Forum Replies Created

Page 415 of 427
  • dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 12:11 in reply to: SWE_%% DOMINERAR I THAILAND DAG4!!

Att döma av hur olika WC-arrangemang flyttas, saknar sponsorer, ställs in och lite missnöjessignaler lite här och där gällande organisationen så känns WC ganska urvattnat. Visst, det är kul att Bringdal, Dunken, McGain och andra lirare fortfarande är igång (och duktiga som f-n) men saknar man inte lite nya ansikten? Håller med om att sällskapet känns slutet.

Jag menar, en snubbe som Scott Fenton känns “ny”. Hur länge har han seglat i cupen? 10 år?

För mig känns det intressantare vem som blir världsmästare i Formula-VM än vem som vinner världscupen. Är inte det lite knasigt? Fler som känner såhär?

Surfa På!

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 11:27 in reply to: Har du köpt något på Wallen rean?

He, he, det var nästan att jag skrev “eller hur, voodoo” i mitt föregående inlägg… 😉

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 10:44 in reply to: Har du köpt något på Wallen rean?

Haha, det där var kul! Vi sluter en pakt, helt enkelt – ingen handlar före 70% ;-). Då blir det fina priser…

Surfa På!

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 10:29 in reply to: North AHD Rea på W.A.S

Jo, kan till del hålla med eftersom det är ju rätt enkelt att göra en HTML-fil i Excel. Pröva länken, funkade bättre för mig:

http://www.north-sails.com/erbjudanden/North_rea_001205.xls

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 10:26 in reply to: SWE_%% DOMINERAR I THAILAND DAG4!!

Awwwrajt!

Inte så mycket verständiger bidde jag, men förstår i alla fall hans totala placering. Men känns inte det hela lite krångligt? Helt i klass med tyskarnas areadiagram. Ser en uppenbar risk till att “ingen förstod varför, men Dieter, Mr Kefir, blev ny världsmästare i Formula Vindsurfing efter placeringarna 1, 7, 63, 2, 1, 1, 98, 3, 1 och 104 i guld- respektive silvergruppen i vilka värdet av de inbördes placeringarna kontinuerligt förändrades beroende på hur det gick. Han vet inte själv vilken som var hans bästa placering, men vann gjorde han”.

Lite som Micke Ljungberg i OS-finalen. Han vann. Ingen förstod riktigt varför.

Sehr schkumt.

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 09:03 in reply to: sand mellan tårna dyr

Du kan ladda hem den från Calle. Formatet är VHS och han tar 250 sköna fioler för att koppla upp dig. Värt varenda krona!

Här får vi, efter år av abstinens, två sjyssta svenska surfrullar på typ ett år. En, för mig, något oväntad reaktion här är “den är för dyr” samt “var kan man ladda hem den”. Ehhh?

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 08:56 in reply to: Masse mannen!

Fattar inte varför, testa doktormasse@yahoo.com

• dr-masse

Member
    7 december, 2000 at 08:41 in reply to: SWE_%% DOMINERAR I THAILAND DAG4!!

Jag är ju känd här på konfen för att vara en sådär lagom trög grabb vilket tillåter mig att skriva sådär lagom korkade frågor ibland:

Markus placeringar hittills:

Race#1 22:a
    Race#2 29:a
    Race#3 18:e
    Race#4 11:a
    Race#5 9:a
    Race#6 4:a

Hans sämsta placering är 29:a, OK? En “snittplacering” blir i min vackra värld blir för herr Emanuelsson typ femtonde plats (summa placeringar delat med antal räjs, dvs 93/6).

Lägg märke till att jag aldrig tävlat och har ganska exakt noll insikt i hur beräkning av placeringar sker. Men det känns lite märkligt att grabben ligger 24 totalt när samtliga hans placeringar utom en är bättre än detta?

Ich verstehe nichts, som tysken sa i Guincho.

Surf På! (mest svenskarna i VM)

• dr-masse

Member
    6 december, 2000 at 15:40 in reply to: AHD hemsida ?

Ja, du har rätt. AHD har ju som många andra gett begreppet “soon online” en ny innebörd. Påminner en hel del om hur ordet “akut” behandlas av våra svenska sjukhus… Min länk går ju till den estländska importören. Det hade jag glömt.

Hoppas att http://www.a-h-d.com får upp sin sajt snart, förstasidan är ju snygg i alla fall 😉

• dr-masse

Member
    6 december, 2000 at 15:36 in reply to: North AHD Rea på W.A.S

Kul rea-idé! Önskar att fler gjorde samma sak!

Hmmm, en Style 255 för tretusen känns ju lockande…

Lycka till!

• dr-masse

Member
    6 december, 2000 at 11:54 in reply to: AHD hemsida ?

http://www.ahdboards.com/

nu MED innehåll.

• dr-masse

Member
    6 december, 2000 at 11:53 in reply to: Vart ska jag surfa i Stockholm??

Eftersom du får otroligt många fina tips här med allt från att stanna i Götet, segla på en hittills oupptäckt med grym spot vid Sergels Torg till att flyga till Halmstad varje gång det friskar i tänkte jag bidra med en liten länk som har en bra surfkarta över Stockholm (å lite info):

http://stockholmvindsurf.com/

Även http://www.skidsport.nu har en bra karta.

Fast om du lyckas hitta en lägenhet så skall du nog se att det ordnar sig med surfet… 😉

Lycka till!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 12:16 in reply to: RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

Asch, jag som hade hoppats på lite sköna mothugg för en lagom infekterad, men ändå intressant, ordväxling… ;-). Allt är skönt, igen.

Oj, vad långt mitt förra inlägg blev… Surfabstinens? Nejdå.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 11:47 in reply to: RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

Ah, vänlighet och samförstånd dess allra vackraste form! Ibland ligger jag vaken om nätterna och drömmer om inlägg som dina. Som sådär lagom kortfattat men ändå arrogant slår ner på någon som med ett litet inlägg enbart vill främja kul grejer på konfen. Som gör att tangentbordssvärdets slipning kan få jobba.

Naturligtvis syftade jag enbart till att befrämja rapporter från VM i Formula. Alla andra rapporter är inte bara ovälkomna utan ratas automatiskt av alla här. För det kan väl aldrig vara så att jag på något sätt lite glatt sådär försökte befrämja fler rapporter här på konfen? Nej, nej, jag lever i den sköna vanföreställngen att VM i Formula körs första torsdagen i varje månad året runt, med extra räjs på annandag pingst. Visst, sörru. Några få exempel på rapporter som skulle vara lite aktuella att ta del av skulle kunna vara

– Svenska cupen
    – Lokala tävlingar
    – Din egen surfdag
    – Tävlingar i största allmänhet
    – Din egen surfresa
    – Världscupen
    – Vågsegling på Maui
    – Byggandet av din bräda
    – Iskruvanden av två nya stroppar
    – Hur ditt nya segel är
    – Hur din nya bräda är
    – Hur ditt gamla segel är
    – Hur din nya fena är
    – Vad du satsar på att lära dig i år
    – Känslan när du satte den första loopen
    – Känslan av en ny manöver
    – Hur den nya masten är
    – Vilken bom du valde och varför
    – På vilket sätt en ny sele hjälpte dig med din segling
    – Bra service i butiken du handlade
    – Dålig service i butiken du handlade
    – Varför du valt att segla med ett visst märke
    – Varför du valt att inte segla med ett visst märke
    – Din alldeles egen dag på JAWS
    – Hur du hittade den perfekta spoten
    – Vad du tyckte om att gå i surfskola
    – Hur du fick med dig alla grejerna på planet
    – Hur du bokade bästa biljetten
    – Varför du aldrig mer kommer att flyga med SAS

Ja, som du förstår skulle en och annan rapport runt detta kunna vara något. Men nejdå, jag avser enbart rapporter från VM i Formula. Allt annat går bort. Så är det.

Jag hoppas att du förstår av mina diskreta antydningar att du kanske, kanske, kanske skall tänka lite mer positivt kring den här konfen och hur just ditt inlägg skapar andan här.

Om det här inlägget är lite surt? Japp! Om jag har glimten i ögat? Självklart!

Jo, jag tycker fortfarande att det är kul med rapporter här på konfen. Min KOMPLIMANG till Jona kvarstår, den gäller dessutom alla andra som orkar plita ner några rader om sina upplevelser här!

Surfa På!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 11:02 in reply to: RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

De här rapporterna är kul läsning! Mer sånt här på konfen!

Page 415 of 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

You must be logged in to create new discussions.