentäta fodral (+ ev. en VHF) så går det nog hyggligt.

Eller så hakar man på Sea Caten, ah!

Lång Segling På!

• dr-masse

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:35 som svar på: Midjesele, automatic krok eller vanlig???

Efter 00 har de löst det där, är inne på min tredje automatic, funkar bra och har inte haft några problem.

En fördel som “vanliga” spännen har är ju dock att det är enklast möjliga lösning, vilket ofta är bra.

Annars är ju Pro-limits lösning schysst, tycker jag. Pro-limit krok på en NP 3D sele (eller da Kine)…

Kroka På!

• dr-masse

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:26 som svar på: STULEN VW BUSS, STOCKHOLM – GTW 303

Det är för grymt, detta. HÅLL UTKIK, som sagt. Bästa bussen borta, helt otroligt. Säg gärna till surfpolare att hålla ögon öppna!

• dr-masse

Medlem
    3 juli, 2005 vid 18:30 som svar på: Fanatic 2006

Jag såg ett par i Guincho nu i veckan. NW68 var väldigt “clean” i sin shape, de ser bättre ut i verkligheten. Fast årets, i min smak, är nästan snyggare.

Den däringa minsta FW brädan är ju fasen EXAKT en sådan jag velat se Fanatic göra i ett par-tre år nu, rent måttmässigt… En sådan ligger ruggigt bra till, ah!

Shapa På!

• dr-masse

Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:43 som svar på: Protestera mot förslag om vindsurfingförbud!

Jag måste bara lägga till – mig veterligen har det vindsurfats i Skanör sedan sent sjuttital. På åttitalet mycket aktivt med mycket mer folk än idag, minns funboard-VM!.

Och nu, efter mer än 25 (TJUGOFEM) år så kommer man på att det skall förbjudas?!?

Någon i Länsstyrelsen därnere delar säng med ornitologerna.

• dr-masse

Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:40 som svar på: Protestera mot förslag om vindsurfingförbud!

Det där var faktiskt bland det mest vansinniga jag sett.

Jag kan förstå att kitare och surfa på eller i direkt närhet av land kan störa häckande fåglar under den aktulle perioden, men att så skulle vara fallet när man är mer än 500 meter ut (och upp till nästan 4 kilometer) är ju fullständig galenskap.

En vanlig segelbåt är garanterat värre. Det var åratal sedan jag surfade i Skanör, men minnena är hur fina som helst. Det här sabbar ju fasiken nästan hela stället.

Stå på er!!

• dr-masse

Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:00 som svar på: Hur ska jag rigga mitt zero seven?

Jag har haft ett ZeroSeven och det är inte det mest lättriggade seglet, trots att det inte har cambers.

Det kräver lite jobb att dra på seglet på masten, och ja det kräver nedhal. Rejält! med nedhal.

På land kan seglet kännas snudd på underligt, högt tryck på lattorna mot masten och en mer än lovligt fladdrigt akterlik. Men väl på vattnet är det en annan sak. Mycket bra fart och stabilitet för ett no-cam segel, var min erfarenhet. Seglet roterar helt OK med lite vind, men ibland fick jag ta ett par rejäla pumptag för att få nedersta lattan att rotera.

Så – mycket nedhal skare va. Provrigga gärna lite hemma så att du vänjer dig. Ett block för nedhalet hjälper onekligen till.

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:56 som svar på: Onsala mätaren??

Kanske testa att surfa genom någe sådant här?

http://anonymouse.ws/anonwww.html

• dr-masse

Medlem
    14 juni, 2005 vid 20:29 som svar på: Naish 2006

Eller varför inte “the board that goes “ping””?

Näe, dags att sluta nu…

Monty På!

• dr-masse

Medlem
    14 juni, 2005 vid 12:20 som svar på: Naish 2006

Kaniner! Blir det Fanatic Rabbit, månne?

Naish Pregnant Hamster ligger ju fint i munnen, annars.

Rätt cool design på brädorna, annars måste jag ju säga att den däringa RRD waveculten i annnan tråd var rättså läcker den med.

Fett På!

• dr-masse

Medlem
    10 juni, 2005 vid 08:06 som svar på: Stjärnor och ‘comments’ här på konfen?

Ja, stjärnorna kan ju helt klart skrotas. Jag har alltid för många (allt över noll är ju ren bonus), och om inte Staffan har fem vem skall då ha det?

Att några individer fått lustiga “titlar” är väl däremot något man får stå ut med. Eller kanske småle åt, ah!

Konfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 juni, 2005 vid 08:17 som svar på: Bra prognos till helgen för Väddö

Håller nog med. Den känns mer osannolik än vanligt, vilket inte vill säga lite.

Sida 312 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.