dude
Forumsvar skapade
-
För att det även ska vara kul att svänga med stor bräda & stort segel:
* inga cambers i seglet
* brädan får inte ha minsta tendens att skära fast när du svängerEn följdfråga till alla:
Vad kan ni göra för kreativa transitions med ~8.5 i vindar då inte 7.0 fungerar?
Mvh
-
Hej Windseeker. Jag hänger gärna med om det går att fixa skjuts! Bor på söder med alla grejer slå en signal på 644 00 57 el 0707302801 om aktuellt
/Niklas -
är du säker… JÄLA KUL!
-
Håller med helt och hållet. Jag glömde bort det där med att blodcirkulationen är viktig. Handskar som sitter åt om något finger är just som du säger svinkallt, som det blir för min tumme i open palm handskarna. Det är något som gärna har luft runt ovansidan på handen och sedan något icke slidande material eller inget material alls på insidan av handen som gäller.
-
Tja Frippe. Det låter mycket bättre som du säger att ha vid njurarna bak på ryggen och inte i “kalsongerna”.
Det är en polare som provar iden med handskar innanför dräkten. Vi får se vad han kommer fram till.
En annan kul ide men mer invecklad är att hänga på fodral att stoppa in händerna i på bommen. Det existerar på kajakpaddeln. Det är faktiskt den bästa iden jag fått höra hittills.
-
Prognosen på Halo verkade gå mot det sämre alltmer uppdaterad den blev närmare den tid den skulle gälla för. Själv hade jag inte tillfället att sticka.
Hur var det? Det måste vart himla härligt väder med en hel del solglimtar!
Var du där Johan?
Mvh,
niklas -
Jag undrade vad de där påsarna var för något men om du säger att de hade dem i kalsongerna är jag inte värst imponerad. Händer är det enda som orsakar problem och en polare har ett antal ideer på lager. En ide är att köra med värmepåsar ovanpå handflatan på något sätt. En annan på prov är att köra med handskar innanför dräkten som då släpper ut varmt vatten från dräkten i handskarna, ett par billiga men lovande fiskehandskar.
Vi får väl se hur de fungerar.
-
Låter bra. desamma john!
Jag undrar om nån har erfarenhet av Norths
“SUPER SEMI DRY dräkt”.Den verkar prisvärd för mig som kör med en dräkt från 91 fortfarande. Hur funkar de där vristspännanordningen på den dräkten egentligen?
-
Jag har en deviator av någon anledning.
Det verkade svårt att montera den så jag har aldrig använt den. Tyvärr så har jag småspräckt nosen ett par gånger.
Den skjuts in i mastskenan och mastfoten kommer max ca tio cm från sitt längst fram läge normalt sätt. Ev så måste skruven på mastfoten förlängas. Prylen verkar dock vara rejäl så den går nog inte sönder själv.
Jag kanske ska ta och prova den… så får jag se om den blir ivägen eller inte.
-
Lägg av med intetsägande inlägg tack.
Mvh,
Niklas -
Easyrider, du får vara lite mer utförlig så man vet vem du svarar till. Inte så bra om du leder till missförstånd. På samma gång är det inte så intressant för oss andra.
Mvh,
Niklas -
Låter bra!
Själv funderar jag att åka ut redan lördag, som ser strålande ut utan moln. Men vi får se hur det bli med sol – den har ju inte vart framme på några månader
-
freestyle! -och inte åttanoll i alla fall
-
den var jävligt bra, en av de bästa surffilmerna jag sett faktiskt!