Forumsvar skapade

Sida 394 av 427
  • dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2001 vid 11:52 som svar på: TEKKNOSPORT

e de den här du menar? http://www.tekknosport.de/

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:03 som svar på: Ny väderlänk

Det där var dagens STORA smil på jobbet för min del! (å då har jag ändå haft en rejält bra dag på firman!)

Humor!

Surfa På! (måndagar är from nu men lediga dag i all framtid 😉

• dr-masse

Medlem
    10 oktober, 2001 vid 06:37 som svar på: Stockholm torsdag?

Ok, det verkar vara förmiddag – lunch som gäller om man ska smaka vind imorrn.

Följande enligt wetteronline (vindstyrkor i Bft för Stockholm), stämmer bra med halo:

mogon W 6-7
    lunch NW 5-6
    eftermiddag/kväll W 4

Så nu till frågan – är det några som kommer att vara ute i Stockholmstrakterna imorrn förmiddag/lunch och var i sådana fall? Roligare när man är flera!

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:53 som svar på: Stockholm torsdag?

Det var intressant! Nu gav du mig allt något att fundera på… Fast kollar jag på Halo så blir jag lite oroad över att vinden verkar “lämna” era trakter lite för tidigt på dagen… Nåja, bestämmer mig imorrn!

Nu skall jag ringa en viss figur på Skidsport som ni lär vara bekant med och lura honom på en resa till Rullet… Ses vi där, månne?

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:50 som svar på: Vad händer om man spänner lattorna för hårt??

Mja, egentligen skulle jag vilja veta vad det är för ett segel du har, hur gammalt det är och vilken mast du kör med för att kunna ge ett vettigt svar.

Generellt sett så bör man väl spänna sina lattor så att lattfickorna är släta och fina. Att spänna lattorna väldigt hårt ger sällan något annat än att de böjer sig lustigt längs fram, seglet roterar sämre än nödvändigt samt att du faktiskt (om seglet är lite äldre) kan riskera att lattorna går igenom segelduken vid själva masten…

På moderna segel behöver man knappt röra lattspänningen, det är mest en fråga om finjusteringar.

Vilken fena du kan köpa beror fullständigt på vilken bräda du har. Ett sjuttispett kan du i stort sett enbart köra på en Formula bräda, minst 90 bred med Deep Tuttle box.

Ja – brädan styr ditt val av fena.

Lycka till å Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:44 som svar på: Stockholm torsdag?

Ah, det var ju Rullsand jag tänkte på (var där å spanade lite i somras). Vad tror du, funkar Rullsand även om vinden är VNV?

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:33 som svar på: Stockholm torsdag?

Kollade just på Halo, såg ju SKAPLIGT ut för torsdagen! Kommer jag att ta ledigt, eller!!

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:15 som svar på: Stockholm torsdag?

Låter mycket intressant, var ligger den vägen mer exakt?

Surfa På! (nu på torsdag)

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:09 som svar på: Stockholm torsdag?

Hmmm, menar du att det är bättre att dra till Torö?

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 06:29 som svar på: NP automatic

Efter att de bytte kopplingen i själva selen till en i rostfritt så lär det hålla bättre. Har en själv och gillar den skarpt, men litar nog fortfarande mer på en gammal hederlig låsning av kroken (är man gubbjävel så är man).

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 13:35 som svar på: Varför är inte sheartop bra???

Om du med det menar deras mastopplugg som gick (går) lite djupare ner i själva masten så har i alla fall jag aldrig hört talas om det. Men man ska aldrig säga aldrig, säkerligen är det någon som lyckas köra sönder även det och glatt hävdar att det enbart är tillverkarens fel… 😉

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 13:17 som svar på: fentjut

Njet, det är inte min grej… Borde kanske vara det, men mina fenor kryper knappt upp till halvmetern… Rena rama fristajlgrejor… 😉

Men fentjut kan, som redan poängterats, fixas med försiktig, försiktig slipning i bakkant av fenan. Men kör man med 70 fena så förtjänar man väl lite tjut när det börjar gå fort? Vem vet, kanske är det en inbyggd varningssignal? “Om du går på grund nu med denna monsterfena i den här farten då SMÄLLER det ska ru veta!!!”

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 12:47 som svar på: Varför är inte sheartop bra???

Njäe, det håller jag inte riktigt med om. Seglar man på ett ställe med mycket sand och annat som kan krypa in i Shear-tipen så gäller det att vara försiktig, helt klart! Om man, som jag, har liten risk att få in skräp i masttoppen så funkar Shear-tipen fint. Har själv ägt och kört tre segel (Supersonic, Diablo och V8) som samtliga haft Shear-tip utan några som helst problem. Dock har jag, efter folks erfarenheter, varit noga med att toppen är ren och fin före och efter användning.

Dock verkar det vara “den näst senaste” (Shear-tip III?) som är mest omtålig.

Så “grisen i säcken!!!!!!!!!!” är väl lite väl starkt, men som ofta när det gäller beggat så är det bra att kolla prylarna lite extra.

Själv så försöker jag vara hälsosamt skeptisk till olika former av “extragrejor” kring vindsurfing eftersom det har en förmåga att bli ytterligare en grej som kan pajja… Så, Shear-tip må vara bra, men visst är det en till grej som kan gå sönder med litet osis…

Det är väl inte HELT utan anledning som “Shear-tippar” och liknande påfund försvunnit från marknaden… “Cut-Away” segel, någon?

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 12:28 som svar på: årsmodeller?

Inget alls, så vitt jag vet. Dock hade några tidiga Flows (de mintgröna) lite problem med kvalitet, så de bör man nog kolla lite extra noga på inför köp.

Fast de heter väl Flow 276 eller sviker mitt minne mig?

Rolig och bra friåkningsbräda, tycker jag. Ett par tester finns på http://www.surfstore.co.uk/page/testmistral.html#mist276 om det kan vara av intresse.

Lycka till å Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    26 september, 2001 vid 11:46 som svar på: Goya 255 -01, Fanatic fly258 -99 Säljes

Med risk för tjat – fel forum.

Surfa På! å lycka till med å sälja grejorna, men “säljes” är ju ett skönare ställe för annonser

Sida 394 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.