Forumsvar skapade

Sida 135 av 140
  • dude

Medlem
    16 februari, 2001 vid 16:18 som svar på: NP JET åsikter ??

har inte testat men skulle tro det och sen storleken ovanför kanske. det borde ju vara lätt att göra duck-jibe med det 🙂

• dude

Medlem
    13 februari, 2001 vid 10:28 som svar på: Transport av prylar inom Sverige

Var får man tag på bussfrakt och hur mycket kostar det att frakta en bräda? Att frakta en bräda med posten kostar ju 250 spänn.

• dude

Medlem
    8 februari, 2001 vid 01:14 som svar på: Nån som körde idag?

fan vad jag är avundsjuk – det borde jag också ha gjort. Jag kom också på det, men lite för sent klockan ett i natt. Blir det månne nån surf imorn???

niklas

• dude

Medlem
    30 januari, 2001 vid 21:43 som svar på: greeting from morocco

Kul att höra 🙂 -allt om att vindsurfa i morocco intresserar mig!

skriv gärna mer, som vilka olika sätt det finns att ta sig dit, hur man kan bo, hur det är att bo där, vad man kan räkna med för standard, vad man kan räkna med att pröjsa, vad kan vara bra att ha med sig, ja allt.

så än så länge vet jag att det finns kameler där och att det även är 25 grader under vintern… vad är det för temperatur i vattnet föresten? I Tariffa över sundet ligger det på 17-18 grader har jag för mig…

• dude

Medlem
    30 januari, 2001 vid 21:36 som svar på: World Wide Wind

verkar lovande. bad att stockholm lades till

• dude

Medlem
    29 januari, 2001 vid 23:38 som svar på: mastfråga

hur är det med de master som är smalare ovanför bommen än andra master? när slog de igenom? jag har fortfarande den uppfattningen att det är bättre med smalare master både map hållbarhet, vikt, etc …(?)

(hade inte fiberspar nån toppmodellvågmast som var smalare?)

• dude

Medlem
    29 januari, 2001 vid 23:32 som svar på: lättvindsprylar – hjälp!

jag är lite nyfiken på om det är camrade eller ocamrade segel som gäller i 11-kvm-storleken

• dude

Medlem
    29 januari, 2001 vid 23:28 som svar på: Surfshoppar vakna!

(hej “voodoo” och ni andra, jag syftade på attityden i inlägget. Skriv sakligt så att oinvigda kan ta del av det som nämns. Återanvänd inte gamla negativa reaktioner. Som den här gången är det ny info som nämns. Det är upprepningar som irriterar. det är allt jag ville säga. mvh niklas:)

• dude

Medlem
    27 januari, 2001 vid 23:40 som svar på: Surfshoppar vakna!

voodoo, sluta upp med ditt nonsense. Var saklig och håll dig till punkt och prick.

…och var glad 🙂

/Niklas

• dude

Medlem
    27 januari, 2001 vid 23:29 som svar på: Nils din gamla läderlapp…

Vad var Batleach egentligen? /Niklas

• dude

Medlem
    25 januari, 2001 vid 19:57 som svar på: Bilder på fetton

sluta upp med sånt här skit! fy f-n, håll dig till chatboards som är intresserade av sådana inlägg

• dude

Medlem
    18 januari, 2001 vid 22:56 som svar på: Uppdrag!

Jag har stött på samma problem nu i ungefär fem år med fem polare som börjat vindsurfa med val baserat på tips.

Lillbrorsan på 75 kg började två år sedan och köpte en Flow 76 på 103 liter med ett Naish edge 6.5 som passande störstasegel och har sen kompletterat med 5.3 och 4.5. Detta funkar bra. Brädan är väldigt lätt att gippa och håller ner till små segel på 4.5.

Skulle han gjort annorlunda tänkt idag så skulle han köpa en aningen bredare bräda med samma volym, typ en freestylebräda. Meningen är att flytta planingströskeln till aningen lägre vind men han skulle aldrig hoppa på racetåget och ge sig in på utrustning för lättare vind där det inte är kul ändå säger han. Han funderar på att köpa en vågbräda på 85 liter för att ge ännu enklare gippar med små segel.

En polare frågade mig tidigt i höstas och jag tipsade om en ahd 295 som ju fick mycket beröm på sin tid. Den tar ju upp till 7.5 eller mer kanske. Nu har jag kommit på att, det är inte hans ide av vindsurfing. Han vill köra med 6.0 eller max 6.5 som största segel. Det är i stället en bred freestylebräda han ska ha som bäst. En sån kommer han snabbt upp i planing med och den är lätt att gippa.

Segelmässigt är det camberfria segel med så lite segel under bommen som möjligt som gäller – ni har väl sett Neil Pryde Raf Jet, ett segel där underliket nästan är en rak linje mellan bomnocken och upphalet? Jag rekomenderar rena vågsegel till allt, och även liknande NP Soul (för mer punch i större storlekar?). Redan Naish Edge 6.5 ’98 är stelare och har mer kör-rakt-fram-känsla, är lite svårare att gippa och definitivt svårare att lära sig några konster med. Jag själv märker en stor skillnad i lätthanterlighet mellan NR 6.2 ’98 och Edge 6.5 ’98. Segel ämnade för slalomsegling är onödigt stabila och stumma om man inte vill åka överriggad förbi alla men sen få det svårare att lära sig gippa.

ha re, och lycka till!

Niklas

• dude

Medlem
    12 januari, 2001 vid 00:51 som svar på: Årets bästa surfdag hittlls!

Himla kul att höra. Det är väl bara för mig själv att byta upp mig till en bättre dräkt och finna et par handskar som fungerar. Sen är det bara att åka ut och rippa!

För det kan väl inte vara varmare i Norrköping än i Stockholm??

H,
    Niklas

• dude

Medlem
    27 december, 2000 vid 19:00 som svar på: Handskar?

Vad är det föresten som järnhandlare säljer för övrigt? Jag får väl ta mig till en och fråga efter ett par…

• dude

Medlem
    27 december, 2000 vid 18:49 som svar på: Tips om vågbräda!

juste svar. är han i skåne eller?

Sida 135 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.