Forumsvar skapade

Sida 109 av 140
  • dude

Medlem
    24 september, 2004 vid 05:55 som svar på: Off topic men…..Hjälmkamera

Tjena frippe75!

Skulle man kunna få elfa produktnummer till grejerna du använder för att bygga det vattentäta huset laugh.gif

• dude

Medlem
    24 september, 2004 vid 05:46 som svar på: Bommar

Hur mycket väger du och hur mycket kostar de bommar du kollat upp. Det kan vara så att det handlar om ifall du ska satsa på ett etablerat märke eller ett som håller på att etablera sig. T ex så har chinook säkert en juste bom för pengarna men vindsurfing.se:s bom är säkerligen mer prisvärd men har du otur så är det lättare att du råkar ut för en reklammation eftersom vindsurfing.se inte har samma erfarenhet att testa sina produkter för småfel som skulle kunna uppträda genom att bommen går sönder på något sätt. (Varpå du får en ny så klart med mer eller mindre väntetid.) Hur som helst så kolla med vindsurfing.se vilken garantitiden är. Jag vet inte om den är ett eller två år. Vilken bom du än bestämmer dig för så skulle jag vilja höra vilken garantitiden är på den bom du köper. Just nu är jag nöjd med en vindsurfing.se-bom, årets alu 150-210, för tillfället. Den har ledat frambeslag och har dessutom det bästa bakbeslaget jag någonsin haft (visserligen kopierat från ett annat märke, Neil Pryde tror jag). Jag kör med segel upp till 194 i bomlängd just nu också. Däremot väntar jag på att få vindsurfing.se:s 2005 kolbom i längden 150-210 tillbaka efter reklammation av 2004-dito som gått sönder i fästet mellan ena sidans kolrör och det lilla kolrör som frontbeslaget sitter på. 2005:an ska vara “monocoque”. Jag hoppas att det är ledat också, som 2004:an var!

När man ändå jämför bommar så här så finns det en intressant jämförelse mellan kol- och alubommar som jag och de jag surfar med erfarit i storlekar mellan 5.0 och 6.2. Alubommar flexar och ger en livligare känsla för alla åtminstonne till en början. Från att då hoppa över till kol ger en stum och livlös, död känsla som inte alltid uppskattas. Jag tror att det är först när man börjar göra trick som sätter hög press på bommen, som t ex spinloop eller att man kör med mycket tryck i större segel, som man uppskattar en kolbom. Jag upplever i alla fall att jag hade nytta av den vindsurfing.se kolbommen jag använde till mitt 5.4 för att göra spinloop med. Och jag ser fram emot att testa skillnaderna i känsla snart igen!

• dude

Medlem
    23 september, 2004 vid 09:31 som svar på: Imorrn Måndag borde det bli surf i STHLM !

Torö insidan. Seglade 6.2 15:00 till ca 17:00. Riggade ner till 5.4. Vid 18:15-tiden kändes det igen lite örerriggat, så jag testade rigga 4.7at. Det var stundvis bra tryck i men ända tills mörkret vid 19:30-tiden var det nog 5.4 som gällde för att ha bra tryck, speciellt vid bryten mot Kolguskärdär där vinden tenderade att gå ner.

• dude

Medlem
    17 september, 2004 vid 06:53 som svar på: SUrfaffärer i sthlm!

Hej,

här i alfabetisk ordning är de shoppar jag ser som mest aktuella.

— Hot Sails Maui
    Läs under “Filosofi”-fliken på hemsidan. Hot är ingen regelrätt shop i den bemärkelsen att du kan åka förbi och titta på prylarna som i en affär. Under “Filosofi”-fliken på hemsidan får du reda på hur det fungerar där. (http://www.hotsailsmaui.se)

— Skidsport Bromma
    “Vi är en butik som specialicerat oss på ett fåtal sporter. På så sätt är Ni alltid garanterade bra service och kunskap om produkterna. På vinterhalvåret är vi störst på längdskidor, alpint och snowboard. Vi har en komplett verkstad med skidslip för längdskidor, alpinskidor och snowboards. Vi utför de flesta typer av servicearbeten. Vi säljer även långfördsskridskor med tillbehör. På sommaren säljer vi windsurfingbrädor, vattenskidor och wakeboards . Vi har också ett välsorterat konfektionssortiment för både sommar och vinter.” (http://www.skidsport.nu)
    Shop öppen mån-fre 10-18, lör 10-14.

— Surfbutiken
    “Välkommen till en fullmatad butik med massor med surfprylar. Vi håller till i Tyresö söder om Stockholm.
    Varför välja Surfbutiken? Nöjda kunder är vårt primära mål!Vår affärsidé är att förse er kunder med bra produkter, köpråd, information och bästa priser.Vi har själv surfat i många år och testar nya produkter kontinuerligt för att alltid hålla koll på vad som är bäst och kunna rekommendera det som är bäst lämpat för dig som kund. Vi har allt som man kan behöva inom vindsurfing och kitesurfing.” (http://www.surfbutiken.nu)
    Shop öppen tis o tors 17-20.

— Surf Unique
    “Surf Unique är ett vindsurfing företag som vill erbjuda sina kunder några av marknadens bästa produkter till mycket förmånliga priser.” (http://www.vindsurfing.se)
    Shop öppen ons 20-21.

— Ytspänning
    “Ytspänning™ är en nystartad webbshop med målsättning att öka bredden och tillgängligheten av produkter inom “actionsport”-området. Ytspänning™ är som sagt en webbshop, men det också går bra att klämma på produkterna i vårat lager vid Telefonplan, Stockholm. Kontakta oss om du är intresserad av att klämma lite… Beställer gör du genom att skicka mail till [email=”info@ytspanning.se.”]info@ytspanning.se.[/email] Det går också bra att ringa på 073-580 50 93″ (http://www.ytspanning.se)

Jag kanske har glömt någon?

/Niklas

• dude

Medlem
    5 september, 2004 vid 06:11 som svar på: Hur var rean på Skidsport?

Rean var på series 2000- och 3000-dräkter. 800 kr resp 1000 kr blev priset för kort- resp långärmad våtdräkt. riktigt bra pris om det fanns något i din storlek. många tjejvåtdräkter i storlek 36 fanns t ex kvar.

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:31 som svar på: Bräda Stockholm – Varberg för att fixa halkskydd

Ääh, jag åker bara ner om det kommer vind laugh.gif

För övrigt har jag stukat höger lillfinger och handled så kraften är inte där för frammåtar. Tekniken sitter ju inte perfekt (än) så det krävs en hel del ansträngning för att trycka ifrån, falla av, rotera och framför allt för att landa. Vågsegling kräver annars generellt lite handledstyrka. Förhoppningsvis är allt bra om ett par veckor…

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:15 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Svar till:

har du namn på de personer på LF som säger att det täcker även utomlands?

[/ QUOTE ]

Hej Micke

Personen jag pratade med på LF var Elisabeth Ekwall (inte helt säker på stavningen av namnet).

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:01 som svar på: Stroppar liggande?

Svar till:

Kan man kanske misstänka att folk behåller orginalstropparna för att senare sälja med brädan?

Så gör iaf jag…

[/ QUOTE ]

Om man vill ha stroppar liggande så kan man göra så. Alternativt kan jag ta hand om dem smirk.gif

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 08:00 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Jag har just pratat med både en försäkringsgivare och en skadehandläggare på LF som båda säger att försäkringen gäller för vindsurfingutrustning även utomlands. Det finns inget undantag som säger att den inte skulle gälla för detta. Däremot kan det vara annorlunda i andra delar av landet säger skadehandläggaren.

Niklas

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 07:37 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Med Länsförsäkringar har det lnge vart så att vindsurfingprylar klassas som småbåt och ska småbåtsförsäkras. Den försäkringen gäller för upp till tjugo tusen kronor. Dock kan du teckan flera sådana. Jag och min flickvän har tecknat var sin. Denna försäkring gäller även utomlands.

Niklas

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:27 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Det låter ju inte så dåligt det där… SURFsailing grin.gif

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:12 som svar på: Surfhandskar för frökenfingrar?

Själv gör jag ytterligare försök med att testa DaKine Cold Water Mitten, som du kan hitta på DaKine:s hemsida. Jag kan återkomma med en rapport, men det lär dröja tills tiograderssurfet kommer. Och då vill man ju redan ha ett par bra handskar…

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:08 som svar på: Vad för vågbräda???

Hej!

Den perfekta brädan för dig är Starboard ACID 88, som Johan Karlamn har att sälja här på konfen i Stockholm. Jag körde själv på den och väger 72 kg. Den har volymen för att du ska kunna guppa in om vinden lägger sig som den kan göra här i stockholm. Dessutom har den volymen för att du ska kunna dra rigg också om vinden lägger sig. Rekommenderade segel är 4.2 till 6.0. Jag körde 6.2 bekvämt på den, vilket också Johan har gjort. Det är en 02:a vilket är relativt nytt. Men man slipper småproblem som jag nu fått när jag köpt en Goya ProModel från 2000. Halkskyddet måste fixas om efter de fyra år som den använts och det går på en femhundring eller något sånt. Dessutom är ACID88an jävligt snygg, har fått bra i test, är lättkörd för att vara en vågis, men tyvärr finns den ju i stockholm medan du är i kalmar.

Lycka till i alla fall.

Nikals

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 17:24 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Kul att se!

Som vanligt ser det ut att ha varit vågridning med rätt bra vinkel.
    Däremot inga hopp.
    Var det för att det inte fanns någon platt yta att plana upp och få fart på före ni hade passerat alla branta vågorna som var hoppbara?
    Vågorna brukar ju ligga nära stranden.

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 17:23 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Sida 109 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.