dude
Forumsvar skapade
-
“Last modified datumet” verkar dock inte stämma. 🙂
-
Who is Mr Pop? Funderar på detsamma men det skulle vara desto roligare att dra bira och ha aftersurf med fellow surfers.
-
utgår också från södermalm. säg vad är det för surf du gör – våg, formula, freestyle, freeride?
-nicke
-
freestylebrädan är stabilare eftersom den är bredare. freeridebrädan har ett bredare vindregister eftersom den är smalare och därför kan seglas i hårdare vind och krabbigare sjö.
Mvh,
Niklas
-
Björns segelvård
Folkungagatan 61, 6tr
116 22 Stockholm
tel 08-6410188
laga@segel.nuHan lagar surfsegel, liten specialite han har tror jag. Snyggt blir det i vart fall.
Ha det/Janne
Mvh,nicke
-
…vad mer finns?
Är det kanske Kapellskär, Björkvik, Väddö…? Kapellskär eller Väddö skulle jag tro mest på. Någon norrbo var säkert ute. Men vinden var föresten mer verksam i Mellersta Östersjön precis söder om Landsort enligt Halo, så norr om stan kanske inte var någon hit ändå. Man skulle väl ha åkt till Nåttarö för att ha fått något idag, för det stället har hela Östersjön utanför(!) men det krävs ju färja för att komma ut hehe – ja det vore något :]
Mvh,
Niklas -
jaja mats. kanske är det dax 🙂
Du Danne, jag har också erfarit att vinden lägger dig innåt skärs exempelvis på Baggensfjärden på eftermiddan efter ca 16. Undrar vad det kan beror på. Det inträffade till exempel idag och jag orkade inte åka ända ut till Björkvik eller vilket ställe det nu är som skulle gällt idag. Var nån ute och rippade idag runt Stockholm med under sjunollsegel? Det är frågan det.
-nicke
-
jag är på! ska undersöka hur jag kommer dit 🙂
-nicke
-
billigt och billigt. det kan löna sig att pryta om du vill investera i tiden att fråga på några ställen. jag kommer inte ihåg vad stället hette som vi bodde på men kolla in http://www.evision.nu/tarifa så kanske du får några ideer.
-nicke
-
det är en eller två tiondelars millimeter i tjockleksskillnad mellan classic-box och us-box. jag kommer inte ihåg vilken som var den tjockare. antingen får du använda aluminium från t ex en coca-cola-burk, eller så får du fila lite.
-nicke
-
Här är nyckeln till få sina prylar sålda.
Informera specifikt vad varje pryl är
Först då nappar den som verkligen söker efter det du erbjuder, för den som söker kan inte hålla på att söka i varje liten struntannons om prylar för att hitta det den vill ha.Sälj prylarna separat
Det är inte säkert att en köpare är intresserad av hela ditt paket utan bara av vissa delar, eller en pryl.Sälj vid rätt tillfälle
Det är svårt att veta när en köpare är mest intresserad av att köpa sina prylar. Det brukar finnas en period runt sensommaren i slutet av juli då en större del köpare är intresserade. Fast då slår det i stället över så att gamla prylar från tidigt nittital säljs för överpriser till nybörjare som inte vet vad de är värda. Ta det lugnt och vänta tills det dyker upp någon som behöver dina prylar. Då kan du sälja dom. Men har du otur så tar det lite tid.Slutsats
Du kan göra det lättare att sälja prylarna. Eller så kan du försöka få ut mer av det reella värdet av dina prylar. Tajma när köparen är mest intresserad av prylarna så blir både du och köparen nöjd. -
du får nog specificera lite mer! ingen vet vilken typ av mast det är du har. det kan vara bra att säga hur lång bommen är max/min. vilken typ av segel är up-seglet…
kan väl gissa:
Fanatic gecko 291-98:komplett med stroppar, mastförl. osv 3000
UP-segel 5.7-96 500
NP 2del mast obet.anv 1000
Local spirit bom 400 (utan/med linor?)
1 äldre glasfibermast 100 (år???)
Gul våtdräkt 4/3+våtskor 500 (år? ser ut?)
Hängsele 300 (typ?) -
dude
Medlem30 augusti, 2001 vid 22:11 som svar på: Naish 2002 http://www.naishjapan.com/topics/news6.htmlVAD är det för speciellt med Naish Flying Pig???
Ja man blir ju jävlit nyfiken.
-nicke