dude
Forumsvar skapade
-
Om du är fast i din ambition att köra freestyle finns det bara en bräda i mina tankar och det är JP Freestyle/Wave 77 från ’04 för bästa freestyleegenskaper och från ’03 för lite bättre konstroll. Du kommer inte att bli besviken.
-
Det var ju ganska många åskådare på stranden med det fina
vädret. Ture Wikberg är en frilansjournalist som också tog
några bilder.Som du antydde Erik, var det ibland kort om tid att komma i
stropparna:
Bland oss surfare är det ju lite pinsamt att bli tagen med
fötterna ur stropparna, men icke-surfare tycker nog inte
det är något fel på bilden.Surfare gillar nog hellre den här …och jag tycker det ser
ut som en “off the lip” – är det det, så är det den första
av mig på bild(!). Det var ju trotts allt cross-off, vilket
är WAAAOOOO!! för svenska förhållanden:
Och så avslutar vi med Tures sista bild. Den avrundar
dagens känsla rätt bra för mig:
-
Grymt skönt att se loopen med på film! Om jag bara får lite
mer närvaro i rotationen skulle jag kunna stanna den efter
ett varv och mjukt dala ner i en perfekt noslandning
…undrar hur långt det är ditEfter den här filmen blir jag väldigt peppad att gå ut och
köra hårdare! -
Kul å se! Sköna, mjuka linjer och ett och annat hopp.
Gurra, nu borde du se vad som är grejen med din framåt. Du
får fram seglet så att rotationen initieras, men sen drar
du dig fram och in med kroppen så att rotationen stannas
av. Jag kommer så väl ihåg känslan – man bara vill komma
runt, så man dra i bommen för att försöka slänga runt
kroppen in i rotation. Men på en gång man slänger fram
kroppen dör seglets rotationskraft. Du har ju satt grymmt
bra och snabbt roterande framåtar Gurra! Det är ju bara att
koppla bort skallen tills du kommit runt.När jag ser filmen kommer jag ihåg vad trött i armarna jag
blev, aldrig kall, men väldigt trött i underarmarna. Jag
behöver mer uthållighetsträning!Tack Markus! Grymmt kul att se den här filmen!
-
För värme, som behövs nu på vintern, rekommenderar jag en neoprene-t-shirt under.
Sen rekommenderar jag en huva som sitter ihop med en väst och som sitter utanpå dräkten. Att stoppa in huvan i dräkten, vare sig det är en väst-huva eller som NP:s med stor krage rekommenderar jag inte, för allt vatten som kommer in i huvan transporteras då in i dräkten.
-
Svar till:
Du var snäppet snabbare än mig där dude
[/ QUOTE ]
– kul att höra det från två håll dockDig och Filip fixade jag lite film på från början av dagen. Vi får se hur Det blev senare!
-
Det stämmer, om jag fattar dig rätt att du tycker det ser ut att det var kallare idag än i söndags, för det var det! Idag är första gången jag blev lite kall, stortårna domnade och Gurra o Jag fick ta och värma upp oss i bilden före vi stack ut sista gången.
Trotts alla spolningar vilka utgjorde största tiden för mig på vattnet fick Gurra en sjysst serie på mig
-
Just på en sån där brant våg i slutet av mitt förra inlägg gjorde jag min första bakåt, eller var det åt push-loophållet kanske! Inte lika skön och lugn utan mer en väldigt snabb rotation – landade platt på brädan men släppte bakhanden helt i landningen när seglet ryckte. Grymt skön rotation!
-
Erik, du var mer utsatt än i den där tvättmaskinen ovan!:
Och för att svara på Naish:s frågor så är det här ganska långt ut, där det även alltså finns sådana här vågor:
Här i den sista bilden antar jag att du blir spolad… -
Jag tror vi fick med den spolningen på kort, här börjar det:
Nummer två…
Här kommer det roliga
Här gäller det att hålla andan…
-
Kolla in färgen och kontrasten! -
Kul att höra Calle! Hoppas vi ses ute på vattnet snart.
Niklas
-
Svar till:
Fan vilken grymt spot ni har! Ser ut att vara finfint tryck i vågen. Perfekt för foto och filmning också. Bara att rigga upp kameror precis intill bryten. Här på westcoast är det fetast en bra bit ut vilket gör det svårfilmat…
Lite otäckt med stenar som sticker upp mitt på fejsen. Bara att köra slalom eller, hehe? =)[/ QUOTE ]
Kul att du Lars_K är skraj för Torö Det ger oss ännu lite cred och spär på symbolen och myten Torö!
-
Svar till:
Fantastiskt! Härliga bilder. Niklas, det ser ju riktigt bra ut Tjejen vågade sig inte ut?
Det är inte många gånger man blir avundsjuk på er 08:or Men nu kan jag villigt erkänna att lite avis blir man på de
förhållandena[/ QUOTE ]
Tack för komplimangerna Börje! Det känns skönt att Torö kommer fram med sin potential, att vi var några stycken som
tog tillvara på den och att vi till och med fick bilder!Vi kanske alla här kan säga att Torö just nu är Sveriges bästa vågställe – om nu någon inte håller med är
det bara att visa upp bilderna! Där satt den, YEAH!Mer ärligt talat, om inte Gurra och jag planerat tillsammans kunde dagen för oss gått förlorad. Det är en
rad sammanträffanden som gjort det möjligt för oss att fortsätta säsongen. DaKinevantarna gör så klart hela
skillnaden och utan dem hade säsongen för mig vart slut. Händelsevis skaffade jag en t-shirt och ett par shorts i
2mm-neopren för extra värme på Rhodos i somras och utan dem under dräkten skulle jag inte vara lika varm. Mest av allt
har vi kanske konfen att tacka. Ingen av oss skulle gå ut ensam på Torö i söndas och vi som surfade i söndas har
först hörts av på konfen. Men det är också här det tar stopp för de flesta andra av er. Konfen tar tid och tid
från annat gör det inte enklare att dessutom ta en surfdag. Jag vet inte om det beror på det jag just sagt men det är
inte många tjejer på konfen än mindre ute och surfar. Och bara för att svara på din fråga Börje så är det nog det som
håller min tjej från surfingen.Men säsongen fortsätter! Den har ständigt förlängts och i princip är det en förlängd höstsäsong. Torö har ständigt
bjudit på bättre förhållanden. I november bjöd Torö insida på 4.2-vind, klockrena hoppvågor och små ridbara vågor. I
december var 4.7 den gällande storleken och nu i januari har vi redan haft två side-shore-dagar på Stenstranden! -
Svar till:
Jag bidrar med 3 bilder på Niklas när han rundar en sten mitt i vågridningen. Respekt!!!
Obs: Bilderna är framegrabs ur filmmaterialet, därav den dåliga kvaliten./Fjant
[/ QUOTE ]
Tack för den sjyssta sekvensen! – Jag som inte ens såg stenen
Men jag gillar att svänga på vågen just där, så det är väl en tidsfråga före jag kör på stenen