Forumsvar skapade

Sida 116 av 140
  • dude

Medlem
    20 juni, 2003 vid 06:48 som svar på: Sjöräddad surfare på Torö

Jag var själv ute på Torö igår. Vi stack vid halv-åtta-tiden men en eller två seglare som stuckit ut själva var fortfarande ute efter vi åkt. Vinden hade avtagit och vad jag vet planade ingen. Bara guppa in o rigga ner för de som var kvar skulle jag säga. Men kör man långt ut från stranden man kom från, säg ut mot Trosa, kan det ju vara svårt om vinden lägger sig. Och går nåt sönder kan det vara svårt också. Det var en himla massa vågsurfare på Torö igår kväll också och nån av dem kan ju ha vart uppplockade mot sin vilja också, hehe. Jag vet inte vad som är fallet men är man två så är nog allt oftast lugnt.

Niklas

• dude

Medlem
    12 juni, 2003 vid 15:21 som svar på: SMHI utlovar kuling

Jag skulle säga att är det någonting så är det ute på havet där bl a SMHI:s prognos gäller. /N

• dude

Medlem
    10 juni, 2003 vid 11:55 som svar på: Torörapport önskas…..

…det var som dr Masse berättat då men själv berättar jag gärna till någon som ger sig till känna lite mer. /N

• dude

Medlem
    5 juni, 2003 vid 20:32 som svar på: Kommer vinden till Sthlm i tid idag?

Någon som körde på fituna idag?

/L

• dude

Medlem
    5 juni, 2003 vid 20:29 som svar på: Landsort vs Torö

Är fortfarande sura…. frown.gif

/L+N

• dude

Medlem
    4 juni, 2003 vid 18:07 som svar på: Tarifalovers!

Du måste ha en dräkt med långa ben för det är kallt i vattnet. Ungefär 18 grader. Jag var där i Juni för ett par år sedan. Det är bra om du är mobil och kan välja bästa stället. Dunas är ofta det bästa stället i den meningen att det är minst byigt, för ibland kan det vara (fördjävligt) byigt. Dunas funkar bäst för Levanten (medelhavsvinden.) Stranden vid Dos Mares är populär vid Ponientevind (atlantvind) som ger skapliga vågor.

/Niklas

• dude

Medlem
    31 maj, 2003 vid 10:03 som svar på: Bilderna från SM på Öland…

Var hittar ni bilder från SM på Öland?

/N

• dude

Medlem
    16 maj, 2003 vid 12:39 som svar på: Dacronsegel2004 -Det ultimata hånet?

Jag tycker dacronkänslan ger en riktigt härlig känsla, ja lite av den som fanns i vindsurfingen på dess storhetstid åttitalet. Det har ju faktiskt vart lite för mycket av ren utrustningshype för länge. >Så som jag ser det så byttes åttiotalets sköna känsla men låga prestanda mot ren utrustningshype i funboardens strävan efter planing och manöverbarhet. Nu är vindsurfingutrustningens funktion så pass befäst att marknadsaktörerna kan ge oss mer hållbarhet, variation och … känsla. Känslan hållar på att få fäste i sporten och vindsurfing kanske till och med håller på att bli populistiskt igen.

/Niklas

• dude

Medlem
    16 maj, 2003 vid 11:30 som svar på: Öh, är det NÅGON som vindsurfar vid AVESTA

visst finns det det, något i stil med bäsingen heter det, ett plattvattenställe som funkar för de flesta vinsriktningar har jag hört. har du tur så får du veta lite mer av någon local…

/N

• dude

Medlem
    16 maj, 2003 vid 11:29 som svar på: Öh, är det NÅGON som vindsurfar vid AVESTA

visst finns det det, något i stil med bäsingen heter det. har du tur så får du veta lite mer av någon local…

/N

• dude

Medlem
    16 maj, 2003 vid 11:27 som svar på: Fituna 15/5, 14.00-17.00, 8-9m/s, bara så ni vet..

Jag tänkte nog det, att det låg vid Göteborgstrakten, om jag nu inte är lost igen.

• dude

Medlem
    16 maj, 2003 vid 10:07 som svar på: Fituna 15/5, 14.00-17.00, 8-9m/s, bara så ni vet..

Jag har nog aldrig kört där… Var ligger det? /N

• dude

Medlem
    13 maj, 2003 vid 15:44 som svar på: Ny funktion till konfen? (fotoalbum)

Jag håller med!

T ex kanske man kan hitta bilder från en viss spot?

/N

• dude

Medlem
    13 maj, 2003 vid 15:42 som svar på: Dacronsegel2004 -Det ultimata hånet?

Gud, vad glad jag blir! laugh.gif

• dude

Medlem
    9 maj, 2003 vid 11:43 som svar på: Surfbart imorgon i Stockholm?

Fick höra att Torö gått bort tidigare idag och likväl Fituna där vinden vart för mycket västlig och att Rasta, längst ut på Ekerö då, vart riktigt bra. Själv är jag i startgropen nu i stan så det blir Erstaviken som är snabbt att komma till.

/N

Sida 116 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.