Forum Replies Created

Page 411 of 427
  • dr-masse

Member
    12 februari, 2001 at 11:07 in reply to: Krasch!!

Du är för skön, voodoo. Finns ingen som “slåss” för sin övertygelse som du här, vilket alltid skapar lite fart.

Allt är ju subjektivt. Det jag kanske upplever som mycket north kanske du ser som sjysst info. Gjorde en liten sökning på ordet “north” och av 100 relevanta inlägg så hade 25 en gemensam signatur… 😉

Nåja, det här ger ju inget så jag tänkte starta en lite seriösare diskussion istället:

Engelska Boards menar i sitt senaste nummer att det är mer eller mindre värdelöst för en surfare av normalvikt (typ mellan 70 å 80 kilo) att ha en modern vågis större än 75 liter typ 54 bred. De menar att det är denna storlek som gäller om man skall köra 4.5 – 5.3 vilket är de segelstorlekar som gäller för vågsegling, enligt Boards.

Eftersom jag är på gång till Guincho och hade spanat in en Fanatic Rip 258 som bräda att ta med blir jag nu lite tveksam. Skall jag satsa på en midre? Vill ju ändå att den skall funka hemma. Hur mycket seglat blir det för mig på en bräda som är ännu mindre? Eller är det kanske så att när det väl blåser en grundvind på minst 8-9 m/s, ja då kan man köra litet i alla fall.

Vad tror ni? Är det typ en Fanatic Rip 253 som gäller (eller annan liknande bräda)? Jag är INTE kung på vågsegling, men vill ogärna ha större bräda än nödvändigt.

(jag vet vad Ola H:s svar kommer att vara 😉

Surfa På!

• dr-masse

Member
    12 februari, 2001 at 07:22 in reply to: Krasch!!

Awright vodoo, kul med MPEGar här på konfen!

Men vad det gäller en liten detalj börjar till och med jag tröttna, även om det inte är fullt så animerat som andra här:

Din north-reklam.

Att bommen å grabben klarade sig är lite kul kuriosa info. Men att han körde på en north bom är ungefär lika intressant som att Kenny Bräck har en drinkmixer från World Import hemma.

Trots att du skriver en hel del kul här och helt klart bidrar till att konfen hålls igång (om inte annat med lite debatter 😉 så får din North-faiblesse närmast motsatt effekt… Man skulle ju kunna tro att du är med i någon slags sektliknande kult… 😉

Ta det här rätt nu, ville bara peka lite sådär i förbifarten på att när till och med jag börjar känna att “nä, nu skrev han north utan att någon frågat eller undrat igen!” så börjar det upprepa sig och bli lite, lite trist…

Om inte annat framgår det skapligt tydligt av din användarinfo att du är 100% north-kompis.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    9 februari, 2001 at 16:30 in reply to: Stockholm-Stora Värtan

Funkar fint! Inga gigantiska swells som dundrar in mot en söndersmulad strand, men ändå har man seglat en del på Värtan i sina dar…

Vid Näsbypark brukar de flesta kliva i, vi kanske ses där snart!

Surfkarta över Stockholm finns på http://www.algonet.se/~heb/surf/ (Stockholm Vindsurf) och på Skidsports hemsida (http://www.skidsport.nu).

Lycka till!

• dr-masse

Member
    9 februari, 2001 at 08:04 in reply to: Svenska vindsurfingens fader bortgången.

Perfekt side-shore. Perfekt vind. ALLTID rätt segel. ALLTID rätt bräda. Fryser ALDRIG. Roligare segling varje gång. Perfekta vågor. Perfekt plattvatten. Perfekt öppet hav. Perfekt.

Där är han nu. RIP.

Surfa På Pelle!

• dr-masse

Member
    7 februari, 2001 at 11:42 in reply to: Windsurfing + Chicago

Kina? Varför skall du ta med grejor? Kravet borde istället vara “fyra sprillans språjtans brädor med handplockade riggar skall finnas där när jag landar”…

Tänk på var grejorna sys och tillverkas… Handla bräda + lite mysiga riggar där… Någon annan betalar, lär inte kosta mer än frakten…

Kina-surf! Kan bli hett!

Lycka till!

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 15:22 in reply to: Konfen ostadig?

Med tanke på Bosses idéer här om GPS/GSM ständigt uppkopplat via webben så borde du väl kunna sköta konfen från vattnet? En liten chat-board på bommen? Hallååå, 2001 är det väl?

Allvarligt talat, hoppas du har de rysligt bra och att surfet pumpar på! Här i Estocolmo är det snudd på slask efter -20 igår, härligt. Längtar inte alls till Portugal i sommar. Nejdå.

Vi ser fram emot rapport!

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 12:38 in reply to: Windsurfing + Chicago

Ah, doktor RaketOpel – ett föredöme, så sant som det är sagt. Din GPS/GSM modul låter ju skoj, när får vi se lite lajvsiffror?

E. Randolph Drive (Street, väl?) ser lovande ut:

[img]http://m1.maps.yahoo.com/cgi-bin/mqmapgen_v4.0?GEOData=337;rn5r8n$2lu(=yagu70$2sbj2|g$9de7m|s56,pjo6p7;r2u.gv82s-1.&client=10638[/img]

Å så ser vi fram emot bilderna mot en skön bakgrund! (med lite mer vind)

10538050.jpg

Hela konfen väntar ;-), pix, fart (GPS-kontrollerad) och musik!

En annan fin sekvens i filmen är när telefonkiosken som av quinna med bazooka (farliga grejor) skickats upp i stratosfären och Jake efter en skapligt brutal landning utrycker sin enorma glädje över alla växelmynt de nu plötsligt kommit över…

Surfa På!

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 10:39 in reply to: Klitmoller..

Till Guincho medtages alltid ett par feta rullar silvertejp. Förresten, silvertejp medtages ALLTID. Need I say more?

Har dock visat sig knepigt att använda silvertejp vid mastbrott, sönderslitna (och försvunna) lattor, böjda mastförlängare och s-formade bommar. Silvertejpen måste bli snäppet bättre, helt enkelt… 😉

Att surfbegäret är väckt är det väl ingen tvekan om, vad gör vi här på konfen annars? och inte minskade “agger” det hela, precis…

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 08:49 in reply to: Klitmoller..

Men pyttepytte Voodo ;-), det är väl ändå präxis tvärtom… Grejer som pajjar, då e de ju bara å låta plasten tala… En fördel med Guincho är shoppen som ligger precis vid stranden, där har det handlats nytt… Mer än en gång… Till oförmånligt dåliga priser… Men ut på vattnet kom dr Masse igen…

agger var häftigt att se (fortfarande impad av vågorna), men jag skulle nog inte gå ut i de vågorna…. Så mycket kredit har jag inte… 😉

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 08:21 in reply to: Windsurfing + Chicago

Det var ett reportage i amerikanska Windsurf Magazine om segling i de stora sjöarna som inte gick av för hackor…

Dock tror jag inte på segling precis vid Chicago, det är förbud mot mycket i USA (“home of the free” ehhh, say what?)…

Här är en surfshop som ligger en bit utanför Chicago, kanske värt en kontakt?

http://www.southport-rigging.com/

Lycka till!

Blues Brothers aftersurf låter helt ok… Får mig att tänka på viktiga fraser som “They broke my watch!” (upprörd polis efter att ha kvaddat ett helt köpcentrum. Rejält.) “And don’t come back until you have re-deemed yourselves!” (Nunnan) “Rawhide!” (ingen kommentar) “Fix the cigarette-lighter” (nonchalant kommenter efter att ha hoppat över klaffbron med snutbilen).

• dr-masse

Member
    5 februari, 2001 at 14:00 in reply to: Klitmoller..

Sugen? “agger” gjorde mig mest rädd… 😉 Vilka vågor! Oj!

Dr Fegis

(som fick flash-backs till sin fet-spolning på Guincho förra sommaren av agger… så kan det gå när man är orutinerad i vågor men ger sig ut ändå:-)

• dr-masse

Member
    5 februari, 2001 at 11:24 in reply to: Konfen ostadig?

Så oerhört odrägligt! Han skall ju dygnet runt alla timmar dagar minuter sekunder hela tiden ständigt enbart ägna sig åt att varsamt odla konfens väl och ve! Nä, fy – åka till Sydafrika! Vindsurfar gör han säker oxå!

Någon annan som kan kolla vad det är om konfmaster är ute å rippar?

• dr-masse

Member
    2 februari, 2001 at 15:56 in reply to: Real Audio intervju med Josh Stone … !! (Missa inte detta)

Rekommenderas helt och fullt, mycket hörvärt! Lång var den oxå!

Surfa På!

• dr-masse

Member
    2 februari, 2001 at 15:28 in reply to: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!

Mmmm, övervikt är ju inte kul. För att inte tala om boardbagen…

Tror ni att den har flap eller är det månne en skön swallow-tail med dubbla wingers i skön retro-stajl?

Skall hem och köra lite armhävningar. Det lär behövas.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    2 februari, 2001 at 15:13 in reply to: År 2010 seglar alla surfare med segelbåtar!

Lite knepig att ställa sina Willyskippers på, men den håller planingen fin-fint!

wallem1.jpg

Den enda frågan som kvarstår – vilket segel skall jag välja? Hmmmm…. 😉

(förresten, var tog den där utvecklingen om att köra på så SMÅ grejor som möjligt vägen?)

Det här var väl ett rätt typiskt “mitt i vintern inlägg”, men va f-n…

Surfa På!

Page 411 of 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

You must be logged in to create new discussions.