Forumsvar skapade

Sida 119 av 140
  • dude

Medlem
    18 maj, 2002 vid 21:46 som svar på: torö åter igen!

Jättebra att du tänker undersöka närmare!

(Det är många som har ventilerat sina åsikter och till synes förutfattade meningar om det som du nämner. Vad jag vet verkar ingen ha kommit fram till vad som verkligen gäller.)

Ser fram emot att höra vad du kommer fram till!

Mvh,

Niklas

• dude

Medlem
    12 maj, 2002 vid 21:25 som svar på: ?

Håller helt och hållet med! Få höra en motivering i alla fall?

/N

• dude

Medlem
    12 maj, 2002 vid 21:23 som svar på: the weathergods do it again

Men frågan återstår: Var det vind på Torö stenstrand eller inte____________________?

….för inte fan har jag tid att ta färjan ut till Landsort för att vindsurfa färifrån!

//N

• dude

Medlem
    12 maj, 2002 vid 21:19 som svar på: Vart åka? (sthlm)

Ja då har sässongen äntligen börjat för en annan igen då. Det känns skönt att vara tillbaka igen smile.gif

Jag var ute på Baggen och körde idag (söndag 12 maj). Det var ingenting lovat från någon prognos men brisen kickade in och var starkast mellan två och fyra-o-tretti. Det var stadigt 6.0-väder och jag körde med 6.2 och en flow 276 på 103 liter ( själv väger jag 70 kilo så så pjåkigt var det inte men ni tungviktare skulle nog ligga på den ena eller andra storleken större segel).

Testade 5.4 på en starboard formula 155 med en 54-fena på och det funkade bättre än jag trodde, det planade minst lika bra som 6.2 gjorde på flow-276an. Och den tar riktigt bra höjd också.

Brisen avtog vi halv-fem-tiden och jag har under de gånger jag seglat just baggensudden märkt att brisen där avtar just vid den tiden, så om ni funderar på att sticka ut så vet ni.

Grejen med prognoser om bris och så så tror jag att en sån här “6.0-bris” inte är någonting som de bryr sig att uttala. Så det är bara att lita på din egen erfarenhet när brisen kommer.

Vi var och tog en titt på Erstaviken från saltissidan också, men det verkade vara för mycket ost i vinden där fast ett gäng på ett tiotal formulaseglare var ute och körde race ( såg riktigt kul ut, men än en gång, det såg ut att ta för lång tid att gå runt en sån lång I-bana för att vara kul för mig som hellre skulle kört slalombana eller en hälften så stor I-bana för som det var verkade det bara roligt för täten och de som ligger efter verkade ha det måttligt intressant – bara som info för er race-annordnare!).

Nån som körde nåt annat ställe idag Björkvik, Dalarö, Kappellskär, Brevik?

Hälsningar,

Niklas

• dude

Medlem
    2 maj, 2002 vid 19:34 som svar på: Freestyle 02-Vad välja?

Tjenare Peter!

Jag undrar vad det är för mått på den, som bredd t ex, och även längd för nyfikenhetens skull. Det viktigaste jag är intresserad av är egentligen vilken segelstorlek du skulle säga var ultimat för just den brädan!

Hälsningar,

Niklas

• dude

Medlem
    27 april, 2002 vid 17:15 som svar på: Bräda som tjejen lär sig på och som jag planar tidigt på.

Låt mig se, av vilka nämda är det som är en pråm? Go finns i tre olika storlekar, och skulle nog vara den bästa nybörjarbrädan du kan tänka dig. Padding på ovansidan gör dessutom att våtdräkt för att undvika skrapsår inte är någon nödvändighet.

Mvh,

Niklas

• dude

Medlem
    15 april, 2002 vid 20:53 som svar på: ART-mastfötter från runt 1991!!

Suveränt!

Jag har fått svar och köpte en fot idag. Nu är jag o flickvännen kittade med en mastfot var. Bra! Men det kan fortfarande vara intressant med en joint till, alltså en mastfot till.

Tack konfen för att göra en sån här grej möjlig! Riktigt bra!

//Niklas

• dude

Medlem
    5 december, 2001 vid 17:14 som svar på: Jag e fast!

Tjenare LARRY!

Jag är en utav dom som har en uppsättning till vågbrädan. Den största fördelen tycker jag är att dom håller sig upprätta. Det är bara att sätta in foten i stroppen, utan att böka för att rätta till stroppen. I och med att stropparna är fabriksformade så som dom sitter bäst tenderar dom att komma tillbaka dit också efter att du sparkat på dom, ställt dig på dom eller i fall att en fotstroppsskruv blivit lite lös.

Det andra positiva är för dom som använder dojor och vill få in foten lite längre. Dom går att göra så pass stora så att mer än tårna kommer in i stroppen.

Den sista fördelen är att framstropparna är formade för att få en större anläggningsyta mot ovansidan av foten. Det gör att i alla fall jag inte måste trycka eller dra med tårna så mycket för att stanna i stropparna i hopp. Jag kan dra en parallell till rätt nya men dåliga standardstroppar som satt på hyrbrädor vid El Medano på Tenerife några veckor sedan. Stropparna punktbelastade ovansidan av foten. Det var mindre bekvämt och gjorde ont efter några timmar. Det var svårt att hålla sig kvar i stropparna i hopp. Stropparna kändes mer som ett vadderat snöre över foten. Eftersom jag vill framåtloopa är det rätt viktigt att fötterna håller sig kvar i stropparna, vilket just contour-stropparna gör.

VH,

Niklas

• dude

Medlem
    29 november, 2001 vid 17:42 som svar på: surf på lördag i Stockholm

tack för tipset! Det kanske blir Torö, Udden för mig. År det nån som är på?

• dude

Medlem
    22 november, 2001 vid 23:15 som svar på: Köpa stor vågis 2002? Kolla detta

Jag tycker det verkar som en grym bräda! Färgen i D-RAM är grym dessutom! Inte mycket som tar denna bräda! Den är grym för mig som störstavågis också då jag väger 72 kg. Slänger lätt på 6.2at och kör lätt 4.7 på den. Sen funkar även 4.2an med liten fena men även fast jag inte är helt säker på det är det så sällan jag använder 4.2 så jag får se det som ett experiment när det kommer eller som Calle sa förut kan vänta tills det blir jämn 4.7vind igen före jag är i mitt ess igen. Ja, den här brädan blir nog grym for svenska förhållanden, för mina förhållanden runt Östersjön i alla fall! Det är nog grym att ha en bräda att köra in sig på och köra så mycket som möjligt. Den här är dessutom grym i både egenskaper och look!

Nicke

• dude

Medlem
    22 november, 2001 vid 16:24 som svar på: kost + kyla + kropp + surf!??

fara att kyla ner huvudet så att det isar, t ex när man kör utan huva och blir spolad

• dude

Medlem
    22 november, 2001 vid 16:20 som svar på: kost + kyla + kropp + surf!??

Finns det någon fara i att kyla ner händerna så att det gör ont och sticker i händerna när de värms upp igen?

• dude

Medlem
    18 november, 2001 vid 00:09 som svar på: Windsurfing

Hej Bosse – så du ska till Corpus! Om du inte har vart där så rekommenderar jag sandbanken på höger sida om vägen som leder ut på bro till Padre Island, eller Bird Island Basin på Padre Island söder om brofästet. Båda är heljysta plattvattenställen DEFINITIVT för speed :]. “The Bay” är mer chop om man gillar det men där jag gick i var stenstrand. I o för sig är det riggning på fint gräs så man slipper sand. Hursom helst är Corpus helt grymt och jag hoppas komma tillbaka! Men du verkar vara hemma i Corpus? Lycka till med lågtrycken i januari i alla fall! De brukar blåsa som ATTAN. Mvh, Niklas

• dude

Medlem
    11 november, 2001 vid 20:25 som svar på: Dagrapport, tack!

Lite förgrymmad över att jag inte kunde komma ut idag! Men grabbarna grus skulle vara ute idag. Kanske får vi höra rapport från Johan eller de andra grabbarna från hur det var på Torö? Det lär ha vart åtta grader, strålande sol och grym vind – ja här ven det i knutarna hela dan >:| .

dude

• dude

Medlem
    11 november, 2001 vid 20:20 som svar på: Björnösurfing bilder

Tufft! Var ligger Björnö?

dude

Sida 119 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.