Forum Replies Created

Page 416 of 427
  • dr-masse

Member
    4 december, 2000 at 13:58 in reply to: Maui lite mer avlägset?

Ah! Det DÄR var intressant! Skall genast kollas upp lite närmare.

😀

• dr-masse

Member
    4 december, 2000 at 13:26 in reply to: Maui lite mer avlägset?

Tsss, tsss, tsss, vad tror du att jag tänker?

Om nu ändå en Masse Jr är på gång, varför inte göra något extraläckert av något som redan är jäkligt skoj? Åka MED fru + knodd till Maui! Visst, det vore suvve att åka på rejäl unkis-safari till allas vårt Mecka, men tror inte att det blir några pluspoäng hemma om jag tar ut pappaledigheten till att enbart pappa min surfutrustning på Spräcks…

Pappaledig = lång ledighet = pyssla om junior = ta med fru = möjlighet att åka iväg = Maui!

Blev inte så lite inspirerad när jag såg en viss Jesper Blomberg mest helnöjd hela tiden med fru å barn på Maui i “sand mellan tårna”…

Det här är en planerad och upplagd idé. Att frun dessutom verkar vara med på noterna gör ju inte det hela mindre intressant…

Annars kan jag ge din taktik klara pluspoäng om ohämmat surf står överst på agendan hela tiden (vilket den i och för sig gör mest hela tiden). Själv siktar jag på någon slags kombo av lite allt möjligt, vilket är klurigare, men sååååå läckert när allt klaffar!

Fast mest vill jag ha reda på hur jag hittar billigaste resorna till Maui.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    4 december, 2000 at 11:21 in reply to: Maui lite mer avlägset?

Njäe, kanske inte i maj, men det blir nog då nån gång eftersom en dr Masse Jr är på gång…

9900 låter mer som min melodi. Fler förslag!

Surf På!

• dr-masse

Member
    4 december, 2000 at 07:24 in reply to: ÅLDERSGRÄNS PÅ SURFBAR?

Arnaud tyckte att seglingen över Kinesiska sjön var löjligt kort, la på en redig slör mot Sydamerika istället. Han har setts rippa feta vågor med Elvis, Olof Palme och John Lennon i Patagonien.

• dr-masse

Member
    1 december, 2000 at 15:13 in reply to: ÅLDERSGRÄNS PÅ SURFBAR?

Kanske skulle vi läga till en “surf-fru” del under “index” här på konfen med “bytes/köpes/säljes”? “surfande make” delen skulle väl bli överbelastad med en gång, så det går inte… 😉

Här är en bild på min frus syster:

Jenna200.jpg

Verkar hon OK? Bara å slå till.

• dr-masse

Member
    1 december, 2000 at 13:23 in reply to: sand mellan tårna dyr

Inte för att jag förstår hur detta skulle kunna gynna Icon Medialab, men…

(det är ett tag sen Tuffe Uffe var PostBoss 😉

• dr-masse

Member
    1 december, 2000 at 12:58 in reply to: ÅLDERSGRÄNS PÅ SURFBAR?

Hmmm, ytterst tveksamt om jag borde skriva detta… Men vad gör man inte för den kommande grannsämjan på Maui. Jo, hon har en syster. Hon är ledig dessutom. Och smart. Och snygg. Nästan i klass med min fru (bäst att skriva det ifall hon kollar här…. ;-). Helt utan ljug!

Surfa På!

• dr-masse

Member
    1 december, 2000 at 09:42 in reply to: ÅLDERSGRÄNS PÅ SURFBAR?

Ey, håll tassarna borta från min fru! 😉

Vi bor på Maui. Inte. Ännu.

Surfa På!

• dr-masse

Member
    30 november, 2000 at 16:00 in reply to: ÅLDERSGRÄNS PÅ SURFBAR?

Filmen gav osannolikt mycket abstinens. Att jag inte varit på Maui är ofattbart. Till och med min fru sa “klart vi ska åka dit!” när jag kom hem. Då blev jag lite gladare igen 😉

En eloge till de som hade fixat å mest till Calles filmförmåga! KÖP!

Surfa På!

• dr-masse

Member
    29 november, 2000 at 10:45 in reply to: Långtbortistan

Jag kollade faktiskt inte om stället som jag var vid, med en grymt fin våg, strax norr om Sydney hette Long Reef på kartan. Han jag åkte med sa det, men så kanske det inte var. Så det kanske ligger söder om stan…

Ring/faxa/mäjla shopen istället eftersom de garanterat har bättre koll än mig!

Surfa På!

• dr-masse

Member
    28 november, 2000 at 14:23 in reply to: Långtbortistan

När jag var där (länge sen) var det f-annat svårt att hitta sjyssta hyrprylar. Slutade med att jag gjorde ett “hyrköp” i en inte helt välutrustad men väldigt trevlig butik nära Mona Vale, the Windsurfing Shop. Annars är väl Long Reef, strax norr om Sydney, det bästa stället. En viss herr Polakow kommer därifrån… Ligger en bra surfshop där oxå. Själv pajjade jag ryggen vid andra seglingstillfället i Australien, det blev dyrt.

Annars kan du kolla på:
    http://www.yellowpages.com.au

Sök på “surfboards” och “NSW” så hittar du allt.

No Worries!

• dr-masse

Member
    28 november, 2000 at 12:08 in reply to: Copyright

Nu börjar till och med jag fundera på en fläskig osttatuering över hela ryggen…

Finare och tuffare än så kan det nog inte bli. Skulle i sådana fall vara en bild av Martin Timell i airbrushat, lätt men ändå väldigt tonat, motljus omsorgsfullt tatuerad över hela bröstet. Så fel att det är respekt. Bröstvårtorna som ögon, bra idé eller inte? Svåra frågor, det här…

• dr-masse

Member
    28 november, 2000 at 12:03 in reply to: Copyright

Ah, lite skön omtänksamhet här på konfen! Personligen hade jag tänkt mig en Surpartner R.A.Y. (humoriskt omdöpt till Sexpartner GAY i sann sjuttonårsanda någon gång på åttitalet). Har du en skarp bild på den oxå? Gärna i form av en tokfräsch bottensväng? Den skulle ju även funka i de grymmaste vågor…Glöm inte att fälla upp centerbordet när vågens kraft suger torrt…

Surfpartner På!

• dr-masse

Member
    28 november, 2000 at 11:14 in reply to: Copyright

Du skojar, right? För du har väl inte TATUERAT in ett märke som inkluderar en företagslogga? Det är en vattentatuering, eller hur? Går bort i duschen, ah?

Jag brukar tänka på de hårda killarna som tatuerat in HD loggor över hela kroppen. En gång i tiden var Harley de tuffa grabbarnas hoj. Eftersom den dessutom noga undveks av alla som ville ha en hoj som fungerar och som inte direkt associerades med helvetesänglarna, knark och en ovanligt sluskig Dennis Hopper så var kundkretsen begränsad, minst sagt.

Lustigt nog så kom rödvinspimplande lönnfeta direktörer på mellanchefsnivå runtomivärlden att se HDn som ett sätt att associeras med helvetesänglar och Dennis Hopper (kanske mer Dennis, iofs). Vilket per automatik gjorde de till medelålders rebeller. Så nu när alla dessa kostymprydda mellanchefer kör HD så är det jätterbelliskt att ha en sån. Ju.

Oj, vad jag önskar att jag hade en HD tatuering nu.

Målet för alla dessa rebelliska rödvinspimplare lär nästa gång vara något obskyrt surfmärke som folk har tatuerat in på sin späda lekamen. Tufft idag, imorgon…

Undrar vad Jason Prior gör den dag då Neil Pryde blir lika tufft som, säg, hushållsost. Eller Surfpartner. Aj. Tatuerar han ett kryss över loggan då? (Fast Surfpartner-loggan kanske vore en stenhård tatuering i dagsläget, eh?)

Jag hoppas att din logga är liten eller såpass coooool att det kvittar vad som händer framöver. Helst att företaget försvinner helt. Det ger dig två stora fördelar:

– Inga copyrightproblem
    – Inga rödvinspimplare som plötsligt kommer lallandes i Da Surflogga kläder

Nu kanske jag var lite elak igen. Men ibland slinker fingrarna iväg i små, närmast okontrollerade inlägg…

Surfa På!

(sa jag att jag gillar hushållsost och ligger farligt nära gränsen för rödvinspimplande mellanchef? Tar dessutom gärna på mig en cool Koppartrans-tröja trots att jag knappt vet vad det är…Illa…)

• dr-masse

Member
    28 november, 2000 at 07:12 in reply to: försäkring ????utomlands???

Ugh!

Så länge grejorna förvaras i låst utrymme med godkänt låst gäller min hemförsäkring (med ett litet tillägg, kommer inte ihåg). Enkelt. Men om grejorna stjäls för att jag lämnat de “utan uppsikt” så är de nog kört.

Fast jag är verkligen inte killen att fråga om försäkringar eftersom min fina kalkyl egentligen enbart går ut på att visa hur risigt trist och olönsamt det verkar vara att gnälla med försäkringsbranschen. Känns som om du fått en liten smak av det, ah? Jo, det är nog enbart skriftligt som gäller!

Surfa På!

Page 416 of 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dr-masse

You must be logged in to create new discussions.