dude
Forumsvar skapade
-
västkusten har ju skåneserien som är perfekt för såna här bräder men det är kanske lite väl hög sjö för dessa bräder ?
öland lär nog ha bäst förhållanden för att köra race o hur ligger det till med det egentligen. har ni ingen race tradition än?
hur som helst kan underrätta när det sker nåt uppe runt stockholm… o jag hör gärna om det sker nånting så man kan få lite nya ideer!
-
vi får se om det blir nåt i helgen på erstan… fast det lär nog bli byit som fan 🙂
-
vilken tidning är det föresten?
-
javisst. det skulle vara praktiskt! hu rgör man det eg?!
-
shöneman kom 13de första godkända racet idag och var sen inte med på resterande tre race. första vann han har jag för mig. två race får han alltså räknade som 62a. resultatet kommmer nog in på sbf:s sida snart. då lär väl annonsera när det gör det. mvh
-
Håll brädan stadig och går du för djupt så tappar du planingen. Gå gärna lite högre för att inte riskera tappa planingen då du tappar jävlit mycket och många kommer ifatt och kör om…
-
kan också bara säga gott om Flow 276. Den är otroligt lätt att segla. Jävlit kul.
-
för övrigt var det 13 som mest under tävling och 15 uppmättes nån gång mellan andra och tredje racet.
Det som var mest spektakulärt var att sjöbrisen smällde till från ingenstans. Prognosen var på 3-7 och inget sagt om någon sjöbris. Sen smällde sjöbrisen till vid lunch. Innan hade det vart bleke. Det blev en tuff dag för de flesta…
-
Det enda jag sett är ett segel som bara tillverkades för den europeiska marknaden några år sedan och som inte slog igenom riktigt, ej heller marknadsfördes riktigt. Det var väl ett ganska mjukt segel som inte hade så stort vindspektrum uppåt i vind men mer hade en mjuk känsla i gränssnittsvindar till planing. Det kanske såldes experimentellt lokalt i Tyskland eller nåt annat land… jaja, det är allt jag har att komma med. någon annan kanske har färskare nyheter om något 2000-årsmodell av seglet.
-
Det var väl en blandning av PerBoström, DanielShöneman o Jimmi Hellberg som rundade de första kryss och slörbojarna men rejset blåstes av innan det hann köras klart. Själv låg jag på stranden o väntade på mer vind för mitt 8.2a och lånade Seatrend AllStar 62 i den kryssningsvänliga frånlandsvinden 🙂