Forumsvar skapade

Sida 139 av 140
  • dude

Medlem
    27 oktober, 2000 vid 06:53 som svar på: Fish mot vågis?

Tack för infon Ola.

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 19:56 som svar på: Torö?

Jag har kollat in halo.

Ju längre österut du kommer desto bättre verkar det vara. Jag skulle till Väddö om jag vetat hur man kommer dit lätt men jag har inte vart där, vet inte vägen och har hört att det tar en o en halv timme till att börja med.

Men, om du sticker dit så rekommenderar jag dig att sticka tidigt! Vinden sviker snabbt kusten under tisdagen verkar det, och ligger mer ute till havs.

Du som åker dit kommer nu säkert att få riktigt fina förhållanden ändå. Säg gärna vilket segel du använde… och när vinden dog *haha :]

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 19:48 som svar på: Komplettera med en vågis?

Runt 90 liter verkar vara perfekt. Varför inte Mistral Wave Score 88, eller den kanske är för freestyleig – jag har aldrig seglat den. Annars rekommenderar jag en ren vågis. Ett bra tips om du har råd kanske är de bräderna dansken sålt som lär vara “bullet proof”, jag tror honom för jag har kännt på en och jag tror att profsen ställer höga krav på sina vågbräder.

Litermässigt ska du nog liga mellan 80 o 90 liter. Mindre betyder att du kan segla mindre ofta med den.

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 19:39 som svar på: Niklas Olausson rensar garaget innan Mauiresan

Hr mycket volym har och vilken bredd har RRD Freestyle 265 twintip max ??

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 15:35 som svar på: Komplettera med en vågis?

Du kan ju börja med att säga vad F2 Air 265 har för volym och bredd…

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 08:43 som svar på: Torö till helgen!!!!???

Det verkar inte som du haft tillgång till halo (theyr.com). Du borde veta att Norra Östersjön inte betyder Stockholms kuststräcka utan närmare bestämt betyder allt vatten mellan Stockholms skärgård och Finland/Baltikum.

Du triggade kanske på prognosen om 10-14 för Norra Östersjön, men på Stockholms kust var det aldrig frågan om någon kuling utan mer sannolika 5-7 m/s. Det var Norra Östersjön närmast Baltikum som hård vid gällde för.

Det är jäkla trist att SMHI inte har nån prognos som gäller kusten som de flesta ju kanske är intresserade av. För vem fan ger sig ut på en liten båttur till Estland?

En annan grej är att mina morföräldrar som har kåk på Torö säger att prognosen oftast stämmer bättre in med den för Mellersta Östersjön än för Norra Östersjön. Anledningen är väl att det betydligt mer är Mellersta Östersjöns vatten än Norra Östersjöns vatten som påverkar Torö, även fast Torö ligger i Norra Östersjöns sydöstligaste vatten.

Mitt tips är, vänta tills SMHI kommer med en prognos på 8m/s och uppåt och gå sen in på halo när det sker.

• dude

Medlem
    11 oktober, 2000 vid 22:17 som svar på: Björkvik idag

Japp. ändock med nån regnskvätt under förmiddan höll sig Björkvik för 4.7at men var tvungen att sticka redan fem. vinden dånade på.

var annars på Erstaviken en snabbis och funderade på att rigga 5.9at men sket i det

• dude

Medlem
    11 oktober, 2000 vid 22:02 som svar på: Prova sööööök på konfen!

Kapas inte inlägg bort för att det tar för mycket plats? Sista gången jag skulle återläsa en sak från några månader tillbaka så gick det inte att gå bakåt till inlägget – konfen var kapad!

(hur mycket plats tar det egentligen?)

• dude

Medlem
    10 oktober, 2000 vid 13:26 som svar på: STULNA MASTER I VARBERG!!!!!!!

säg gärna om det är några märken på dom, om det är något som utmärker dem och gärna vad det var för mastfot så är det större chans att få fatt på tjuvarna

• dude

Medlem
    9 oktober, 2000 vid 19:34 som svar på: Ståckholm imorgon?

It’s a thought! Torö kanske…

om inte tisdag så onsdag kanske

• dude

Medlem
    8 oktober, 2000 vid 22:56 som svar på: Vind i veckan???

Räkna med det. Ska det äntligen bli enorma vågor på Erstaviken. OSO är ju perfekt! Det har nog inte vart på fem år..

Vilken dag tippar ni blir bäst? Jag tippar onsdag 13 m/s OSO med några glimtar sol. Vi får väl se, det blåser redan i knutarna…

• dude

Medlem
    7 oktober, 2000 vid 23:15 som svar på: RÖSTA !!!

Huvudsaken är kanske att sporten vindsurfing som den är idag representeras och inte en föråldrad relik från det förflutna. Men vad vet jag, Olympiska Spelen ska kanske ha lite primitivitet över sig. Vad är det för sporter som finns med eg? Skulle rally finnas med verkar det som “IMCO i stället för Formula” skulle betyda att vara tvungen att köra omkring i restaurerade veteranbilar från början på nittonhundra och hur många gör det?

• dude

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 21:36 som svar på: Vågor i Stockholm

skulle tippa två tre gånger på året. men det är kanske för jag vart där så sällan

• dude

Medlem
    17 september, 2000 vid 21:42 som svar på: Rocker kurva & tail kick?

o dagens brädor svänger bättre och planar tidigare på samma gång eftersom de byggs med mer scoop kontra rocker där svängegenskaper betyder sämre planing

• dude

Medlem
    14 september, 2000 vid 19:23 som svar på: Våtskor??

Mina prolimit tjockaste är jag asnöjd med. finns inget varmare. funkar asbra på brädan också

Sida 139 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums dude

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.