Forumsvar skapade

Sida 114 av 140
  • dude

Medlem
    2 september, 2003 vid 11:54 som svar på: Funkar Boxer?

Är det någon ide att satsa på ett Boxer 6.2 för att kunna köra på en fyr-noll-mast till alla segel? Är det beroende på hur mycket man väger? Eller är det futilt?

• dude

Medlem
    30 augusti, 2003 vid 19:21 som svar på: Segelgarderob??

Hej Johan

Vill du att din tjej ska plana så rekommenderar jag mindre intervall mellan segelstorlekarna. Men om hon har en bredare bräda än vad du har så kan det funka. Kolla in inlägg från mig om segelstorlekar om du vill ha mer info.

Niklas

• dude

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 17:05 som svar på: Tja boys, hur många segel har ni?

6 segel för två personer, Lollo på 60 o jag på 70 kg. Det har visat sig inte vara nog stor skillnad på oss i vikt för att köra med olika segelstorlek, ens med spannet vi har nu, t ex körde igår Lollo med 5.9an och jag med 5.4an och det funkade fint. Bredden på brädan har även med det att göra så att en bredare bräda gärna körs med mindre segel. Även erfarenhet skulle ju kunna spela in:)…

4.4 Core 02
    4.7 NR 98
    5.0 Search 02
    5.4 NR 98
    5.9 Jet 02
    6.2 NR 98

För övrigt är 5.9 Jet ett för platt segel för att ha som störstasegel för Lollo eftersom det har för lite “lättvinds-punch”. Något mer lättplanande segel skulle kanske göra susen. 6.2an som jag använder mest är jag sugen på att byta ut.

• dude

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 07:15 som svar på: startproblem…

Skjut fram mastfoten så blir det lättare att falla av. /Niklas

• dude

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 15:55 som svar på: [Logg/Träslöv/030814]: SV-V-NV, 3.7-4.2, 23C, 9-19

Men den loggen du gjort är inte alls intressant för mig. frown.gif

Det skulle vara intressant om man kunde logga fler olika typer av information och dessutom skriva fritext förutom att välja från en lista.

• dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 20:04 som svar på: spinloop => krachad nos??

Om du testar att få kastfall och skotar in så “känner” du att rotationsplanet ligger mer platt än vertikalt. Alltså kommer du aldrig vara på väg mot nosen.

Niklas

• dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 18:09 som svar på: spinloop => krachad nos??

Jag har testat det på chop här i Stockholm, alltså nästan plattvatten. Det är ingen fara att man gör illa sig. Det är ingen ide att jag försöker förklara här men snacka med polarna och håll känslan för hur rotationen känns. Ibland har jag åkt ur stropparan när jag glömt bort att vänta tills hela brädan släppt vattenytan och ibland landar jag på ryggen. Jag kommer längre och längre så snart kanske den sitter. grin.gif

Niklas

• dude

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 13:52 som svar på: Starboard 2004!!

Håller med att freestylebrädorna här har blivigt en hel del bredare och tunnare än förra året, igen! Det börjar bli extremt. Undrar om andra tillverkare hänger med på den här trenden. Jag kommer definitivt att vara intresserad av någonting i väg av den största eller näst största freestylen.

Bredd på 72 verkar bra med bara 108 liter. De stora volymerna har vart avskräckande förut! Och jag väger då 72 för er som undrar.

/Niklas

• dude

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 16:31 som svar på: Väddö-2003-08-08 ett intermesso!

Tack för bilderna gurra! Den med vågen från den åttonde i fredags ser ut att visa bra hoppvågor(?) och det får vi ju inte mycket av här på östkusten. Det är synd bara att det är långt att åka från Söder. Jag har för mig att det är antingen 13 eller 11 mil bara enkel resa! Och det vill man inte åka iväg på en chansning, eller jag menar, det blir svårt att bestämma sig att åka iväg!

Det ser fint ut onsdag/torsdag/fredag! På återseende,
    Niklas

• dude

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:09 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Jag har kört med en X3 mast. Själv tycker jag att en lätt mast är ett av det viktigaste med utrustningen. Den blir lätt att bära och det blir lättare att ha kul när man seglar. Jag tycker inte att X3:an är en lätt mast. Men jag tycker inte heller att X5-masterna är lätta heller. De körde jag med på Vassilikis (Grekland) surfcenter senast en vecka och riggarna med X5-master och -bommar är jobbigt tyngre än den WavePro-masten jag kör hemma. Men om man nu lägger ner mycket pengar (eller tid att leta) på en mast så kan man snegla på skinnymaster vilka kanske är ännu lättare att handskas med.

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:20 som svar på: Vart seglar man på NV ute vid kusten kring Sthlm?

Hej SirJohnIRie

Jag skulle vilja ringa och fråga dig lite om stället du kollat upp, om du inte själv har lust att ringa mig och berätta. Jag har telefonnummer 070-730 28 01 men jag ringer gärna upp.

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 09:49 som svar på: Båtwebben vindprognoskartor

Var fann du det? Det verkar inte finnas kvar???

/Niklas

• dude

Medlem
    31 juli, 2003 vid 13:35 som svar på: Surf på Fituna idag, onsdag?

…tackar för svar smirk.gif

• dude

Medlem
    31 juli, 2003 vid 13:32 som svar på: Fituna på fredag?

Det är väl tveksamt. Ingen stark grundvind (4m/s sydligt) och kanske nån skur också (DN:”Växlande molnighet och troligen regnskurar.”)

/Niklas

• dude

Medlem
    28 juli, 2003 vid 07:12 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Det var en riktigt fin dag faktiskt! laugh.gif

Niklas

Sida 114 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.