Forumsvar skapade

Sida 120 av 140
  • dude

Medlem
    7 november, 2001 vid 15:33 som svar på: Svenskt Vindsurfingmagazine 🙂

Hej Daniel! Jag är gärna med. Visst tycker jag att det behövs en tidning! Det finns mycket innehåll också. Jag är oftast ute på Torö och har tagit bilder när jag känt för det. Självklart skulle jag köpa den svenska tidningen om den fanns också!

Mvh,

Niklas Du Rietz

• dude

Medlem
    3 november, 2001 vid 15:56 som svar på: Jävla handskar! Något förslag?

Det skulle vara kul att höra hur många som anser sig ha löst problemet! Hur många anser att de inte har några problem med att det är för kallt för händerna när det är kallt?

Jag har då inte löst problemet än.

dude

• dude

Medlem
    3 november, 2001 vid 15:53 som svar på: var segla i sthlm på lrdag?

Lite nyfiken, blev det VNV eller SV?

dude

• dude

Medlem
    2 november, 2001 vid 21:02 som svar på: var segla i sthlm på lrdag?

det blir västnordväst ser det ut som grabbar så tänk en gång till före ni drar ut!

dude

• dude

Medlem
    2 november, 2001 vid 13:27 som svar på: Jävla handskar! Något förslag?

Synd att inte handskarna gick att köpa från Sverige. Då hade jag nog köpt dem! De verkar bättre än allt jag sett hittills i alla fall. Det skulle säkert vara intressant för många av oss att få tag på de här handskarna. Är det någon som kan få tag på dem?

/niklas

• dude

Medlem
    20 oktober, 2001 vid 11:27 som svar på: Vind i Sthlm på höstlovet!!

Men det börjar närma sig kalla tiden med sju grader i luften! Det är till att fixa bra mundering för händer och fötter och se till att hålen är lagade.

-dude

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 19:15 som svar på: Naish??

men det måste vara redarktörer med erfarenhet och kunskap, nån sorts auktoritet. jaja, det visar sig säkert i den information som de tar med.

men för att klargöra, det kan enklast vara samma person som samlar stoff från konfen som korrekturläser den och publicerar den på sin avdelning. Men stoff måste ju även ibland utökas, förtysligas och ibland kanske kortas ner. Det får bli helt upp till denne person alltså. Och så kan man ju ha en huvudredaktör också, kanske, eller så struntar man i det.

än så länge ser inte jag varför någon skulle ägna tid åt det här. men det skulle vara kul att få det att rulla igång.

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 19:04 som svar på: “Voodoo”, slår ALLA rekord!

det kan var kul med missformuleringar och missförstånd ibland, men nu lägger i alla fall jag ner.

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 14:49 som svar på: Moms på köp av contour från england?

Pundet ligger på ca 15,50 kr och så tillkommer frakt. Det blir ca 800 spänn för stropparna utan moms.

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 14:47 som svar på: Naish??

men det måste organiseras på ett fint sätt så att det är överskådligt och så måste rätt stoff väljas ut.

Jag fick just nu en idé! Det är bara för en person med auktoritet att samla ihop den information som är intressant på konfen och sätta ihop det till en blaska. Det är ju just det som dikuteras som är det intressanta. Men även den personen kommer att få en hel del bryderier, såsom till vilken grupp ska jag profilera innehållet – riktiga nybörjare eller mer erfarna? Men om det bara är en person bakom det hela så står denne person för det den presenterar.

Nu är ju det att denne person på något sätt måste motiveras till sitt arbete med lön eller vad vet jag vad det finns? Här har jag inget tips för vad jag skulle tänka mig fungera i praktiken. Någon annan kanske?

-n

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 11:26 som svar på: Naish??

“Kort, bred men framförallt tjock! Den hade dock inte formen som många andra Freestylebrädor – den platta formen som gör att det känns som man seglar på en bred planka. Naischen hade ett välvt däck som en vågbräda. Det kanske var ett av orsakerna varför de i tyska-SURF inte tyckte att den var allround. Den har inte formen som de vanliga freestylebrädorna som mer har formen för “springa-runt-och-snurra-på-segel” trick som kanske är enklare att köra runt med men definitivt tristare.”

Varför kan inte publicerade tidningar få till en sån här bra “kvalitativ” information som Staffa skrev här. Är de för osäkra för att skriva den? Är de för rädda för att vara så konkreta?

Jag fattar ju att det finns en hel del politik där ute, men jag tycker publikationer är för rädda helt enkelt, riktiga mesar.

En annan version kan ju helt enkelt vara att de inte vet hur man strukturerar upp bra rapporter.

Jag tackar i alla fall så mycket för den information jag just fick här!

-dude

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 11:17 som svar på: Triggning som kommunikation…

jo, att presentera information på ett bra sätt är ju en sak. Problemet i det här fallet handlar om att få tag på rätt eller bra information till att börja med. För oss vindsurfare handlar det alltså om väder och vind på just det ställe som vi tänker oss vindsurfa på. Visst finns det kommuner och andra intressenter som satsar på att fixa information, men det verkar saknas kompetens i att veta hur man faktiskt måste placera mätarna för att de ska ge bra och rätt information. I Apelvikens fall handlar det om resurser, att flytta vindmätarn så att den kan säga när det blåser nordväst (om jag har rätt). När man väl har informationen så är det inte oerhört svårt att få till väldigt användbara tjänster, t ex för oss vindsurfare som är beroende av vind.

Min rapport för arbetet blev bara okay, eller till och medioker vill jag faktiskt säga, men om det är någon som är intresserad och som skulle kunna vara intresserad av att förbättra den så att det kommer ut bättre information om det som vi t.ex. har diskuterat här, så är jag glad!

/Niklas

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 10:30 som svar på: “Voodoo”, slår ALLA rekord!

Skulle jag vilja säga 🙂

Tycker själv det är mer du som är pajas att inte fatta vad han skriver.

-dude

• dude

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 22:07 som svar på: Triggning som kommunikation…

ja kommunikationsmodellen är löst men det är att få tillgång till informationen som ger lösningen. någon som är insatt i teknik som kan sända information från en sändare ute i naturen skulle kunna komma med lösningen. det går ju alltid att brainstorma 🙂

-niklas

• dude

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 21:48 som svar på: Till konfmaster
Sida 120 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.