Forum Replies Created

Page 414 of 427
  • dr-masse

Member
    27 december, 2000 at 15:14 in reply to: Robban`s?

Ja, det är nog billigare i Tyskland. Vem vet, kanske kan det hänga ihop med de 2-3 miljoner vindsurfare som finns där? Om du vill handla dina grejor i Tyskland är det ju bara att köpa via webben. Inga problem. Själv gillar jag dock att ha en surfhandlare i närheten, även om det ibland blir lite dyrare. Det är det värt.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    27 december, 2000 at 11:32 in reply to: Robban`s?

För det kan väl aldrig vara så att man måste köpa vissa volymer för att få behålla en agentur i Sverige som annars hamnar i Danmark eller Tyskland med ÄNNU högre priser som följd… Och att det då kan vara bra att slå sig ihop för att få en högre volym tillsammans och bättre inköpspriser…

Nejdå.

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 11:48 in reply to: Ny intervju på surfblaskan

Har hon någon annan bil jag kan repa?

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 10:34 in reply to: GAASTRA`S JULKLAPP ÄR HÄR!!!!

som inser när jag besöker Gaastra-sajten att just detta har jag gått och längtat efter. På riktigt.

Nu skall jag tillbaka till sajten och kolla lite sköna “dr Masse färger”.

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 10:28 in reply to: 7.5m2 eller8.5 m2?

Skulle lätt lägga pengarna på kvadratmetern. Mer segling blir det, gick från 7.0 till 8.5 och ökade antal seglingsdagar rejält i kombo med ny och lite större bräda. Det räcker om du planar någon sekundmeter tidigare för att du skall få segla ganska mycket mer.

Strax efter mitt inlägg kommer du garanterat att få något i stil med “8.5!?! Det är ju för bövelen rena rama freestajl-prylarna i dessa dagar. Nej, för f-n, skaffa 12.5 eller byt sport!”

Vill du segla ännu mer, skaffa snäppet större grejor. Om du har råd.

Lycka till!

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 10:22 in reply to: Ny intervju på surfblaskan

Dr Masse finns bara på konfen. Att låta honom träda fram i verklighetens kalla ljus skulle få en vacker, men något kantstött, bild att rämna totalt. Vi låter honom vara ifred. Det är faktiskt så att den gode doktorn (hur skadat är det inte att prata om en figur som man själv “är” och har hittat på i tredje person?) fått erbjudanden om att låta sina flinka fingrar skapa konstigheter på andra sajter. Ett ödmjukt, men ändå lagom ilsket, “nej tack” har varit svaret.

“Kungen av konfen”. Hmmm…, har läst det några gånger nu och alltid förutsatt att det innehåller rejält med ironi. Annars vågar man ju nästan inte skriva någe mer här på konfen…

Det finns en person som vet vem Masse är. Jag hoppas att han håller klaffen om det, annars tvingas jag repa hans girlfriends fina lilla sportbil. En lååååång repa på en liten bil = nästan ingen lack kvar.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    21 december, 2000 at 14:52 in reply to: Fituna surfers!

Frasse,

lysande att du tar upp detta igen. Snart är vårbrisen här. Vart tror du att man kan ringa för att ta reda på vad som gäller för området och vägen?

• dr-masse

Member
    18 december, 2000 at 14:53 in reply to: Skidsport

Så lätt att stämma in i diss-kören. Så svårt att lyfta blicken.

Självklart skall denna konf fungera som en vädring för åsikter och erfarenheter av butiker och surfprylskrängande figurer runt om i landet, det är alla intresserade av. Men att skriva “skitbutik” och följa upp med “dissa bromma hårt och taktfast” ger ju noll. Att som i andra inlägg här dessutom påstå att de inte kan surfing är skapligt obegåvat.

“Sorry, men eftersom du inte kan sätta en enhands framåt med fullplaningslandning och inte heller kan rabbla specifikationerna för samtliga segelmodeller de senaste tolv åren så tänker jag inte handla prylar här!”

Lägg av.

Eh, hur bra på att segla måste man vara för att sälja vindsurfinggrejer? Får bara Formel 1-förare sälja bilar?

Visst, det ä r en fördel om folk som säljer grejor vet hur de funkar. Och det tror jag nog att de kan på Skidsport. Någon måtta får det ju vara…

blueride verkar ju bo i Solna. Många vindsurfare skulle uppskatta att ha en vindsurfbutik nästgårds. Men med din sköna attityd som måttstock, och några till här, så får vi snart alla åka till Frasse i Tyskland för att klämma på en fena. Kul. Och näe, jag vill inte handla mina surfprylar på webben. Jag vill känna å klämma, diskutera, peta och dona för att dessutom kunna byta in till underpris när jag inte orkar sälja själv.

Det kan jag på Skidsport.

På tal om inbytespris – det är, tror det eller ej, inget tvång att byta in sina prylar. Om man ändå väljer att byta in sina grejor känns det något märkligt om man förväntar sig annat än ett pris rejält under marknadsvärde. En bräda som kan krängas för 3000:- vid egen försäljning lär Skidsport knappast ge mer än 1500:- för, annars är det inte värt det. Själv är jag nöjd när inbytesmöjlighet finns, är upp till mig att fixa min begagnathandel.

Nu kanske det blev lite väl mycket “hurra för Skidsport” här (enligt känt recept från voodoo för Wallén ;-). Vill bara säga att jag är glad för alla som seriöst försöker sälja surfprylar i detta land. Det är inte lätt.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    18 december, 2000 at 10:42 in reply to: Avundsjuka

Peniche eller Ericeira i Portugal känns hett för er del med både bra våg- å vindsurfing. Cornwall i England dyker oxå upp i bakhuvudet. Tarifa, kanske? Eller varför inte Kanarieholmarna?

f-n va kul! Avundsjuk 😉

• dr-masse

Member
    15 december, 2000 at 14:30 in reply to: Widestyle fråga…

9.0 fungerar smärtfritt på en AHD FD 70, har testat.

• dr-masse

Member
    15 december, 2000 at 08:18 in reply to: Widestyle fråga…

Tycker att Linsurfer har många poäng i sitt inlägg, dock finns det ytterligare några faktorer som styr ditt val av lättvindsbräda:

– Vad har du för mindre bräda?
    – Hur stort största segel har du tänkt dig?
    – Vilka storlekar har du på segel?
    – Vilken sorts segling föredrar du?

Själv inhandlade jag i våras en AHD Freediamond 70. Det finns en lång harang här på konfen om hur jag resonerade, sök under “Den ultimata kombinationen” (http://www.steffo.nu/cgi-bin/wwwthreads/showpost.pl?Board=konfen&Number=1714&page=&view=&mode=threaded&sb=#Post1714). En bräda som jag är väldigt nöjd med. Jag tappar lite i tidig planing men det kompenseras mer än väl av att brädan är kul, lättsvängd och till med tillåter lite hopp då och då. Och även om den planar senare än räjs-prylar så kommer jag igång otäckt mycket tidigare än med mina gamla slalomgrejor (Fanatic 274 + 7.0 segel).

Har även prövat räjsigare grejor, som Fanatic Falcon 75, vilket både planar tidigare och tar bättre höjd. Rätt så mycket bättre höjd. Men det är, i mina ögon, inte lika kul. På AHDn tjuvtränar jag även lite manövrar som jag har nytta av i hårdare vind på min lilla bräda.

Såhär ser mitt kit ut:

AHD FreeDiamond 70
    Fanatic Bee 84 (typ 260 med 84 liter)

NP V8 8.5 (99)
    NP Diablo 7.2
    NP NR 6.2
    Gaastra Hotwave 4.2 å 4.7 (gamla men ack så fina)

Med mina brädor funkar detta fin-fint, även om luckan mellan 6.2 och 4.7 (liiiiite stor) snart skall täppas till. När det är lite vind blir det V8 eller lek med NR 6.2 (förvånansvärt roligt). Mer vind, men som ofta lite byigt, så kör jag mer än gärna Diablo 7.2 och AHDn. Ännu mer vind, lilla brädan.

Om det däremot helt oväntat skulle trilla ner en påse pengar i mitt huvud och min bil plötsligt skulle bli en buss över natten så skulle min dream-kit se ut såhär:

1 st räjs-lättvindssak, gärna en Starboard 155
    1 st freestajl sak, typ Mistral Score 111 eller 99
    1 st vågbräda med fart i
    1 st räjs-segel, typ 9.5 eller nå’t med kol-kit runtom
    1 st semiräjs-segel, typ 7.5
    Några vågsegel typ 6.0 – 4.0

Nu ser inte min plånbok eller bil ut på ett sätt som tillåter detta. Dessutom så vill jag gärna undvika fler än två brädor och fler segel än nödvändigt eftersom det bli ett j-a kånkande av prylar och mekande.

Därför två brädor för min del. En AHD FreeDiamond 70 och en Bee 84. Båda är lite kompromisser, det finns givetvis bättre lättvinds- och hårdvindsbrädor, men i Stockholm och Sverige har detta kit fungerat väldigt bra under året. Ibland funderar jag på om jag skulle köpt en FreeDiamond 77 istället, men så är det väl alltid. Så fort köpet är gjort så ser man nya möjligheter…

Lycka till!

• dr-masse

Member
    14 december, 2000 at 07:19 in reply to: Liknande sidor?

Nej, eftersom det inte finns några andra sporter. 😉

• dr-masse

Member
    11 december, 2000 at 14:53 in reply to: Masse mannen!

sorry, ett antal inlägg från min sida här på sistone gör mig väldigt orolig vad gäller min mentala hälsa:

doktormasse@yahoo.se ska de va…

• dr-masse

Member
    8 december, 2000 at 15:26 in reply to: STARBOARD 175 REGERAR PÅ VM I THAILAND

1. Wojtek RX2/Star175 2. McGain Nitro2/Star175 3. Lever Nitro2/Star175 4. Rogild Nitro2/Star175 5. Williams Nitro2/Star175 6. Bellini RS1?/Star175

Så var läget efter några räjs. När och var skall jag tungkyssa din söta rumpa?

• dr-masse

Member
    8 december, 2000 at 14:04 in reply to: Sean Ordonez kör HOT

Med tanke på hur många inlägg den gode Josh lyckats skapa på en halvdag här så tycker jag att han plötsligt känns som ett tokhett spånsobjekt… 😉

Page 414 of 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

You must be logged in to create new discussions.