Forumsvar skapade

Sida 113 av 140
  • dude

Medlem
    29 september, 2003 vid 11:50 som svar på: JP=>Fanatic

Det är ganska stor skillnad i känsla mellan JP Freestyle 93 -03 och 103:an. 103:an har mer volym i häcken än 93:an, liksom den nya 2004:an Freestyle 101 som också har mer volym i häcken. 93:an verkar ha kommit ur mode då den storleken utgått ur sortimentet. Varför vet jag inte för jag är nöjd med min 93:a.

Niklas

• dude

Medlem
    25 september, 2003 vid 18:06 som svar på: Hur många brädor, segel mm. har ni?

Två brädor:
    JP Freestyle 93 -03 och Starboard Acid 88 -02

Tre segel:
    NP NR 6.2 5.4 och 4.7

mjuk men helt okay Maui Magic-bom som känns som om den går sönder när som helst

en gulftech skinny på 430 cm

nog det mest lagom kittet för Stockholm

men jag skulle ju vilja lägga till lite grejer från min flickväns kit som ett 4.4 Core & 5.0 Search -02

• dude

Medlem
    23 september, 2003 vid 07:14 som svar på: Surt sa räven!

Ge honom alternativet att du skaffar en ny till honom – vafan vill du att han slutar surfa bara för att du har sönder hans mast? shocked.gif Okay, masten kanske var värd några hundralappar, men jobbet att fixa en ny är minst motsvarande ett par hundralappar.

Så var en juste surfarpolare nu tongue.gif

• dude

Medlem
    20 september, 2003 vid 16:57 som svar på: Master

logga in och använd avsändare så vet man vem man pratar med…

Niklas

• dude

Medlem
    20 september, 2003 vid 16:39 som svar på: vulcan eller willyskipper?

Tack för tipset om vulcanon Andreas O!

Även jag tycker Vulcan är ett lättare trick att komma igång med än willy skippern. Du har kontakt med brädan hela tiden och riskerar inte att ha sönder brädan lika mycket som vid en willy skipper. Men har du bra “känsla i fötterna” och alltså bra fotarbete så är nog inte willy skippern svårare. Frågan är bara vad som kan hända de första gångerna du missar willy skippern.

Ta en titt på Colin Sifferlen:s sekvens av willyskippern på starboards hemsida och beskrivning av FreeSex-brädorna så får du ett hum om hur willy skippern går till: m2freesex.jpg
    (http://www.star-board.com/products/freesex.asp)
    Jag tycker det ser ut som att det gäller att få den bakre foten att landa på brädans nos i landningen.

Om man jämför med Colin:s sekvens så ser det dock ut som man skulle kunna ha mer framåtvikt i upphoppet så att man landar med mer vikten mer över brädan i landningen, fast då blir det nog tyngre för knäna i landningen och det gäller verkligen att fötterna hamnar rätt – annars kan det lätt blir som någon sa här att smalbenet fixar en juste spricka i brädan.

/Niklas

• dude

Medlem
    19 september, 2003 vid 18:33 som svar på: Dalarö gick av stenhårt!

Jag kom dit samma dag, torsdag, klockan sex och då hade det mojnat och jag hade inte lust att köra “ännu en 6.2-dag” så det var bara att åka hem igen. Man ska inte ha ett jobb helt enkelt…

• dude

Medlem
    18 september, 2003 vid 13:24 som svar på: Surfnet.se rapporterar – Dalarö

Lillebrorsan riggade 4.5 klockan halv två på Dalaröbryggan idag. Han har i och för sig en lättpålanande freestyle men det är inte dåligt inte. Jag ser fram emot att komma dit efter jobbet. Hoppas det finns någon vind kvar!!!

• dude

Medlem
    15 september, 2003 vid 13:38 som svar på: HÖSTEN ÄR HÄR !

Hur klickar du dig fra till Söderarmsutsikten på dmi:s hemsida Boman?

• dude

Medlem
    15 september, 2003 vid 13:16 som svar på: Funkade Fituna igår (söndag)?

Det var bra 6.2segling på förmiddan. Sen avtog det, vred över till västligt och erstavikssyndrom, dvs någon bra by och sedan ingenting igen och igen. Uttröttande men det blev ju bra vinkel att göra ett och annat hopp när det vred över… jag vi stockholmare är inte så bortskämda inte!

• dude

Medlem
    14 september, 2003 vid 19:31 som svar på: Surfspot, Stockholm vid västlig vind?

Var ligger Tofta på Adelsön? I Stockholm???

• dude

Medlem
    12 september, 2003 vid 14:04 som svar på: Nåt att tänka på?

Jag står än dock fortfarande fast vid min uppfattning att det är troligast att han slog i botten.

Att han slagit i brädan finns det ju inget bevis för. Däremot var det sagt att det var på grunt vatten. Möjligtvis har brädan slagit i botten och sedan har huvudet slagit i brädan i sin tur.

Niklas

• dude

Medlem
    12 september, 2003 vid 11:19 som svar på: Nåt att tänka på?

Av informationen given finns inget belägg för att snubben inte slog huvudet i botten och det är precis vad jag tror hände. Att tricka på riktigt grunt vatten kan vara riktigt farligt. För vem av er vet inte att dyk i grunt vatten lett till både förlamning och död.

Jag gör loopförsök lite då och då och om fötterna åker ur stropparna kan du spätta vattenytan ungefär som i ett dyk.

Så jag kan bara råda er, håll inte på med trick som framåten på grunt vatten.

Att ha hjälm på sig hjälper, enligt min mening, inte i detta fall.

Niklas

• dude

Medlem
    11 september, 2003 vid 16:26 som svar på: Torö – Stängsel

Och de har byggt stängsel! Där man förut går igenom grinden i staketet för att komma till udden har de nu satt upp ett stängsel så att det blir väldigt, väldigt svårt att få med sig surfprylar till udden! Jag var där några veckor sen och vet inte om nåt hänt sen dess.

Niklas

• dude

Medlem
    2 september, 2003 vid 19:36 som svar på: Funkar Boxer?

Tack för infon adde!

Föresten, jag har för mig att du är rätt stor och därför undrar jag om inte du borde känna att en fyr-meters-mast är lite mjukt till ditt 6.2:a, även om det är ett Boxer? shocked.gif

/Niklas

• dude

Medlem
    2 september, 2003 vid 11:56 som svar på: Funkar Boxer?

Vad kör du på för master på dina segel adde? /N

Sida 113 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.