dr-masse
Forumsvar skapade
-
Efter lång (nåja) betänktetid (det går fort att hitta på en liten hårddisk) så kom jag fram till…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….(det blir mer spännande såhär, eller hur?)………………………………………………………….(oh, ja!, oj vad spännande det är!)………………………………………………………………………………………………………………………. Ta da! min Fred Haywood Pelvic Speed Harness! Även känd som Fred Haywood Pelvic Snopp Harness! Det var min första sittsele. Den körde jag med i närapå tio år tills den knappt höll ihop längre. Men den höll! och tog min segling till nya dimensioner. Fasen, borde köra med den på Guincho i år.
Tvåa på listan är alla mina takräcken. Trea är de däringa Sunshine-förlängarna som aldrig gick sönder. Fyra är min första O-neill dräkt, håller fortfarande! men används av kompisar som vill testa. Femma är mitt Neil Pryde World Cup Racing 6.5, mitt första mono-segel som var helgrymt. Sexa är min Bee 274. Användes till allt och höll för det. Sjua är min Streamliner-bag, fan så bra är den för oss som har fjantigt små bilar. Åtta måste bli min första snabbkopplingsbom, en ART. Nia är min Mistral Screamer. Den gillade jag. Och till sist på tionde plats kommer nyponsoppa i sån där tetra pak med skruvlock som kan man både kan dricka ur och stänga! Suveränt! Inget surf är fulländat utan nyponsoppa. Och en banan.
Surfa På!
-
Funka najs nu!
Jo, det blåa havet mot det grönblå landet är ju inte världens bästa kontrast. Typ. Men när det blåser mer så syns det bätre! Ser ju grymt ut på Syd imorgon på Västkusten, om jag såg rätt!
Bra jobbat, kan du inte, ähum, få DMI att bevaka Stockholm oxå? Nähä, inte det…
Wappa På!
-
dr-masse
Medlem25 maj, 2005 vid 12:22 som svar på: Personbilar för oss med familj och vindsurfintressVerkar börja på 200 000:-. Men merca är ju rättså ökända för rejäla påslag så fort man börjar titta på “sånt-som-kan-va-kul” listan…
Har väl haft, för ett sånt premium-märke, lite strul med kvalitet å så.
Men den verkar sjysst!, tycker jag (som har två kidz och inte har Multivan som ett alternativ heller).
Annars ju finns ju Chrysler Voyager på helt nedfällbara stolar… Men då drar prislappen iväg rätt rejält, för att inte tala om soppakostnaden…
B På!
-
Länken funkar inte, vare sig på Komputter eller mobil?!?
Wappa På!
-
Det där blir asbra. PWA brukar ju vara grymma på att pricka in risiga förhållanden (det verkar till å med hota evenemang som när jag är på bröllop, dop eller mosters katts namnsdag). Senast nu i Bonaire.
PWA är där 15 – 19 juni. Min första möjliga surfdag är 19 juni. Need I say more? Nay.
Guincho På!
-
Har faktiskt ägt ett Air! 6.4 var det minsann. Ett väldigt lättseglat och balanserat segel. Lättriggat oxå. Funkade kalasbra med min 460 mast. Som freeride/freemove segel fungerade det utmärkt.
Kunde varit lite stabilare för min smak. Höll Phantom snäppet högre, helt klart. TaBi äger, om jag inte missminner mig, min gamla 4.6a. Phantom, tycker jag, var påfallande välsydda segel. Kanske något knepigare att rigga, men värt det.
Surfa På!
-
Angulo sumo är fina, det finns ju en 105a till salu här på konfen som skulle kunna vara ett helbra alternativ. Har inte seglat själv, men seglat tillsammans med Challgren när han kört rejält med den i både vågor och på plattvatten. Fick ju grym kritik i brittiska Windsurf.
Runt 100 liter, 60 – 65 brett är nog vettigt för de däringa segelstorlekarna å din vikt. Gissar jag vilt (och har läst/pratat/testat mig till).
Andra brädor som kan vara värda att spana in är månne RRD FreeStyleWave 100 och 110, Fanatic FreeWave 96, de däringa Aero-sakerna (fast jag tror att kanske Kombat 105 kan passa dina krav, mer fart å mer allround). Åsså har ju den där Exoceten nämts.
Mycket godis blir det!
Surfa På!
-
Har du några andra brädor?
Tänkta segelstorlekar?
Ladda På!
-
hotsailsmaui.se ej att förglömma.
Annars är väl nätshopparna bevis på två saker:
– Vindsurfingsläktet i Sverige är nu såpass gammalt att köra egen surffirma kan förverkligas
– Att starta en webbshop är kul!Shoppa På!
-
Tänker du göra ett hopp mellan 4.7 och 3.7? Eller ska det in ett segel däremellan?
Jag gillar själv stora gap, av både ekonomiska och praktiska skäl, men 4.7 till 3.7 är rejält.
Angående seglen, ingen åsikt. Men fundera på att hålla dig till segel/märke som du redan har och trivs med. Det är enklare att hitta trim å så då. Min erfarenhet är att segelmärken ofta har liknande känsla/trim i sina olika linjer.
Låter askul med en månad där!
Pozza På!
-
dr-masse
Medlem17 maj, 2005 vid 13:44 som svar på: Någon som tänker köra Torö – tisdag förmiddag????Gurra, jag utnämner dig härmed till dagens, om inte årets, VINNARE på konfen.
Inte nog med att du plockade lite vågor på Torö idag (till skillnad från mig som va å vände vid Rasta vid 08.30, det hade redan då mojnat), du har dessutom med dig tjejen som till råga på allt posar läckert på beachen å sen ska ut å vågsurfa på nyköpt malibubrettchen!
Herrejösses, pöjk, nyp dig i armen, dansa runt kvarteret och köp en trisslott. Kom ihåg att komma ihåg sådana här dagar, ah!
Suuuuuuurfa På!
(för övrigt har några av mina roligaste dagar på torö varit just med 5.7 och freestyle i sådana där förhållanden som du verkade få idag)
-
Som om mina råd skulle leda rätt i pryldjungelns mörkaste stigar… 🙂
Men en krönika, som hämningslöst kåserar över de senaste pryltrenderna (och inte utan visst övermod spanar in mot, låt oss säga, 2008 års grejor lär komma med) skall det nog kunna knepas ihop.
Men nu måste jag jobba. För att få råd med nya prylar, ah!
Pryla På!
-
förmiddagen ser ju helbra ut.
Nackdelen, för mig, med Dalarö är att jag måste köra genom stan i rusningen. Inte kul…
Någon som funderar på en förmiddag på Rasta (Ekerö), månne?
Surfa På!
-
När blev Paint Shop Pro gratis?
Finns för “trial” vad jag vet, men gratis?
Phota På!
-
AHDs “Maui Force” brädor fick ju genomgående rätt fin kritik (shapade av Bill Foote).
2003 års F2 Maui Project har även de fått fina omdömen. Lite mer varierat andra år, men verkar vara fina vågbrädor. Själv är jag fortfarande svag för designen (och den låga vikten) på de första som kom…
Åsså har ju ingen nämnt Fanatics Goya brädor. Månne var förra årets (2004) kanske lite smala, men de har ju hört till testvinnarna ända sedan de kom. Jag har bara provåkt två olika (PM 255 2001 och 2002), men de tyckte jag verkligen om.
Det finns mycket godis därute, ah!
Surfa På!