Forumsvar skapade

Sida 138 av 140
  • dude

Medlem
    30 november, 2000 vid 21:04 som svar på: Nå, hårdingar ?!?!

men det var väl med stora segel. för på landsort blåste det inte mer än nio

• dude

Medlem
    28 november, 2000 vid 16:05 som svar på: försäkring ????utomlands???

Det kan ju vara bra att veta att länsförsäkringar inte ger ett dugg för dina vindsurfginprylar var de än låg när de blev stulna ifall du inte hade en specialförsäkring.

Skandia ersätter dock en del enligt bortaförsäkringen med 35000 i maxbelopp.

Jag har dock skaffat mig “Safe” till slut. de bjöd till och med på allriskförsäkringen som en drive just nu!

• dude

Medlem
    28 november, 2000 vid 15:53 som svar på: Någon som testat Starboard carv 123.

finns det en så stor?! den blir nog perfekt för dig! det verkar florera så mycket nytt som är bra för sporten så frågan är om inte den kommer växa lite i alla fall. den brädan blir nog perfekt för dig som är större själv – skulle jag säga som inte vet mycket mer om den – men vill du veta allt om den så är det bara att följa föregående talares tips om att gå in på deras eget förum. för den är väl helt enkelt för ny här för att vi ska kunna ge dig något tips. Lycka till!

• dude

Medlem
    27 november, 2000 vid 14:48 som svar på: Torö today!

Jag undrade just om det blev något i söndags. Du menar att ni seglade stenstranden, intsant; då undrar jag hur det var med shorebreak och att komma ut. Eller gick ni ut ifrån udden som förra söndan?

Mvh,

en som inte hade bil

• dude

Medlem
    21 november, 2000 vid 21:45 som svar på: Stockholmsfenomenet

En episk dag under helg i slutet av september är det nog mellan tio och tjugofem surfare ute samtidigt hela dan.

• dude

Medlem
    21 november, 2000 vid 21:38 som svar på: försäkring ????utomlands???

Har precis kollat med försäkringsbolag angående surfprylar eftersom jag ska skaffa en ny försäkring. Jag har pratat med Länsförsäkringar och lite med Skandia(if…).

Länsförsäkringar har jag pratat med Gunnar Bo som är skadereglerare och “expert” på just “småbåtsdelen”.

Det som är speciellt med Länsförsäkringar är att de klassificerar en vindsurfingbräda som en småbåt vilken de har specialförsäkring till. Allt som finns specialförsäkring till kräver just den typen av specialförsäkring hos Länsförsäkringar för att vara försäkrad alls. Till exempel kräver mopeder, bilar, och småbåtar specialförsäkringar. Utan detta, om de blir stulna, så får du ingen ersättning. Det innebär till exempel att om du har mopeden liksom vindsurfingbrädan i hemmet, den blir stulen och du inte har någon försäkring på den så får du ingen ersättning.

Länsförsäkringars policy för just vindsurfingbrädor är att det enda du kan göra är att teckna en småbåtsförsäkring för 200 kr per år vilket ger dig teckning för 20000 kr i ersättning vid ett skadetillfälle. Det går inte att teckna flera småbåtsförsäkringar eller att få en större teckning. Länsförsäkringar anser att vindsurfingbrädor har blivit för dyra på det sättet att teckan försäkringar för.

((((Det intressanta var att jag pratade med Michael Nordlund på Länsförsäkringar först om samma sak. Först sa han som jag skrivit ovan. När jag sedan frågade honom specifikt om det inte gick att teckna för grejer över 20000 kr så ändrade han sig “efter att ha pratat över saken med en kollega” till att en tecknad småbåtsförsäkring innebar att varje vindsurfingbräda som jag hade var tecknad till ett maxbelopp på 20000 kr. Jag tyckte dock inte att det verkade klart och bad att fråga en mer insatt person som kunde säga vad som gällde. Frågan är bara om jag kunde tagit hans ord som hävdelse i fall att alla mina grejer blev stulna eller skulle det vara jag som blivit fucked – högst troligt.))))

Mer om Länsförsäkringar. Jo vad som anses vara småbåten vindsurfingbrädan är just bräda, segel, mast, bom och det som är utrustning som hör till “småbåten”. Däremot så är våtdräkt, hängsele, skor, etc sånt som du kan ha täckt genom din vanliga del av försäkringen.

Skandia behandlar vindsurfinggrejer annorlunda. (Jag är inte säker på att jag är hundra på det jag säger här men återkommer om jag finner att jag har fel.) Vindsurfinggrejer täcks genom din vanliga försäkring, utanför bostaden med en viss bortaförsäkring med maxbelopp på 35000 kr, genom otur/drulle/allrisk-försäkring om du vart lite mindre varsam eller haft otur, och så tror jag att det inte fanns någon speciell småbåtsförsäkring. Jag återkommer nog.

Försäkringar är i alla fall en liten djungel där det ändå går att finna lite klarhet i saker och ting.

Huvudsaken är att man har en försäkring som täcker det man kan tänka sig hända och att den försäkringen inte kostar mer än vad den rimligen bör göra.

Mvh

om det är någon som ville ha klarhet och direktnummret till Gunnar Bo, skadeärenden, handläggare Länsförsäkringar, för att ställa frågor så är det 08-56283181

• dude

Medlem
    20 november, 2000 vid 20:22 som svar på: Torö 19/11

det är nog inte samma magnus… den här magnus var där för första gången. wink.gif

• dude

Medlem
    20 november, 2000 vid 19:42 som svar på: Torö 19/11

det var jävligt kul

sen hade magnus av masten. jag stack iväg på uppdrag “finna magnus”. slörade, vågred och poppade hopp utan sikte på magnus långt långt mycket längre ned

magnus klarade sig iland med bräda och bom

själv riggade jag ner i norrskog smile.gif

• dude

Medlem
    20 november, 2000 vid 19:16 som svar på: Säljes – Zon, Score, Quatro

Vad var Zone för typ av segel i jämförelse med NR?

• dude

Medlem
    18 november, 2000 vid 20:17 som svar på: Da Kine stroppar Core Contour

Jag fick en hängivelse och köpte en trippel och satte på vågbrädan. skulle de finnas för en rimlig penning skulle jag ha dom på alla brädorna.

till att börja med så vrider dom inte sig så att det blir svårt att komma i och ur stropparna. att dom är jävligt snygga gör dom inte sämre heller. i spanien kostade trippeluppsättningen fem hundra svenska. visst, det är aningen dyrt, men inte så mycket dyrare än stroppar som finns sen vanligt.

• dude

Medlem
    17 november, 2000 vid 16:34 som svar på: Da Kine stroppar Core Contour

om du menar de som är förböjda och svartvita så skulle jag så jäla gärna vilja få tag på några också. Med dom är det så himla lätt att komma i och ur stropparna!

• dude

Medlem
    31 oktober, 2000 vid 09:53 som svar på: Locals of Sthlm !??

Jag tycker det mer liknar fascistiska tendenser.

• dude

Medlem
    31 oktober, 2000 vid 09:35 som svar på: Erstaviken, sthlm

det var aldrig några problem men att det var för kallt. Alla som var ute var där flera timmar. Det kan möjligtvis bero på vad du har på dig. En sommardräkt räcker inte, men en dräkt som sitter bra på kroppen och så slänger du på dig en rash-guard under, eller kanske ett ylleställ har vissa tipsat om, de som har sommartunna dräkter.

Jag körde med dtt par split-toe dojor med en massa småhål i på ovansidan. De är mest för sommarn. Efter två timmar bytte jag till vinterdojorna bara för att känna skillnaden. Det är en liten liten skillnad i känsla men vinterdojorna är så varma att jag blir lite väl bekvämt varm i dem.

Mössa eller något på huvudet rekommenderar jag, som en yllemössa till exempel vilken inte spelar någon roll om den blir blöt.

Idag ser ut att vara en enormt bra dag! Strålande solsken med få moln i himlen och hård vind. Dock är det SSV vilket gör Erstaviken byig men okay att köra ifrån Ravinvägen. Jag har ett möte senare men annars finns det väl några andra ställen. Torö är ett exempel. Björkvik skulle kunna vara bra men jag vet inte. Gålö kanske. Eller Schweizerbadet??? Är kul att höra om någon är ute idag.

Mvh

• dude

Medlem
    27 oktober, 2000 vid 15:50 som svar på: vind söndag stockholm

Finns det inget annat ställe typ Dalarö, Gålö eller om nån har erfarenhet av Mörtviken runt udden söder om Björkvik.

• dude

Medlem
    27 oktober, 2000 vid 07:04 som svar på: Jag blir så trött!!!!

Hej på er. Det är ju kul att veta att det blåser. Men var blåser det? Jag menar, det blåser alltid nånstans här på jorden och bara för att det också blåser nånstans i Sverige gör det inte mer intressant för mig om jag inte vet var det blåser eller har blåst.

Det verkar vara en intern diskussion ni har men ni kan väl upplysa oss andra med var det blåst i alla fall? Det vore juste.

Mvh

Sida 138 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.