Forumsvar skapade

Sida 128 av 140
  • dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 08:21 som svar på: segelnummer

Ja det är en nöt för Svenska Brädseglarförbundet att knäcka. Frågan är vad du tror att ett seglenummer skulle vara bra för eftersom du är så nyfiken. Säg det och så kanske det blir så. -nicke

• dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 08:09 som svar på: Någon som vill köpa kolfiberband

hur skulle man använda något sånt?

• dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 08:06 som svar på: Köttfärs till händer?

skaffa diskhandskar(!) haha – för att diska med alltså

• dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 08:04 som svar på: spot för nordväst

skulle vara intressant att höra om någon fick surf på nordvästan igår på onsdag, alltså onsdag den 13 juni. skulle verkligen vara av värde -nicke

• dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 08:01 som svar på: spot för nordväst

ja det namnet är lite komiskt faktiskt, ligger runt hörnet om björkvik om någon undrade…

• dude

Medlem
    14 juni, 2001 vid 07:52 som svar på: perfekt linje?

140-190 och 182-242 passar ju hela spektrat så mer än två bommar behöver jag inte idag.

Vilka segel som passar minstabommen beror mer på seglet runt 6.2 eller 6.3 och om det som i mitt fall går in under 190. Små segel har sällan kortare bom än 140 idag så det är inga problem. Vissa 4.0 har 150 i bom idag.

Det är viktigt att hela seglets trimspektrum, vilket är 188-190 för mitt 6.2, passar bommen så den inte är 2 cm för kort. Då kan du inte trimma seglet för olika förhållanden!

• dude

Medlem
    13 juni, 2001 vid 11:31 som svar på: Test Center på King of Öland

okay, för att lätta upp stämningen lite så tycker jag allmänt att det är okay att alla aktörer får komma till stället och vis aupp sina grejer. Det är rejält bra för hela scenen.

Sen är det ju självklart att de som sponsrar blir prioriterade på det sätt som arrangören avgör är bra.

Att rakt av neka någon annan att vara där är liksom inget bra alternativ tycker jag.

Mvh nicke

• dude

Medlem
    12 juni, 2001 vid 19:30 som svar på: Kappelskär helgen??

först av allt så vill ju jag, som inte har formulagrejer, veta om det kommer å blåsa!!! så jag tar gärna in lite visdom och spådom om hur ni tror att det artar sig. vänliga hälsningar 🙂

• dude

Medlem
    12 juni, 2001 vid 18:27 som svar på: perfekt linje?

angående bommar så har jag en TechnoLimits 140-190 som jag är jävlit nöjd med (bomfästet är så mycket bättre än chinooks!). den passar 3.7 (149) till 6.2 (190) så fler än två bommar ska man inte behöva om man också har en bom för jumboseglet. -nicke

• dude

Medlem
    11 juni, 2001 vid 16:31 som svar på: Hur länge behöver brädan torka??

häng den upponer o kör hårtork på det som droppar ur. låt den hänga en dag och om den är torr i nosen fortfarande så är det bra. annars är det bara att köra hårtork och kolla om den hållt sig torr tills den är det…
    lycka till!

• dude

Medlem
    10 juni, 2001 vid 14:55 som svar på: perfekt linje?

Jag kör nocam freerace 8.2, wave 6.2 5.4 4.7 4.1
    och väger 70kg

en polare kör minimalistiskt, nocam freerace 9.2 o 6.7, våg 5.5 o 4.5 o väger ca 85kg

• dude

Medlem
    9 juni, 2001 vid 18:35 som svar på: Resultat Formula Öland

Vad hade ni för förhållanden. Skulle vara intressant att höra! Mvh, Niklas

• dude

Medlem
    8 juni, 2001 vid 23:08 som svar på: Var finns alla konfen användare?

Stockholm

favo spoten var förr Erstan. hoppas snart finna nya favostället

• dude

Medlem
    8 juni, 2001 vid 22:40 som svar på: Pressa priserna…….

…men det är klart att det måste finnas någon anledning till att saker och ting är som de är, surfpriser höga i Sverige …låga i Danmark.

En grej på tal idag var om inte surfshoppar kunde ta in dräkter av alla storlekar så man har att prova. Sen beställer man sin dräkt och får den om två veckor. Eller så köper shoppen in en ny av den storleken. Jag har själv prövat Neil Prydes Apex 5000 storlek small som är för kort i benen för mig medan storleken upp är för lång i kroppen. Någon annan dräkt har jag inte kunnat prova, kanske passar Sola Titanium 6/5/3 storlek SMT. Egentligen skulle jag bara vilja ha en exakt kopia av den dräkt jag köpte nio år sedan, en O’Neill O’Asis storlek M. Undrar var O’Neill tagit vägen???

Var föresten ute med 5.4 och stora vågbrädan och hade kul ute på Dalarö. Börjar äntligen känna mig hemma på brädan igen!

Ha det bra på er,

Niklas

• dude

Medlem
    7 juni, 2001 vid 05:30 som svar på: Test Center på King of Öland

Hej Kenneth!
    Finns det större utbud av utrustning så skulle jag tycka det var trevligare att komma till Öland. Jag tycker inte det är bra att stänga ute variation och utbud till fördel för en ensamrätt.
    Mvh,
    Niklas

Sida 128 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.