Forumsvar skapade

Sida 336 av 427
  • dr-masse

Medlem
    16 september, 2004 vid 13:38 som svar på: Vad har jag missat?

Nämen har man sett!

Då blir det fyra femstjärniga totalt! Måste varit makalöst bra! Ser fram emot rapporten. Gärna onödigt lång… 😉

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    16 september, 2004 vid 12:17 som svar på: framåtloop

Ha, ha! En till! Skönt att man inte är ensam.

Nu har jag försökt ytterligare två sessions. Fortfarande ingen landad. Kommer runt, men i bästa fall vattenstart. Spinloop är rätt svårt, tycker jag just nu. Men jag försökte en på en våg som kom på sådär lite halvvind/slör och då kom jag runt ordentligt, men badade ändå på någe vis. Förstår fortfarande inte hur jag lyckades dribbla bort det försöket… 😉

Nåja. Ge mig en våg så…

Varsågod!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 14:12 som svar på: Mera uppdateringsknas…

Det är konfens diskreta, men ändå tydliga, sätt att tala om för dig att du köpt och sålt för mycket prylar under året. Nu är det slut med det, ah!

Trada På!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 14:11 som svar på: Ny film från Torö – mycket sevärd!

Jag kollade iofs den lilla versionen.

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 12:17 som svar på: Ny film från Torö – mycket sevärd!

Körde quicktime rätt av, men har DivX installerat.

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 11:23 som svar på: Ny film från Torö – mycket sevärd!

Den var skoj å se på, herrejösses vad några blev spolade… Men en del fin segling var det!

Kul!

Filma På!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 11:21 som svar på: vad har hänt, färgerna är ju helt skumma

Jag röstar för ett superdiskert skin som ser ut som MS Outlook eller nåt… 🙂

Surfa På! (även i kontorslandskapet)

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2004 vid 08:36 som svar på: Önskemål om underavdelningar i KÖP / SÄLJ

Är inte det redan gjort?!?

Sälj På!

• dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 14:21 som svar på: Bilder från Mellbystrand

Det är ju väldigt bra bilder allihop! Men den där “spidermanbilden” (det är väl denna?)är ju hur bra som helst!

Gaastra har väl nån tävling på sin hemsida oxå? Känns som en klar vinnarbild!

Surfa På!

IMG_8590.jpg

• dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 10:50 som svar på: Fena

Häpp, den där har jag svarat fel på en gång i tiden… 🙂

Det går, men ibland får man jobba lite med passformen. Som sagt, kolla skruvar och så. Men i vanliga fall – inga problem!

Tuttle På!

• dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 10:01 som svar på: Duck Jibe
  • dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 09:56 som svar på: beslutsångest

Du är nog inne på rätt spår, tror jag.

5.3, 4.7 å 4.2 är ju optimalt, men med moderna segel snudd på onödigt. Bodde jag på ett ställe med andra vindar än Sverige, typ Maui, så skulle man ju köra någe sånt. Men 6.2, 5.3 å 4.5 tror jag kommer funka fint. Som sagt, du kan ju alltid komplettera…

Lycka till å Ring Johan!

• dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 09:25 som svar på: beslutsångest

“teoretisk och rolig” är ju en enorm komplimang, även om “vass och grym på vattnet” är det som borde, men aldrig kommer, vara det som gäller… 😉

Nåja, jag knackar väl på här. Känner igen din beslutsvånda något så oerhört. Faktiskt så känns det lite som om prylköpsbeslutsvånda är något av min paradgren. Bäst i Sverige? hmmmmm.

Budget är ju alltid där. Samtidigt finns ju vilja att ha fett med segel. Samtidigt finns ju oviljan att lägga cash på segel som används för lite.

Själv gjorde jag såhär – 6.7, 5.7, 5.0 och 4.2. Luckan mellan 5.0 å fyrtvå känns ju rätt stor, och skumt att ha mindre glapp mellan femsju å femnoll än mellan 5.0 å 4.2, men efter att ha pratat med boysen (du vet de där som faktiskt kan segla) så försäkrades det att 5.0 – 4.2 var lugnt. En fördel med den här linjen, tycker jag, är att 1. 6.7 och 5.7 är kalasbra på min freestyle. 2. Tryck i 5.7 och det är lagom att gå ner på vågis. 3. 5.7 är, tycker jag, en perfekt största storlek för lite vågåkning (det lilla jag kan). 4. Jag tycker att jag täcker ett rejält vindregister med fyra segel.

Viktig fråga – skall du köra 6.2 som störst?

Kul med pryldiskussion, ah!

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    14 september, 2004 vid 07:11 som svar på: Jp-Realworl wave erfarenheter?!?!

KUL! Grattis till bakåt!!!! (fy f-n, vad det måste kännas bra att klämma en sådan)

Hur stort segel tror du att den där vågsvalan på 78 liter kan ta? Hur kändes fyrtvå på den? Tror du den är någorlunda kul även på “plattvatten”?

Öh, många frågor, men jag är grymt intresserad av WSW 78… 🙂

Loopa På!

• dr-masse

Medlem
    13 september, 2004 vid 15:18 som svar på: Riggtipps UP segel

Jag svarar i den här tråden istället för den gamla.

– Det segel du har är helt OK, men jag tror att du skulle utvecklas snabbare och få ut mer av din segling med ett modernare, mer lättriggat, manövervänligare och mer välbalanserat segel. Något 3-4 år gammalt segel med fem-sex lattor utan cambers i storlek runt sexhalv tror jag skulle vara utmärkt.

– Riggtips har du fått, klart vettiga. På http://www.neilpryde.com/downloads/2004/trimguide/video_flat_intro.php så finns en film med grundläggande instruktioner. Nu riggas en modernare rigg, men grunderna stämmer nog väl för ditt segel oxå. Kika gärna på länken “cambered sails”. Det tar en stund att ladda ner, men är värt det (tror jag).

Men som sagt, ett nyare och “snällare” segel runt sexhalv tror jag vore något för dig!

Lycka till å Surfa På!

Sida 336 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.