Forumsvar skapade

Sida 123 av 140
  • dude

Medlem
    11 augusti, 2001 vid 09:11 som svar på: Bräd reparatör sökes! i sthlm

jag är lite nyfiken på var du körde nånstans 🙂

-nicke

• dude

Medlem
    8 augusti, 2001 vid 19:54 som svar på: Slutrapport, Diamond Head, Oahu, Hawaii

Tack för infon!

-nicke

• dude

Medlem
    8 augusti, 2001 vid 19:52 som svar på: Kite vs. vindsurfing

Tack för tipsen snurrande holländaren. Jag håller med om att det är mindre grejer att meka med än större vindsurfingprylar och att det definitivt nog är kul. Baksidorna är att i skärgård så finns det dåligt med plats och det ger inte lika mycket träning för att sätta moves på vindsurfingbrädan i hårdare vind. Dessutom så gillar jag att vindsurfa i 6-7 m/s med freestylegrejer för då kan man verkligen lära sig grunderna till moves som är svårare i hårdare vind när man måste ha snabbare reflexer eller känsla för tricket så att säga.

Så när det kommer till kritan att lägga ner pengar på kite eller vindsurfing så lägger jag hellre pengarna på vindsurfing.

Mvh 🙂

-nicke

• dude

Medlem
    8 augusti, 2001 vid 19:35 som svar på: Sthlm: Fituna eller Dalarö imorn på torsdag

Tack för tipset John. Jag har ju hört att det är lite körigt vid Gålö/Oxnö o nu vet jag lite varför.

Nonne, brisen på Fituna kommer bara när det är fint väder och när marken värms upp snabbare än vattnet under dagen, och då måste det ju vara riktigt fint väder och torrt på land, som det inte är nu 🙂

Vem det nu är som pratar om 3 meter på Torö så tror jag inte vågorna bygger upp så mycket tills imorn Torsdag, men däremot kanske till på fredag. Jag är tveksam. Om det är Torö så är det väl Udden som du pratar om när du säger sideshore, för stenstranden lär det då inte bli det på med denna vindriktning ändå.

Angående Björkvik så ligger det kanske lite längre ut i skärgården än Dalarö – nej faktiskt inte när man ser efter. Det är förvisso lite öppnare. Men jag gillar Dalarö för att vågorna är finare där, för att det är en fin långgrund sandbotten på ena sidan …och för att det är närmare.

Det blir nog Dalarö för min del.

-nicke

• dude

Medlem
    8 augusti, 2001 vid 14:34 som svar på: Kite vs. vindsurfing

hehe, däremot, mats, så behöver man betydligt mer plats för att köra kite, och en lång promenad tillbaka på stranden 🙂

-nicke

• dude

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 14:02 som svar på: Vad då amatör????

låter bra att sida de bästa så att vanliga amatörer får tävla mer mot likvärdiga.

jag menar att sida är att låta de bästa stå över första omgången i stegen så att en vanlig amatör åtminstonne får möta en mer likvärdig opponent en gång före en av de bästa som direkt slår ut honom eller henne.
    -nicke

• dude

Medlem
    2 augusti, 2001 vid 12:53 som svar på: WINDguru problem

stämmer

• dude

Medlem
    27 juli, 2001 vid 14:33 som svar på: Vem säljer Powerex i Sverige

Tack så mycket för infon.

Det låter som du är på en härlig konferens!

-nicke

• dude

Medlem
    26 juli, 2001 vid 11:18 som svar på: köpråd

Håller helt med om flow 76an! Jag prövade lillbrorsans förra veckan med mitt 6.2 vågsegel o den är riktigt bra. Planar tidigt, tar bra höjd, gippar underbart o har perfekt volym för dig på 73 kg. Den har du kul på från 4.5 upp till sju-noll. Skulle rekommendera segel 4.5 5.5 6.8.

Sen finns det ju andra också, men det är lätt att hamna fel där, speciellt om du är ny till sporten.

-nicke

• dude

Medlem
    26 juli, 2001 vid 11:10 som svar på: Vem säljer Powerex i Sverige

Tack för tipset Ola!

Hur länge är du på Oahu föresten Ola? På ett helt annat ämne skulle jag vilja fråga dig om en sak om Specialized FS Sport som ju är en Mag 21a som du har lagt ut rätt bra information om på nätet. Går det att få tag på nya bushings till den? Ha det fortsatt bra på Hawaii o lycka till med vågridningen!

-nicke

• dude

Medlem
    24 juli, 2001 vid 21:06 som svar på: Vem säljer Powerex i Sverige

Just det, tack! Äntligen! För så var det väl, surfers workshop hade dem förra året. Kommar jag ihåg rätt så var de rätt så mycket billigare – det vore kul om nån kunde fylla i om jag har rätt eller fel! Själv tycker jag priserna är i övekant på SP.
    -nicke

• dude

Medlem
    22 juli, 2001 vid 11:44 som svar på: Hur mycket kostar kolfiberväv ?

Hur gick det att använda brädan? Brädor går ju alltid sönder ibland. Hur gick den här sönder, fick du kanske kastfall och hade av brädan på mitten? ..jaja 🙂

-nicke

• dude

Medlem
    22 juli, 2001 vid 11:14 som svar på: Önskelista

definitivt bättre halkskydd!

• dude

Medlem
    16 juli, 2001 vid 10:05 som svar på: PWA i Pozo sartade igår…

Kollade in priserna men det var ju ganska dyrt ändå.

• dude

Medlem
    16 juli, 2001 vid 09:47 som svar på: ws är nog sökrare än kite =)

det vore ju värsta koola grejen alltås. Starta på gärdetfältet och flyg över till värtan o kör lite kite, förbi o hälsa på en polare på värmdö o sen tillbaka igen. fast man har ju hört svårigheterna för kitare att ta sig uppåt vind…
    -nicke

Sida 123 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.