Forumsvar skapade

Sida 316 av 427
  • dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 15:32 som svar på: Surfa och vinn

Jäkligt kul att vindsurfare syns sådär, såg bannern på aftonbladet.se nyss.

En skön slamkrypare är det i frågorna… “När introducerades vindsurfing i OS?”

1984 uppvisningssport, 1988 riktig klass. Vad är rätt?

Jag behöver alltid alla lektioner jag kan få!

Deo På!

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 12:25 som svar på: Speedspot i Danmark

N, NV, V, SV, S och SO.

Rätt OK, va?

Bäst potential på en hård NV, sannolikt. Men egna fartrekord kan nog slås på alla vindriktningar ovan, det går ju att köra i den lilla “viken” (som är nästan 1 km) längst till vänster i nedersta bilden. Där klev kitarna i, för övrigt.

Haklapp På!

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 11:21 som svar på: Blocket

Faktiskt så blir jag fasen nästan det!

Den där är ju en SUPERKLASSIKER! Jag har sparat bilden av hans prylar i datorn.

Mig veterligen den första “funboarden” som tillverkades i lite större antal.

Fasen, någon borde förbarma sig över rariteten och hänga upp i en klubbstuga eller nåt.

Take Off!

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 11:18 som svar på: SLALOM

Det där seglet ser ju tokigt grymt ut.

Men kan du köra NR 4.0 med tamparna där? Sitter oerhört mycket längre fram än mina när jag kör liknande storlekar (även om det var ett BRA tag sedan det åktes mindre än femnoll).

Fast det lär ju inte bli någe NR 4.0 när du nu har denna raket i arsenalen, ah!

Stealth På!

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 10:45 som svar på: Sylt

Det finns nog en å annan tysk på Sylt i juli också… (med tanke på hur många det finns i exempelvis Portugal samma månad).

Römö är fint, enklare att ta sig dit oxå!

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 07:45 som svar på: Sylt

– jag tror att Sylt i juli är rättså tveksamt. En chansning är det.
    – mycket, mycket tyskar på Sylt i juli, helt garanterat
    – det finns bättre spots vid den tiden på året
    – du kan lika gärna åka till Danmark, tror jag. Eller fortsätta neråt för bättre segling

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2005 vid 06:55 som svar på: New born windsurfer

GRATTIS!

Kul, själv kollar jag in barnprylar mer och mer…

• dr-masse

Medlem
    10 maj, 2005 vid 13:46 som svar på: Neil Pryde Matrix 2000 mast

Nu börjar vi närma oss de knepiga mastområdena här (och sök på Ola H. för mer info, ah!)…

Nej, det är olika.

En 80% kolmast från en tillverkare kan mycket väl ha både lägre vikt och bättre prestanda (snabbare respons) än en 100% mast från en annan. Olika metoder, möjlighet att ha så lite bindemedel som möjligt och hur fibrerna läggs upp påverkar ordentligt.

Åsså kan vi komma in på böjkurvor å sånt också. Det ÄR lurigt med master…

Masta På!

• dr-masse

Medlem
    10 maj, 2005 vid 12:42 som svar på: är det möjligt!

DMIs “verdensvejr” är väl inget annat än enormt otillförlitligt, men det vore ju apnajs för de som är på Öland i helgen om det smäller till sådär!

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 18:14 som svar på: Fanatics 2005a..

Eller så kanske de gråa lådorna som verkar sitta på brädans botten är förklaringen till ett visst fartmotstånd? 😉

Eller så bekräftar han det vi alltid har vetat – att det finns både tax-free avdelning och nattklubb ett par trappor ner på en formula…

Eller så är en tänkbar bildtext “skönt att den funkar bra som grillbord i alla fall, skall bli gott med den här marinerade fläskarrén efter räjset, mmmmm…”

Surfa På!

(japp, fritt fram för usla skämt är det med en sådan bild)

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 14:01 som svar på: Klitmöller till Kristihimmelfärd!

Man vill ju testa mörkerseendet. Det var dåligt. Bromsade lite.

Kör På!

(portugisiskt trafiktemperament kan f.ö. även tillskrivas den förare som i bilkön från färjan hämningslöst helljusbländade den icke helt samarbetsvilliga bilen framför till medresenärernas illa dolda förtjusning… 😉

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:32 som svar på: Norr om Stockholm

Edsviken – några få desperata freestylesjälar vid udda tillfällen (fråga Gurra1978 om just det).

Näsbypark brukar däremot vara välbesökt vid alla typer av vindar mellan NO och SO. Funkar även på N. Rekommenderas om du söker sällskap.

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:29 som svar på: Klitmöller till Kristihimmelfärd!

Helt sant! Nästa gång skall jag luta kameran ännu mer! Personer som ger ens misslyckanden efterhandskänslan av att “det faktiskt var meningen” är ju alltid extra populära i min bok (gäller allt från lama manövrar och rena vurpor till misslyckade prylköp). Skall genast ge mig in i din användarprofil och trycka upp antalet stjärnor till max.

Fejsa På!

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:49 som svar på: Klitmöller till Kristihimmelfärd!

Det var mest för att ni hade en så bra nattchaffis, ah! (och dålig fotograf, kolla in den skönt snea horisonten på den i övrigt najsa bilden).

Fy f-n vad bra det var! Ser fram emot mer pix.

Danmark På!

• dr-masse

Medlem
    2 maj, 2005 vid 11:10 som svar på: bräda nr 2

Egentligen inte, SÅ stor är inte skillnaden även om den helt klart finns där.

Men FSW lär vara ett bättre val för dig, det tror jag nog.

Surfa På!

Sida 316 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.